Wysłany: 2010-07-02, 21:24 [Avensis T25] Brak mocy avensis 2.0 d4d 2004r.
Witam.
Mój problem polega na:
1. Silnik zimny zero problemów
2. silnik jest rozgrzany, po przejechaniu ok. 7 km brak mocy, wciśnięcie pedału gazu nic nie daje, przy ruszaniu muli i przy dłuższym wciśnięciu gazu na maxa po pewnym czasie ostro przyspiesza.
Sprawdziłem wtryski w servisie Dila w Iławie - 1 wtrysk niby przelewa odchyłki ok. 2 ale stwierdzono że to nie jest powód. Układ paliwowo wtryskowy niby ok.
oddałem samochud do ASO w toruniu, komputer nic nie wskazał, samochód dziwnie się zachowuje raz jedzie dobrze a raz traci moc i przy wcisniętym pedale gazu slimaczy się.
W aso sprawdzili i na wstepie wykluczyli wtryski, sprawdzili niby przewody i wyczyścili EGR i nic. Teraz twierdza że to muszą być wtryski. Samochód od 3 tygodni chodzi od mechanika do mechanika i nic.
Jeżeli ktoś może mi pomóc to proszę o odpowiedz.
Dzięki
Może turbo CI siadło bądź siada... dziwny przypadek.
Mówisz że na zimnym ok bo nie przekraczasz tych 2,2 tyś. obrotów kiedy turbo się załącza.
Samochód żadnego dymu nie zostawia za sobą białawego czy tez może czarnego?
Może jest opcja że się przegrzał silnik i teraz chodzi inaczej.. sprawdź płyn chłodzący czy w ogóle jest. Może taka rzecz tez dziwna ale wymieniałeś filtry? paliwowy? powierza? możne się pozapychały czy kij wie co.Mogą też to być świece żarowe ale.. nie wywaliło CI kontrolek chociaż je tez warto sprawdzić.
Wiesz co ja bym też sprawdził sterownik silnika. Być może że przesyła on błędne informacje do kompa (lub do układu sterującego wtryskami) gdy silnik jest ciepły i stąd jest ta zmuła auta.
Lub może jakas błachostka, na przykład przewód ciśnieniowy od turbinki się odłączył, lub intercooler zabrudzony. Trzeba szukać. najlepiej podjedź do ASO Katowice tam na pewno coś poradzą
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Samochód odebrałem dzisiaj z ASO w Toruniu. Brak jakiejkolwiek diagnozy, komputer nic nie pokazał, sprawdzili niby wszystko, przewody, układy, wyczyścili EGR itp. Stwierdzili że elektronicznie bez zarzutów. Turbo działa dobrze, pompa też, wtryski w normie. Może jakaś usterka mechaniczna typu katalizator?
Ale najciekawsze po przejechaniu ok. 50 km samochód nie przekraczał 2.0 obrotów, jechał jak zwykły diesel i w pewnym momencie przy dodaniu gazu samochód przyspieszył i zapaliła się kontrolka silnika, oraz VSC i to obok, nie pamiętam. Przy jeździe jeszcze ok. 20km zachowywał się normalnie. Może teraz komputer coś wskaże.
Jednak najlepsze to było stwierdzenie w ASO że nie są w stanie mi pomóc, trochę śmieszne bo jak nie oni to kto:), ale cóż, od poniedziałku walczę dalej.
Jeśli chcesz się pofatygować to tak jak Plesser mówi ASO Katowice.
A to że oni nie moga pomóc tzn ze z nich nie są zadni fachowcy tylko naciągacze bo pewnie za podpięcie i sprawdzenie tez pociągnęli jak z dobrej krowy dojnej
Jak chcesz, żeby coś zrobili to jedź do Katowic do ASO. Jak będziesz zdecydowany, że tam się udasz to napisz mi PW dam Ci numer telefonu do chyba najwybitniejszego speca od Toyoty w naszym kraju jak i nie w całej europie On zresztą tam pracuje i miałem okazję kilkakrotnie przyjemność świadczyć jego usługi Gość wie naprawdę wszystko i to że na kompie nic mu nie pokaże to on to ileje bo sam bez kompa znajdzie przyczynę.
Tylko do niego są kolejkiiii dlatego trzeba najklepiej telefonicznie najpierw do niego umówić termin a dopiero później do ASO Katowice, aby zapisali wizytę
I jestem pewny, że on pomoże, bo jak nie on to już chyba nikt
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Witam. Jeszcze raz
Podjechałem dzisiaj do mechanik i na kompie pokazał dwa błędy
PO108 i
PO400
W ASO niby przeczyścili mi EGR, więc nie wiem czy to nic nie pomogło czy EGR jest do wymiany i coś z ciśnieniem.
Jeżeli ktoś miał taki przypadek to chętnie dowiem się na czym to się skończyło.
Dodam, że samochód kopci na czarno jak STAR
A i co ciekawsze błędy już się nie pojawiają.
Brak mi już cierpliwości do tego samochodu i mechaników:)
PO400 jest to błąd recyrkulacji spalin. Więć to albo padł EGR, albo chłodnica EGR nie ma wystarczającego przedmuchu, bo nic więcej w EGR popsuć się nie może
Natomiast 2 błąd jest to błąd ciśnienia (podejrzewam, ze doładowania) więc sprawdź może przewody na turbinie i przewody intercoolera.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Witam.Miałem podobna sytuację.Na zimnym silniku wszystko ok a jak przejechałem7-14km zazczeły sie jaja. Po przejechaniu tego dystansu auto zaczeło się mulić i miałem czasami problem z ruszeniem ze skrzyzowania musialem samochód przegazować wciskając sprzegło. Pojechałem na komputer i mechanik nie stwierdził zadnego błędu.Kupiłem preparat do czyszczenia przepustnic i wyczyściłem egr-a .Pomogło
Mam ten sam problem co ZED7.Moja toyotka to dokladnie ten sam rocznik 116 koników.
Zimny idzie jak strzala.Po dojsciu do stalej temperatury( po jakis 15-20 minutach jazdy)auto zaczyna swirowac tzn szarpie,dlawi sie,krztusi:) Zachowuje sie tak przy obrotach do okolo 2200.Powyzej 2200 idzie nienagannie.Ostatnio zauwazylem jeszcze jedno:Jesli na zewnatrz jest temperatura jakies 23-24 stopnie Celcjusza lub wiecej-auto zachowuje sie jak opisalem powyzej.
Ale jak temperatura spada i jest srednio 18 - 19 stopni auto pracuje nienagannie-nawet przy dluzszej trasie.
Mysle,ze to moze byc:czujnik temp. silnika, lub czujnik temp.powietrza ktore dochodzi do silnika lub wadliwe dzialanie inter coolera
Co wy na to?????
Czy ktos z Was ma jakies inne pomysly?
Dziekuje i pozdrawiam
ASO TORUŃ to porażka :!:
oni tylko strzelają i metodą prób i błędów próbują określić przyczynę.
Ja bym sprawdził czujnik doładowania ciśnienia turbiny, ale u fachowców,
tylko problem, że też takich nie znam
Może ASO Włocławek oni raz mi pomogli, gdy Toruń powiedział,że nic dla mnie nie może zrobić.
Ale to już Twój wybór. Ja tylko podpowiadam. Nie twierdzę, że na pewno pomogą.
pozdro
Ja narazie mam tylko pomysly co to moze byc.U mnie jest terac chlodno,wiec nawet,jakbym znalazl problem,to nie moge sprawdzic,czy to tak naprawde to(tak jak mowilem poprzednio auto swiruje jak na zewnatrz jest powyzej 23 stopni)
Czy ktos mi moze opisac dzialanie intercoolera?Jak chlodzi turbine?
Dzieki za ewentualna odpowiedz.
Intercooler nawalić nie może, bo jest to najmniej awaryjna część tego samochodu Ewentualnie może być zabrudzony, lub nie szczelna rura IC.
A jak on działa:
Otóż pobiera on powietrze z otoczenia i działa on tak jak zwykła chlodnica, czyli ochładza "ciepłe" powietrze z zewnątrz i po ochłodzeniu to powietrze trafia rurą wlotową w jeden z kanałów turbiny w ten sposób ją chłodząc.
BTW: czy wiecie że IC w Avenach są robione w Polsce?
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum