Różnica - bez porównania, niebo a ziemia, zero stuków puków.
Jednak zauważyłem jeszcze jedną rzecz jak toczy się auto z prędkością 70-100km/h na luzie aby była cisza słysze takie jakby wycie z tyłu, podejrzewam łożysko, panowie w ASO kręcili kołami i nasłuchiwali ale nic. Dopiero jak się przejechał stwierdził że lekko w prawym tylnym kole słychać takie odgłosy jak by łożyska, lecz zmartwił mnie kosztami, podobno wymienia się to razem z piasta a koszt około 1000zł :( jak na razie tak będę jeździł najwyżej radio podkręcę :D
Wracając do chłodnicy, dzisiaj dla testu jeździłem w ogóle bez klimatyzacji i po mieście załączają się obydwa wentylatory na chłodnicy, myślałem że drugi jest od klimatyzacji.
Jest prosty sposób jak to sprawdzić. Podnieś auto na lewarku (tak żeby lewe koło lub prawe, zależy gdzie huczy) było w powietrzu i złap za oponę i spróbuj poruszać kołem ma to wyglądać tak u góry opony pchasz w strone auta, u dołu ciągniesz od auta. Jeśli czujesz minimalny luz to znaczy że łozysko, jeśli luzu nie ma to idź na tył z drugiej strony 8-) jeśli tez nic nie ma to znaczy, że to opony.
Co do łożyska to z przodu wymienia się bez piasty - nie wiem jak z tyłu
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
ok, plesser, w weekend będe miał czas to sobie sprawdzę wszystkie koła tak jak mówisz.
Wracając do tematu tyknięcia po przekręceniu zapłonu na ACC tzn przed rozruchem silnika, wydobywa się z silnika (pod maską) takie TYK TYK, jakby jakiś przekaźnik się załączał i dzisiaj właśnie zauważyłem dodatkowo po zapaleniu auta skręceniu kół na max w lewo lub prawą słysze ponownie ten dźwięk jakby znów coś przełączyło. co to może być ??
Obawiam się, że musiałby ktoś być wróżka, aby tak na forum w ciemno powiedzieć to i to.
Te tyk tyk myslałem, że chodz Ci o dźwięk klap od nawiewów, które słychac po przekreceniu stacyjki.
_________________ Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl
Głównie chodzi mi o wypowiedzi właścicieli takich samych egzemplarzy, czy u Was jest tak samo, jeśli nie to przypuszczam że coś jest nie tak.
Jest OK. W dieslu jest też typowy odgłos po przekręceniu kluczyka w ACC, bliżej niezidentyfikowany dźwięk, sam nei wiem co to się włącza, ale się tym nie przejmuje. Czy Ty jesteś jakimś masochistą samochodowym, że przejmujesz się tym, że wentylator od chłodnicy się włącza, albo, że jest Tyk Tyk spod maski ?? Chłopie daj sobie juz z tym spokój, bo tak ma być 8-)
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
W weekend troszkę posiedziałem przy aucie i mam kilka nowych spraw a mianowicie.
Sprawdziłem tak jak napisał plesser koła, jednak nic komletnie nie wyczuwam, żadnych luzów nawet minimalnych więc chyba łożyska OK, ale tak jak mówie podczas jazdy coś z tyłu najprawdopodobniej wyje w prawym kole, ale jeszcze jedna rzecz, sprawdziłem wszystkie koła i bodajże w dwóch mam chyba nierówne tarcze albo klocki ponieważ gdy zakręciłem kołem w powietrzu to obciera o klocek tarcza w jednym miejscu tzn, nie kręci się cały czas bez obcierki tylko w jednym miejscu troszke przyciera. Dziwna sprawa ponieważ tarcze wszystkie były wymieniane na nowe w marcu w ASO więc nie wiem, może się jeszcze nie dotarły , co myślicie ??
Wracając do słynnego TYK TYK, dziwnego załączania się - zlokalizowałem skąd ten dźwięk z układu (puszki) od ABS coś w środku się załącza, dziwne
gdy zakręciłem kołem w powietrzu to obciera o klocek tarcza w jednym miejscu tzn, nie kręci się cały czas bez obcierki tylko w jednym miejscu troszke przyciera.
Może osłona tarczy, może rancik jakiś. Myślę, że to nie to.
_________________ Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl
Sprawdziłem osłonę wszystko OK, dodatkowo dla pewności minimalnie jeszcze odgiąłem ją od tarczy bo była na milimetry przerwa, rancików w sumie jeszcze nie ma poniewaz tak jak piszę wymieniane były dokładnie 18 maja 2009 około 2tyś km temu
goldengate, jeśli tarcza byłaby krzywa to podczas mocnego hamowania czułbyś bardzo mocne bicie kierownicy. A Ty nic takiego nie piszesz więc tarcza nie może być krzywa. Nie mam pojęcia co może ocierać, musiałbyś poprosić kogoś, na zdjętym kole żebyś zakręcił a on będzie patrzył - na 100% wykluczam tarczę, bo nawet minimalnie krzywa wiąże się z potwornym biciem w kierownicy
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
a nie postał ci parę dni bez jeżdżenia? miałem podobnie w rolce po miesiącu przyrdzewiała tarcza pod klockami, zdjąłem szczęki wyczyściłem papierem ściernym w tym miejscu i jest ok
Nie, stać nie stał, w sumie jeżdżę nim codziennie.
Wymieniałem dzisiaj olej i jak auto było na górze sprawdziłem wszystkie koła czy kręcą się swobodnie to każde minimalnie ociera o klocki tzn nie ma większego odstępu (szpary) tylko minimalnie ociera - wszystkie 4 koła czy tak ma być ?? Czy w związku z tym podczas jazdy auto nie pali więcej paliwa przy takim stanie rzeczy ??
Jeśli ocieranie jest minimalne, to nie powinno spalać więcej. Najgorsze, że jak ociera to tarcza cały czas może być ciepła, co pogarsza siłę hamowania podczas gwałtownego wciśnięcia pedału hamulca, oraz może spowodować skrzywienie się tarcz. Ja bym próbował zlikwidować to ocieranie
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
ciekawa sprawa odnośnie tego załączania się TYK TYK podczas przekręcenia zapłonu a mianowicie, jak przekręcam kluczyk z wciśniętym pedałem hamulca nie ma tego dźwięku zapalę silnik puszczę pedłai dopiero wtedy się pojawia, czyli ewidentnie widać że to z puszki od ABS, ciekawe te ABSy teraz robią :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum