Wysłany: 2010-09-05, 14:30 [Avensis T25] Gazoodporny silnik 1ZZ-FE
Witam,
Jak juz na wielu forach czytalismy silnik 1,8 VVTi (1ZZ-FE) jest maloodporny na gaz.
Zastanawiam sie zeby zalozyc instalacje gazowa wlasnie do tego silnika a dokladnie do Avensis 1,8 VVTi 95KW.
Moje pytanie dotyczy zaworow oraz gniazd zaworowych danej jednostki napedowej, czy ktos wie gdzie moge dostac komplet zaworow oraz gniazd zaworowych tzw. gazoodpornych lub hartownych?
Silnik: Inny
Rok: 2004
Nadwozie: Inne
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 10 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-06, 02:37 Re: Gazoodporny silnik 1ZZ-FE
przelex napisał/a:
Witam,
Jak juz na wielu forach czytalismy silnik 1,8 VVTi (1ZZ-FE) jest maloodporny na gaz.
Zastanawiam sie zeby zalozyc instalacje gazowa wlasnie do tego silnika a dokladnie do Avensis 1,8 VVTi 95KW.
Moje pytanie dotyczy zaworow oraz gniazd zaworowych danej jednostki napedowej, czy ktos wie gdzie moge dostac komplet zaworow oraz gniazd zaworowych tzw. gazoodpornych lub hartownych?
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-06, 13:10
dobrze założona i prawidłowo zestrojona instalacja lpg w tym silniku daje radę. nie kombinuj nic z gnazdami i zaworami, bo:
- narobisz sobie bigosu
- narobisz sobie kosztów niewspółmiernych do efektu
najważniejsza rzecz to, aby mieszanka nie była zbyt uboga + układ lubryfikacji zaworów.
jak masz kasę (4,5kzł) to załóż sobie LPI (wtrysk ciekłego gazu) f-my Vialle, masz wtedy tylko zbiornik z pompą, bez żadnych parowników i innych bzdetów. zużycie i moc takie same jak na beni.
galtom [Usunięty]
Wysłany: 2012-03-23, 08:06
Zuzycie gazu nie bedzie takie samo - nie moze byc. To tak dla uscislenia, gdyby ktos kiedys jeszcze czytal. A instalacja faktycznie super (wiem, bo mam)
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 28 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-26, 11:15
Witam,
Byłem u gaziarzy i mam propozycje do Avy T25 silnik 1zzfe (1.8 129KM), może ktoś mi pomoże wybrać tą, która będzie sprawiała najmniej problemów, jak ktoś ma doświadczenie z poniższymi niech się pochwali:
// Propozycja 1
Instalacja kitowa Landi Renzo - wtyskiwacze MED oraz parownik LI02 jednostopniowy - wszystko pod flagą LR, doszły mnie słuchy że podobno najsłabszym ogniwem w tym zestawie są wtryskiwacze, podobno się popsuły jak zaczęła robić je inna firma dla LR? Może ktoś mógłby coś powiedzieć o tym?
Dodatkowo prośba czy warto przepłacać za reduktor dwustopniowy do Avy o mocy 129KM?
Cena 3400 z jednostopniowym a za dwustopniowy 3700.
// Propozycja2
Stag 300 premium - wtryskiwacze HANA czerwone i reduktor ACR01, wiele ludzi ma ten zestaw i sobie chwali. Najsłabszym ogniwem to zakład, gdzie instaluję, nie znam ich wogóle, w necie nie ma info na ich temat, natomiast założą za 2600. Dzwoniłem też do Mławy i tam kolega Jarek polecił mi podobny zestaw z innym parownikiem KME lub Laviolli(nie wiem czy dobrze zapamietałem ten drugi bo nie mogę w necie znaleść takiego).
Inne propozycje znalezione w necie Lavato lub BRC też kitowe, może bardziej w to iść, zapewne będą troszkę tańsze?
_________________ Pozdrawiam,
Kamil
krzysiek6210 [Usunięty]
Wysłany: 2013-02-27, 07:41
Hej
tez posiadam AVE 1.8 129koni z 2004r. 1ZZ-FE z gazem od 28.12.2012r.
instalacja STAG 4 - jak będę w domu to dokładnie napisze co mam ale póki co sprawuje się pięknie,
Montaż w Zamościu u Malca,
Wywaliło kontrolkę chceck engine, kolega mi ją usuną ale dalej się pojawiła.
Wina gazu na benzynie tego nie było.Brak innych oznak. Silnik tak samo sprawny póki co
Na gazie już ok 2500 km
Pali 10 l gazu przy gumach 215/55/R16
Szybka, zwinna, zobaczę jak w lecie będzie przy 205/55/R16
Silnik: Inny
Rok: 2004
Nadwozie: Inne
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 10 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-27, 13:11
krzysiek6210 napisał/a:
Wywaliło kontrolkę chceck engine, kolega mi ją usuną ale dalej się pojawiła.
Radze ci sie nia zainteresowac jak najszybciej, zebys pozniej nie gadal ze gaz to zlo.
CHECK moze oznaczac zle ustawiona mieszanke gazu, co nie jest korzystne dla silnika.
Chyba , ze powod jej swiecenie jest calkiem inny
_________________ VW Passat 1.8T Tiptronic.
Never MT, only AT
krzysiek6210 [Usunięty]
Wysłany: 2013-02-28, 20:04
Dopisuje z wcześniejszymi ustaleniami
Wielozawór - TOMASETO
Wtryskiwacz - HAWA lub HAIUA ??
Sterownik STAG - 4
Reduktor - ACR01
Czujnik ciśnienia - AC
Zawór odcinający - VALTEC
Cześć mam również Toyotę 1.8 vvti z 04 r instalację gaz BRC z lubryfikatorem założyłem w końcu 2012 r. Miałem problem na początku użytkowania - zaraz po założenie w duże mrozy (-11 st.C) wystąpił błąd 171 (uboga mieszanka). Pojechałem do kolegi na regulację, błąd został usunięty, do tej pory przejechałem jakieś 5000 km i na razie odpukać w niemalowane jest ok. Avka smiga nie widzę różnicy w dynamice jazdy pomiędzy LPG, a benzyną. Spalanie średnio około 9-10 l/100km. Poprzednio miałem avkę I 1,6 i przejechałem na gazie ok, 50 tyś KM, jak to przeliczyłem to wyszło mi 9 tyś ZŁ PLN na + po odliczeniu kosztów poniesionych z instalacją LPG. A przy jakiej temp. załącza wam się gaz? i jeszcze jedno pytanko o tylne nadkola zauważyłem, że są jakieś dywanikowe, czy je wymienialiście, czy też nie? bo moim zdaniem one są wilgotne, co może doprowadzić do korozji?.
krzysiek6210 [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-01, 11:51
Też mam jakąś wykładzinę i nic nie zmieniałem - chyba tak ma być
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum