Wysłany: 2009-06-07, 21:44 [Avensis T25] Benzyna, kilka pytań nowego użytkownika
Ponownie otwieram inny temat lecz chciałem tutaj zadać kilka pytań ws. mojej Toyotki a mianowicie (posiadam Kombi T25 silnik benzynowy 2.0 D4 VVT-i 1AZ-FSE):
1. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC (przed odpaleniem zapłonu) słyszę takie klik-klik pod maską, coś się jakby załącza, dźwięk "TYK TYK" i ponownie przekręcę na OFF i ponownie na ACC ponownie czyli za każdym razem, co to może być?
2. W bagażniku pod kołem zapasowym mam dwa fabryczne otwory na wylot przez które widać ziemię, czy nie powinny być one w jakiś sposób zaślepione??
3. Czy jest jakiś sposób na reflektory przednie tzn lewy paruje od środka po myjni. Wewnątrz widzę że jest troszkę zabrudzony tzn ślady nieszczelności. Czy jedyne wyjście kupić nowa lampę ?
PS. Czy pasuje lampa od Avensis T25 po lifcie do tej sprzed liftingu ??
4. Jak te motory znoszą GAZ ?? Jakie koszta i czy jest sens ? W carinie u brata super gaz sie sprawuje. Obecnie na swoim avensisie mam 247.000km przebiegu. Zastanawiam się poważnie nad gazem ponieważ te ceny paliwa dobijają mnie ;(
2. W bagażniku pod kołem zapasowym mam dwa fabryczne otwory na wylot przez które widać ziemię, czy nie powinny być one w jakiś sposób zaślepione??
U mnie są zaślepione, chyba fabrycznie
goldengate napisał/a:
Czy pasuje lampa od Avensis T25 po lifcie do tej sprzed liftingu ??
Niestety nie pasuje, oprócz różnicy w mocowaniach rózni się wymiarami
goldengate napisał/a:
Jak te motory znoszą GAZ ??
Z tego co wiem to nie przepadają za gazem. Na gazie lubią łykać olej.
goldengate napisał/a:
Po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC (przed odpaleniem zapłonu) słyszę takie klik-klik pod maską, coś się jakby załącza, dźwięk "TYK TYK" i ponownie przekręcę na OFF i ponownie na ACC ponownie czyli za każdym razem, co to może być?
Pewnie załącza się pompa paliwowa. TYK TYK mam w dieslu nie wiem co to za dźwięk ale jest za każdym razem. W każdym razie dźwiękami nie ma co sie przejmować to jest normalne
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
z tego co zdążyłem zauważyć to pompa paliwa jest z tyłu w zbiorniku pod kanapą a te TYK TYK dochodzi z pod maski.
Czy da się wyzerować średnie spalanie ręcznie jak np. w corolli przez trzymanie ponad 5s przycisku TRIP ??
Z instrukcji wynika że zeruje się po każdym tankowaniu ?
Czy zamontowanie alarmu to skomplikowana sprawa ? tzn chodzi mi głównie o syrene aby dawała sygnał jak zamykam auto a podłączenie pod drzwi i klape bagażnika czyli bez montowania w środku czujek??
Najlepiej podłączenie pod kluczyk bez dodatkowego pilota ???
kolejną dręczącą mnie sprawą to domykanie szyb z kluczyka, najlepiej po przytrzymaniu przycisku LOCK zamyka wszystkie szyby lub trzymanie UNLOCK otwiera wszystkie szyby (tzw. wietrzenie) lub chociaż przy zamykaniu razem z centralnym aby wszystkie szyby się zamykały.
I jeszcze jedno - czy da się ustawić tak aby radio mogło działać bez kluczyka w stacyjce. Np zostawiam kogoś w aucie a zabieram kluczyk nie może słuchac radia. A bardziej jak jestem nad jeziorkiem na działce owieram sobie wszystkie drzwi radio gra ale z kluczykiem w stacyjce a ona cały czas sygnalizuje żeby wyjąć kluczyć BENG BENG BENG
1. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC (przed odpaleniem zapłonu) słyszę takie klik-klik pod maską, coś się jakby załącza, dźwięk "TYK TYK" i ponownie przekręcę na OFF i ponownie na ACC ponownie czyli za każdym razem, co to może być?
TYK TYK powinno być. Zobaczy czy masz tez na wyłączonym klimatroniku.
goldengate napisał/a:
2. W bagażniku pod kołem zapasowym mam dwa fabryczne otwory na wylot przez które widać ziemię, czy nie powinny być one w jakiś sposób zaślepione??
Głowy nie dam, ale chyba u siebie nie widziałem. Nie chce w błąd wprowadzać, przy okazji zerknę dokładnie.
Cytat:
3. Czy jest jakiś sposób na reflektory przednie tzn lewy paruje od środka po myjni. Wewnątrz widzę że jest troszkę zabrudzony tzn ślady nieszczelności. Czy jedyne wyjście kupić nowa lampę ?
PS. Czy pasuje lampa od Avensis T25 po lifcie do tej sprzed liftingu ??
Tylko jeden - regeneracja, przeczyszczenie i poprawne sklejenie.
Z pełna odpowiedzialnością polecam tego Pana
http://www.regeneracja-hc.com/ pełen profesjonalizm, maszyny, warsztat.
Światła będa jak nowe, świeciły 10 x lepiej i nie parowały.
goldengate napisał/a:
4. Jak te motory znoszą GAZ ?? Jakie koszta i czy jest sens ? W carinie u brata super gaz sie sprawuje. Obecnie na swoim avensisie mam 247.000km przebiegu. Zastanawiam się poważnie nad gazem ponieważ te ceny paliwa dobijają mnie ;(
Nie znoszą. Zapomnij o gazie bo narobisz sobie problemów u domorosłego mechanika, który gotów jest montować go wszędzie nawet do bezpośredniego wtrysku.
Generalnie nie jest to silnik do gazowania.
Koszt od ok 4 000 zł w górę. Auto ma 4 sondy lambda. VVTi nie znosi gazu. Częste serwisy regulacyjne (rozrząd). Generalnie nie są to silniki dobrze znoszące gaz.
VIALLE koszt 7000 awarie: pompa gazu przecietnie po 10tys km jest zatarta i klient placi 1000 zl za naprawe pomimo ze ma gwarancje gdyz STS Warszawa stwierdza ze powodem zatarcia jest zanieczycszczenie gazu w Polsce,skorodowany komputer gazu,skorodowane kostki polaczeniowe instalacji gazowej ,po pierwszej zimie itd....
W Corolli glowica do wyrzucenia po 60 tys bo niema jak ustawic luzow zaworowych regulacja poprzez wymiane szklanek o roznej grubosci denek,brak szklanek o takich wymiarach.
Regulacja zaworow co 30 tys wymagana ,przy 45 sa juz powypalane zawory.
Awe 2.0 ma wtrysk bezposredni pojezdzisz na gazie to tak zakleja sie dysze wtryskow ze potem niechce jezdzic na benzynie.
Najwazniejsze sa jednak problematyczne wartosci korekcji FT ,silniki tej generacji maja niska emisje poprzez precyzyjny system obliczania dawki paliwa czyli korekcja FTLong i FTShort
wachajacy sie od +20 do -20% na benzynie wacha sie +/-10 na gazie daleko bardziej.Po przekroczeniu 20% zapala kontrolke silnika a pooniewaz jest to kod usterki zwiazany z moca wiec zapala tez ABS,VSC poniewaz kierowca nie jest w stanie ocenic co powoduje zapalenie wszystkich kontrolek musi jechac na tester.
Tak wiec koszty stracony czas i nerwy .Auta z gazem dlatego sa tansze w eksploatacji gdyz czesto stoja na serwisie a wtedy nie spalaja nic.
Instalacja Prince w zasadzie jest bezusterkowa jednak samochody bez przerwy przyjezdzaja ze swiecaca kontrolka silnika wystarczy ze zatankowany gaz ma troche inny sklad bo pochodzi z innego zrodla a juz trzeba doregulowac instalacje.
Cytat:
Czy da się wyzerować średnie spalanie ręcznie jak np. w corolli przez trzymanie ponad 5s przycisku TRIP ??
Nie da się, a do tego fabrycznie zapewne zawiesza Ci się średnie spalanie - normalka. Jedyne resetowanie to dolanie paliwa. Automatyczny reset.
goldengate napisał/a:
Czy zamontowanie alarmu to skomplikowana sprawa ? tzn chodzi mi głównie o syrene aby dawała sygnał jak zamykam auto a podłączenie pod drzwi i klape bagażnika czyli bez montowania w środku czujek??
Najlepiej podłączenie pod kluczyk bez dodatkowego pilota ???
Jak w każdym innym aucie. Centralka, czujniki, syrenka. Zazwyczaj alarm ma intrukcje montażu. Nie różni się to niczym od innego auta.
Kupując dobry alarm masz mozliwości podłączenia antynapadu, ryglowania drzwi przy predkości X, ustawiania głosności syrenki i wielu innych rzeczy.
goldengate napisał/a:
kolejną dręczącą mnie sprawą to domykanie szyb z kluczyka, najlepiej po przytrzymaniu przycisku LOCK zamyka wszystkie szyby lub trzymanie UNLOCK otwiera wszystkie szyby (tzw. wietrzenie) lub chociaż przy zamykaniu razem z centralnym aby wszystkie szyby się zamykały.
Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Domykanie z kluczyka ? W sensie alarm, centralny domyka niezamknięte szyby ? Czy tak ?
goldengate napisał/a:
I jeszcze jedno - czy da się ustawić tak aby radio mogło działać bez kluczyka w stacyjce. Np zostawiam kogoś w aucie a zabieram kluczyk nie może słuchac radia. A bardziej jak jestem nad jeziorkiem na działce owieram sobie wszystkie drzwi radio gra ale z kluczykiem w stacyjce a ona cały czas sygnalizuje żeby wyjąć kluczyć BENG BENG BENG
Jedynie podłączenie zasilania radia nie przez stacyjkę. Da się to zrobić bez większego problemu. Musisz do radia doprowadzić niezalezny +. Niestety gdy zapomnisz o radyjku bo np uciszone będzie, wysiądziesz do domu i rozladujesz akumulator - to minus tego zabiegu.
Zatem gaz sobie daruję!
Jadę pojutrze do ASO na wymiane łączników gumowych czy tulej gumowo stalowych nie wiem jak to sie nazywa, po prostu na dołach puka cos w tylnym zawieszeniu.
Od razu spawdzą mi ten łańcuch rozrzadu.
jak na razie pozatym denerwującym pukaniem z tyłu autko sprawuje sie idealnie. oby tak dalej.
może coś poradzicie jeszcze co sprawdzic, czego zrobić przegląd ??
Ja jeździłem przez 20tys w niewiedzy, że mam gumy z przodu wywalone, bo tego nie widać, trzeba rozebrać. I otwieram szybę i słyszę metaliczny stuk. Do tej pory nie mam czasu się za to zabrać, ale wiem, że stuka, tył w tym samym czasie padł, tylko tył słychac w kabinie było
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
ok, cieszę się bardzo że wszystko jest OK, tylko ciekawość moja, zastanawiam się co to tak tyka coś się załącza przed silnikiem ale co ??
[ Dodano: 2009-06-10, 22:00 ]
no byłem dzisiaj w ASO w Płocku i......Serwisant przejechal się autem po czym podnieśli go do góry i zaczeli szarpać, stwierdzenie - do wymiany "gumy" stabilizatorów podajże o ile dobrze pamiętam. Tył kompletnie klasyfikuje sie do wymiany natomiast przód jeszcze w miare ale stwierdzili że jak juz robić to dwa. kosztorys następujący:
cena za 1szt gumę - 60zł (potrzebuje 4szt więc 240zł)
Cena za robociznę - 200zł
Powiedzcie czy to duzo jesli tak to może jednak podjechać do innego warsztatu - nie ASO??
jeszcze wracając do łańcucha, Pani z ASO powiedziała że łańcucha sie nie zagląda, on jest dożywotni i jak poluzuje się to będzie go słychać a tak to nie ma żadnej profilaktyki, hmm i co mam zrobić ??
klasyfikuje sie do wymiany natomiast przód jeszcze w miare ale stwierdzili że jak juz robić to dwa. kosztorys następujący:
cena za 1szt gumę - 60zł (potrzebuje 4szt więc 240zł)
Cena za robociznę - 200zł
Sporo. Taniej to zrobisz poza aso.
Guma ok 20 zł, robota ok 60-80zl
goldengate napisał/a:
ok, cieszę się bardzo że wszystko jest OK, tylko ciekawość moja, zastanawiam się co to tak tyka coś się załącza przed silnikiem ale co ??
chyba klapy nawiewów.
goldengate napisał/a:
jeszcze wracając do łańcucha, Pani z ASO powiedziała że łańcucha sie nie zagląda, on jest dożywotni i jak poluzuje się to będzie go słychać a tak to nie ma żadnej profilaktyki, hmm i co mam zrobić ??
Cieszyc sie, ze masz lancuch
Ile zaplaciles za diagnostyke zawieszenia, szarpanie itd w ASO ?
nic nie płaciłem za diagnosytkę, umówiony jestem na środę na wymiane tych gum, tylko zastanawia mnie co będzie jesli okaże się po robocie że to nie jest jednak to. tylko jakieś inne łączniku/gumy czy jeszcze cos..
[ Dodano: 2009-06-11, 23:02 ]
Andrzej czy te gumy o których piszesz (po 20zł) to są dobrej jakości ponieważ przypuszczam że sa zapewne różne, te po 60zł z ASO to jakieś orginały i wytrzymają dłużej.
Może poleciśz jakiej firmy najlepiej popytać? Czy wymiana tych gum to skomplikowana operacja? Może samemu bym się za to zabrał
Ale mówiłem, że jak tył siada to przód razem z nim . Co do gum. Jak chcesz dobrej jakości to podjedź do jakiegos porządnego sklepu i "pomacaj" (powinna być dość twarda, jesli za miękka to nie bierz). Bo 60zł to trochę za duzo jak na gumę
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum