Wysłany: 2013-01-11, 20:05 [Avensis T25] Ciężkie palenie na ciepłym silniku
witam mam problem z odpalaniem silnika(2.0 d4d 116ps) na cieplym silniku. objawy sa takie ze podczas odpalania auta na cieplym silniku trzesie motorem jak i autem . trzeba dlugo krecic az zalapie a nie raz podzas krecenia rozładowuje sie akumulator.
Wysłany: 2013-01-12, 17:01 Re: Ciężkie palenie na ciepłym silniku
alcapone201 napisał/a:
witam mam problem z odpalaniem silnika(2.0 d4d 116ps) na cieplym silniku. objawy sa takie ze podczas odpalania auta na cieplym silniku trzesie motorem jak i autem . trzeba dlugo krecic az zalapie a nie raz podzas krecenia rozładowuje sie akumulator.
A jak auto odpala na zimnym silniku? Od pierwszego strzału i bez telepania silnikiem i całym autem? Przy 10 stopniowym mrozie rozrusznik kręci w miarę ok, czy zdycha?
1. Na początek zacząłbym od sprawdzenia przewodów plusowych i mas, może masz gdzieś masę ciachniętą, przez co przy rozruchu występuje duży spadek napięcia.
2. Wymiana lub regeneracja rozrusznika. Rozgrzany silnik stawia większy opór przy rozruchu, a jak rozrusznik jest zużyty to może pobierać tak duży prąd, ze wtryskom i komputerowi braknie mocy przy rozruchu. Moze tez zużyty rozrusznik generować zwarcie - co rozładowuje akumulator. Nowy rozrusznik można kupić za jakieś 550zł + wymiana, taniej wyszedłby jakiś regenerowany
3. Wtryski - zastosuj jakiś dobry specyfik czyszczący do wtrysków.
Wysłany: 2013-01-13, 14:39 odpalanie na zimnym silniku -5 c
A co to może być, jeśli ciężko ma zapalić na zimnym silniku...? przy -5 C (trzeba długo kręcić i zapala ale ciężko) przy -5 C , póżniej jak się już raz zapali to już pali od strzału...
Wysłany: 2013-01-13, 15:13 Re: odpalanie na zimnym silniku -5 c
Kaizer82 napisał/a:
A co to może być, jeśli ciężko ma zapalić na zimnym silniku...? przy -5 C (trzeba długo kręcić i zapala ale ciężko) przy -5 C , póżniej jak się już raz zapali to już pali od strzału...
1. A jak odpala zimny przy temperaturze zewnętrznej powyżej zera? Też ma problemy?
2. Czy przy -5 rozrusznik kręci w miarę żwawo, czy raczej daje sygnał - iii iiii iiiidź do domu
3. Jak wygląda stan akumulatora?
3. Jak wygląda stan świec żarowych?
Jeżeli jak jest temp powyżej zera i odpala dobrze a problem z odpalaniem pojawia się dopiero przy temperaturach poniżej 0 to może być akumulator bądź świece żarowe (chociaż D4-d powinien odpalić bez sprawnych świec żarowych przy -5 bez problemu)
Jeżeli słychać ze rozrusznik nie ma ducha przy nawet +10 to obstawiałbym rozrusznik.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-13, 19:27
alcapone201 napisał/a:
bede w tygodniu u mechanika to zdiagnozuje i napisze jaka byla przyczyna. ktos pisal ze w tych rozrusznikach padaja jakies tulejki......
tulejki są miedziane i kosztują grosze. jak masz za duży luz to na zimno masz skasowany a na gorąco knruje się wirnik, ma za ciężko i za wolno kręci. wtedy ECU nie odpali ci silnika dopóki nie zrobi odp. ilości obrotów. tulejki dobry trop i to typowe w t25. nie słuchaj mechanika! bo o ile zna się na rozrusznikach to niekoniecznie na D4D
Wysłany: 2013-01-13, 20:04 odpalanie na zimnym silniku...
No właśnie o to chodzi, że jak jest ciepło to nie ma problemu, rozrusznik kręci dobrze i ładnie zapala,problem jest tylko na zimnym,(świece żarowe , filtr paliwa wszystko ok nowe ) wiec już sam nie wiem co to może być...? nie chce mi się wierzyć ,że to zawór SCV...ciekawe czy komuś udało się zdjagnozować i naprawić ta usterkę...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum