Witam wszystkich. Za radą plessera pięć dni temu zabrałem sie za czyszczenie kolektora ssacego i przepustnicy w mojej pani. Po zdemątowaniu czesci nie mogłem wyjść z podziwu ile syfu może sie tam nagromadzić. Całą operacje demontażu opisał plesser (warto przeczytac bo to ulatwi zycie) wiec nie będę się rozpisywał. Efekt koncowy jest taki że autko pracuje ciszej , mniej spala i rwie do przodu bez zająknięcia tak jak przewidział to konstruktor . Warto było poświęcić te parę godzin na głaskanie.
Sorki ale w ferworze walki nie pomyślałem o fotach. Ten syf ktory zobaczyłem powalił mnie na klate . Myslę ze jeszcze nie jeden z nas to rozbierze i nie zapomni o fotach
_________________ łasiu
Pieter [Usunięty]
Wysłany: 2009-09-07, 20:02
osobiście jakoś nie mogę się przełamać, żeby samemu zabrać się do tego - jeszcze szkoda mi avki, że mogę coś zepsuć
Pieter nie ma czego sie bać :lol: . Osobiscie wpadłem w lekką panikę z elektryką ale nie da sie pomylić kabli (kazda wtyczka inna ) .Dasz radętylko spokojnie i powoli. Powodzenia .
Sorki ale w ferworze walki nie pomyślałem o fotach. Ten syf ktory zobaczyłem powalił mnie na klate . Myslę ze jeszcze nie jeden z nas to rozbierze i nie zapomni o fotach
Ja miałem bardzo konkretny syf jakby przeliczyć to na procenty to ok 35% kolektora to był nagar (po 120 tys przebiegu)
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
dzis czyscilem egr bardzo prosta sprawa dzieki za pomoc bo to dzieki wam moglem to zrobic mam tylko jeden problem po zmontowaniu wszyskiego cos mi zaczelo zgrzytac w skrzyni przy zmianie biegów nie wiem czy to przejdzie z czasem prosze o rade MC
[ Dodano: 2009-11-21, 17:11 ]
mam pewnien problem i to wlasnie dlatego wzielem sie za czyszczenie egr. wiec zdazylo mi sie to juz kilka razy podczas jazdy nie zalaczylo sie turbo silnik chodzi tylko do 2500 obrotów gdy sie zatrzymam wylacze silnik odpale ponownie wszystko jest okej w ciagu roku zdazylo mi sie to jakies 5 razy nie wiem jaka moze byc przyczyna egr nie bylo zbytnia zanieczyszczone kilka mm ale kozystajac z okazji wyczyscilem pozdrawiam
Podobny post już napisałem w bliźniaczym poscie, tu:
http://www.avensisklub.pl/topics18/169.htm
Ale jeszcze raz zapytam, bo mam podobne zamiary. Dzwoniłem do ASO żeby zamówić taką usługę, i dowiedziałem się, że sama usługa to koszt rzędu 180pln to żeby ją wykonać potrzebna będzie wymiana kolektora ssącego. I tu już zaczynają się schody bo kolektor to 1260pln. I teraz moje pytanie jest następujące? Czy rzeczywiście potrzebna jest zmiana kolektora? (mój to t25 d-4-d 126KM 2007r. 100000tys. przebiegu)
Z góry dzięki za odpowiedź.
Witam Mam takie ptanie w sprawie toyoty awensis d4d o mocy 116 km z 2004r przy zapalaniu nie kopci przyj jezdzie normalnej nie kopci przy gwałtownym wcisnieciu pedału gazu puszcza dyma moim zdaniem tego nie powinno być jaka moze być przyczyna takiego puszczenia dymu ?? odp
[ Dodano: 2009-12-02, 18:01 ]
Witam Mam takie ptanie w sprawie toyoty awensis d4d o mocy 116 km z 2004r przy zapalaniu nie kopci przyj jezdzie normalnej nie kopci przy gwałtownym wcisnieciu pedału gazu puszcza dyma moim zdaniem tego nie powinno być jaka moze być przyczyna takiego puszczenia dymu ??
Ja mam to samo na ciepłym silniku ale nie zawsze. Ostatnio na jedynce jak go pociągnąłem to zakopcił jak stary autobus tylko że na siwo, przeraziłem sie trochę ale jak ponownie próbowałem to samo zrobić już takiego efktu nie było. Dodam ze mam 165 tys. nakręcone i zbieram sie do pierwszego czyszczenia egr mam nadzieję że to pomoże bo dodatkowo auto jest zmulone, czasami tylko normalnie ciągnie.
[ Dodano: 2009-12-12, 09:50 ]
wczoraj oddałem znajomym auto do czyszczenia egr. Przebieg 165 tys egr był brudny ale nie tragicznie brudny, za to filtr paliwa syf na maxa dziwili sie że auto jeździło (tankuje na orlenie,bp, shell, ostatnio na carrefour i nawet lepiej jeździł). Wymieili filtr paliwa,powietrza i wyczyścili EGR, auto moge powiedzieć że jeździ o jakieś 30-40% lepiej. Pytałem o czyszczenie kolektora i przepustnicy stwierdzili że to dużo roboty bo żeby cały dolot wyczyścić to trzeba głowice ściągnąć a tak w ogóle to nie ma takiej potrzeby bo tylko wystarczy EGR wyczyścić a zalecana jest wymiana co 50 tys przez ASO. Skasowali mnie tylko po znajomości za filtry. Napiszcie coś o tym kolektorze bo wiem że czyściliście czy to prawda że trzeba głowice ruszyć? i czy jak EGR nie był tak tragicznie brudny to jest konieczność czyszczenia reszty. Ci mechanicy raczej są dobrymi fachowcami długo pracowali w ASO jako mechanicy tera robią wszystkie japońskie i koreańskie auta w swoim serwisie. PLESSER czekam na twoją opinię jako praktyka, pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Ja mam to samo na ciepłym silniku ale nie zawsze. Ostatnio na jedynce jak go pociągnąłem to zakopcił jak stary autobus tylko że na siwo, przeraziłem sie trochę ale jak ponownie próbowałem to samo zrobić już takiego efktu nie było. Dodam ze mam 165 tys. nakręcone i zbieram sie do pierwszego czyszczenia egr mam nadzieję że to pomoże bo dodatkowo auto jest zmulone, czasami tylko normalnie ciągnie.
[ Dodano: 2009-12-12, 09:50 ]
wczoraj oddałem znajomym auto do czyszczenia egr. Przebieg 165 tys egr był brudny ale nie tragicznie brudny, za to filtr paliwa syf na maxa dziwili sie że auto jeździło (tankuje na orlenie,bp, shell, ostatnio na carrefour i nawet lepiej jeździł). Wymieili filtr paliwa,powietrza i wyczyścili EGR, auto moge powiedzieć że jeździ o jakieś 30-40% lepiej. Pytałem o czyszczenie kolektora i przepustnicy stwierdzili że to dużo roboty bo żeby cały dolot wyczyścić to trzeba głowice ściągnąć a tak w ogóle to nie ma takiej potrzeby bo tylko wystarczy EGR wyczyścić a zalecana jest wymiana co 50 tys przez ASO. Skasowali mnie tylko po znajomości za filtry. Napiszcie coś o tym kolektorze bo wiem że czyściliście czy to prawda że trzeba głowice ruszyć? i czy jak EGR nie był tak tragicznie brudny to jest konieczność czyszczenia reszty. Ci mechanicy raczej są dobrymi fachowcami długo pracowali w ASO jako mechanicy tera robią wszystkie japońskie i koreańskie auta w swoim serwisie. PLESSER czekam na twoją opinię jako praktyka, pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
witaj
mógłbyś mi dac namairy na tych mechaników, chętnis skorzystam z ich pomocy, z góry dzięki
Witam tez zamierzam wyczyścić ten Egr i kolektor ssący dla własnego spokoju, i ciekawości.
Tylko czy żadne kontrolki nie wywalą po czyszczeniu egr i kolektora?
Od Plessera dowiedziałem się że trzeba odłączać przewody wysokiego ciśnienia, ale jeśli je potem założę to nic z układem paliwowym się nie stanie? nie zapowietrzy się?
[ Dodano: 2010-08-18, 10:42 ]
Po konsultacjach z mechanikiem jeśli będzie bardzo brudny Egr to trzeba będzie się wziąć za kolektor ssący.( gorzej jak układ paliwowy się zapowietrzy)
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Ave nie wymaga odpowietrzania. Taka jest konstrukcja tego silnika, że gdy się zapowietrzy wystarczy pokręcić zapłonem przez ok 15s i silnik zapali Nie ma strachu
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum