Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Bagnet oleju śmierdzi spalinami. 1.8 VVTi
Autor Wiadomość
Ruff_Ryder 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-07, 18:43   [Avensis T25] Bagnet oleju śmierdzi spalinami. 1.8 VVTi

Witam.
Ostatnio robiłem dolewkę oleju silnikowego i powąchałem bagnet. Olej na nim zgromadzony śmierdział spalinami. Nie był to zapach benzyny tylko spalin. Taki sam zapach mam gdy powącham korek wlewu oleju do silnika.

Dodam, że olej na bagnecie ma raczej normalny kolor (coś pomiędzy kolorem nowego oleju a lekko czarnawy) bez widocznej benzyny.

Czy zapach spalin w oleju jest normalny czy może jest związany ze złym spalaniem?
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
lutek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-07, 23:04   

U mnie tak samo wali i od bagnetu i od korka oleju.......kumpel powiedział,że tak ma być.Co do koloru to taki ciemnobrunatny....jak pod kątem spojrzeć to bursztynowy się przebija ale na pierwszy rzut oka jak z diesla wygląda.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-16, 12:57   

lutek napisał/a:
U mnie tak samo wali i od bagnetu i od korka oleju.......kumpel powiedział,że tak ma być.Co do koloru to taki ciemnobrunatny....jak pod kątem spojrzeć to bursztynowy się przebija ale na pierwszy rzut oka jak z diesla wygląda.


olej w silniku benzynowym powinien być żółty do lekko brązowego. ciemniejszy, czarny itp = przepalony. spalin nie ma prawa być czuć w skrzyni korbowej!!!!!! zresztą wystarczy wyjąć bagnet na pracującym silniku i przygazować, jak nic nie wyleci to jest ok. jak pójdą spaliny = przedmuch na pierścieniach do skrzyni korbowej
 
 
lutek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-17, 11:08   

Tak właśnie zrobiłem....na rozgrzanym silniku wyjąłem bagnet i koleżka przegazował.....nie leciał żaden dym.Gdzieś w necie czytałem o tym,że silniki z bezposrednim wtryskiem benzyny takie jak 2.0 D4 "wytwarzają" dużo nagarów....stąd "zarośnięte" kanały klap dolotu powietrza itp. a i olej robi się przez to ciemniejszy.Tak jak piszę gdzies o tym czytałem nie twierdzę,że tak ma być bo mechanikiem nie jestem.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-17, 13:26   

lutek napisał/a:
Tak właśnie zrobiłem....na rozgrzanym silniku wyjąłem bagnet i koleżka przegazował.....nie leciał żaden dym.Gdzieś w necie czytałem o tym,że silniki z bezposrednim wtryskiem benzyny takie jak 2.0 D4 "wytwarzają" dużo nagarów....stąd "zarośnięte" kanały klap dolotu powietrza itp. a i olej robi się przez to ciemniejszy.Tak jak piszę gdzies o tym czytałem nie twierdzę,że tak ma być bo mechanikiem nie jestem.

tu masz rację d4 tak ma ;-)
 
 
lutek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-17, 22:59   

Po wpisaniu w google...bezpośredni wtrysk benzyny czarny olej....można na ten temat poczytać.Jest to w jakiś sposób uzasadnione ale ja nawet nie podejmuję się streszczać bo i tak bym nie umiał ;-)

[ Dodano: 2011-01-17, 23:03 ]
Co do zapachu oleju spalinami czytałem,że może warto było by przyjrzeć się zaworowi odpowietrzajacemu skrzynie korbową(kiedyś była odma) ale to może kolega wtom podpowie co i jak bo ja nawet nie wiem gdzie u mnie taki zawór się znajduje.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-18, 08:50   

lutek napisał/a:
Co do zapachu oleju spalinami czytałem,że może warto było by przyjrzeć się zaworowi odpowietrzajacemu skrzynie korbową(kiedyś była odma) ale to może kolega wtom podpowie co i jak bo ja nawet nie wiem gdzie u mnie taki zawór się znajduje.


tu zamieściłem pdf m.in. na ten temat http://www.avensisklub.pl/topics17/1286.htm

spaliny wewnątrz skrzyni korbowej nie powinny mieć miejsca. może u was zapach tylko "sugeruje" ich obecność :mrgreen: co wcale nie musi mieć miejsca. jak na zimno i na gorąco (po przygazówce) nie ma spalin z bagnetu i spod korka, to nie ma co wąchać i przejmować się :-P
 
 
jacol 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Scotland
Wysłany: 2011-01-30, 18:14   olej a spaliny

Koledzy.
Cylindry - tam gdzie pracuja tloki sa smarowane olejem tzw mgla rozbryzgowa.
Czyli na gorze cylindra znajduje sie komora spalania tam spala sie paliwo. Sama komora spalania nie jest smarowana bo to jest powyzej gornego martwego punktu tzw gmp, czy zwrotu zewnetrznego tzw zz. Jednakoworz kiedy mieszanka ulega zaplonowi w komorze spalania to sie rozpreza i powieksza swoja objetosc i pcha tlok w dol i sama troszke w dol wedruje.
Olej przy nastepnym ruchu tloka w gore smaruje to miejsce gdzie przed chwileczka bylo odrobine spalin.
Nastepnie zostaje zebrany przez pierscienie i odprowadzony spowrotem do misy olejowej gdzie miesza sie z reszta oleju. Nastepnie zaciagniety spowrotem przez smok i tak dalej i tak dalej.
Po kilkudziesieciu milionach cykli pracy zaczyna troszke smierdziec spalinami-to jest naturalne.

Pozdrawiam Jacol

[ Dodano: 2011-01-30, 18:22 ]
Tu jeszcze raz Jacol
Sory za byki ortograficzne w poprzednim poscie.

Koledzy pamietajcie, ze wasze spaliny raczej napewno nie dostaja sie do misy olejowej poniewarz sa wyrzucane na zewnatrz przez tlok w momencie wydechu (ssanie, sprezanie, praca, wydech).
Ponadto na strarzy szczelnosci w cylindrach stoja pierscienie uszczelniajace i zbierajace.

Oczywiscie teoretycznie przedostawanie sie spalin w dol jest mozliwe ale jest to bardzo przede wszystkim dobrze i mocno odczuwalne w spadku cisnienia w cylindrach i mocy silnika. Ponadto towarzysza temu inne objawy.

Wiec spokojna glowa
Pozdrawiam
jacol
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Ruff_Ryder 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-31, 15:20   

Jacol a orientujesz się może jak powinien pracować silnik po odkręceniu korka wlewu oleju?
U mnie na zimnym silniku po odkręceniu korka obroty silnika lekko spadły a z korka dmucha lekko powietrze wypychając drobinki oleju. Generalnie po odkręceniu korka obroty nie falują ale są odczuwalnie niższe i zmienia się odgłos pracującego silnika (pracuje głośniej, tak jakby słychać to dmuchające powietrze jakby ktoś dmuchał w rurę). Po samym odkręceniu korka coś chwilowo zapiszczało nie wiem czy jakiś pasek czy tak jakby popychacze zaworów.
Nie wiem czy mam się niepokoić ale mój silnik 1.8VVTi zaraz po odpaleniu dopóki się nie rozgrzeje pracuje trochę głośno cykając trochę jak diesel choć nie do przesady.
 
 
 
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2011-01-31, 16:38   

Po odkręceniu korka silnik trochę traci sprężanie, stąd jego głośniejsza praca (podejrzewam że również taki charakterystyczny 'syk') Naturalne jest również że wylatuje tamtędy olej.

A co do głośnej pracy benzynki to wiem, że wiele aut tak ma na zimnym silniku, ale czym to jest spowodowane to pojęcia nie mam, bo ja trochę jestem zielony w benzyniakach :mrgreen:
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
jacol 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Scotland
Wysłany: 2011-02-01, 01:30   Praca silnika po odkreceniu korka

Czesc
Poodkreceniu korka na chodzi
Bedzie rozchlapywal olej, to normalne.
Bedzie tez troszke dmuchal bo wal korbowy ma ok 800-900 obrotow na minute, czyli ok 15 na sekunde. To nie jest kompresja nie przepuszczaja raczej pierscienie. Jezeli przepuszczaja to silnik traci moc.
Najlepiej zrob prosty test
Kup manometr w jakims sklepie samochodowym. Koszt kilkanascie zlotych.
Nastepnie wykrec swiece kazdy cylinder sprawdzaj osobno.
Nastepnie przyloz manometr i mocno trzymaj w miejscu swiecy (reki ci nie urwie)
Zierz cisnienie w kazdym cylindrze po kolei.
Jezeli trzeba powtorz test.
Popros kogos zeby zakrecil silnikiem.
(Tylko swiece odkrecaj i wkrecaj ostroznie. Nie tak zeby puscila soki).
Wartosci powinny byc zblizone ale poszukaj jeszcze gdzies jakie w cylindrach powinienes miec cisnienie.
Powodzenia

[ Dodano: 2011-02-01, 01:45 ]
U mnie tez syczy.
Zauwaz, ze syczy cyklicznie.
To normalne
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga