Mam nadzieję że nie będę się powtarzał, szukałem na forum podobnego przypadku do mojego ale niestety chyba nie trafiłem na odpowiedni post. Sprawa wygląda tak:
Niedawno kupiłem Toyote Avensis D4D 2.0 116km 2004r, od samego początku samochód mocno kopcił, cena była okazyjna więc się skusiłem. Oddałem do znajomego mechanika który po korekcji stwierdził że przyczyną są lejące wtryski. Wysłałem więc do serwisu regenerującego który znalazłem w necie tj. Auto Diesel Serwis Wilczyce ul. Wrocławska 53. Części wróciły po regeneracji niestety samochód nadal mocno dymi,mechanik stwierdził że to może być przez nagar w układzie wydechowym ale przejechałem już 600km i nic się nie poprawiło. Dodam że korekcja o mechanika po wymianie wtrysków wygląda następująco:
Komputer nr1:
10.7
8.5
9.4
11.4
Komputer nr2:
0.9
0.7
-0.3
1.3
W załączniku dodaje protokoły EPS z warsztatu z Wiczysk.
Przyczyną kopcenia na czarno nie muszą być koniecznie wtryski.
1. Na początek do sprawdzenia i wyczyszczenia zawór recyrkulacji spalin. Duża ilość nagaru przyczynia się do tego, że przycina się on i auto samo dławi się własnymi spalinami
jeżeli nie da to żadnej poprawy to:
2. Do sprawdzenia sprężarka. Wyeksploatowana sprężarka ładuje zbyt mało powietrza i wtryskiwane paliwo nie ma jak się dokładnie spalać. Niedopalone paliwo idzie w wydech i zanieczyszcza zawór recyrkulacji spalin, sprężarkę, i resztę układu wydechowego. Dodatkowo, jak zużyta sprężarka przepuszcza olej zanieczyszcza intercooler i znów powietrza ma większy opór by dotrzeć do cylindrów.
Kiedyś zostawiałem chmurę czarnego dymu rozpędzając auto (już od 3000 obrotów), egr zatykał się po 3 miesiącach. Po regeneracji sprężarki, wyczyszczeniu wydechu i intercoolera kopcenie zmniejszyło się o 90%, a auto jest dużo bardziej dynamiczne.
Wysłany: 2014-10-06, 21:41 Avensis D4D 2.0 Mocne kopcenie na czarno
Zapomniałem dodać że przed wysyłaniem wtrysków do regeneracji zacząłem od wyjęcia i wyczyszczenia EGR oraz intercoolera , jak się jednak okazało były w dobrym stanie. jest jeszcze jedna rzecz która zastanawia mechanika, to jest fakt że auto bardzo dobrze wkręca się na obroty, nie zdarza się spadek mocy, spalanie niestety jest wysokie bo ponad 7litrów.
Czegoś nie rozumiem. Wiedziałeś, że samochód "mocno kopci" a i i tak się w to pchałeś. Wiadomo, że silnik ma już bliżej niż dalej-końca. Nawet jakby mi go za darmo dawali to bym się mocno zastanawiał. Jak pali ponad 7 litrów, pewnie w cyklu mieszanym, to nic dziwnego. To nie skoda Fabia 1.4tdi, że spali 5 litrów.
Prezesie może to głupie pytanko ,a czy czasem nie masz power box ,cze czegoś podobnego. Może dlatego dawka paliwa większa i kopa ma lepszego. U mnie tez od dwóch lat kopci jak przyspieszam ale przegonie ja troszkę i ustaje na kilkanaście kilometrów emeryckiej jazdy ,spalanie w mieście( czasem wygłupy) 6,5l ,żonka emerycka jazda 5,7l ON.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum