Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 4 Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-08-20, 12:26 [Avensis T25] 2.2 D-CAT Silnik po odpaleniu gaśnie
Od Kilku dni mam problem z moją Toyotką. Po odpaleniu silnika bez wciskania pedału gazu po 2 sekundach gaśnie, kolejna próba i znowu to samo. Przy kolejnej próbie ale z wciśniętym pedałem gazu odpala i pracuje normalnie. Wydawać by się mogło że wszystko jest ok. ale jeżeli auto postoi kilka godzin sytuacja się powtarza. Przy próbach odpalania na rozgrzanym silniku odpala bez wciskania pedału gazu. Czy któryś z forumowiczów wie w czym tkwi problem? Pozdrawiam i dziękuję!
od niecałego tygodnia mam dokładnie to samo , więc przyłączam się do pytania ??????
zamierzam wyczyścić cały układ dolotowy , jak to zrobię to podzielę się wrażeniami .
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 4 Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-10-01, 13:49
Problem występuje czasami (nie zawsze) po odpaleniu silnika, obroty idą w górę a następnie spadają i silnik gaśnie. Bywa też tak, że po odpaleniu falują w zakresie 900-1100 a po "przygazowaniu" sytuacja się stabilizuje i jest o.k. Jeżeli silnik już zacznie pracować normalnie to w przypadku zatrzymania auta na biegu jałowym wszystko jest jak najbardziej w porządku. Co dziwne rano przy obecnych temperaturach silnik odpalam bez problemów i wciskania pedału gazu
ale kiedy wracam z pracy po południu, przy odpalaniu muszę przygazować bo silnik by zgasł.
Dorzucę od siebie, że miałem ten sam problem. Poczytałem na forum, wykręciłem zawór scv z pompy(banalnie proste) rozłożyłem zawór, przeczyściłem tłoczek bardzo drobnym papierem ściernym. Odpala jak "nówka" i kilka stówek w kieszeni
P.S. Po wykręceniu zaworu przy próbie wciskania tłoczka czułem tak jakby pomiędzy tłoczkiem a tulejką w której pracuje coś go delikatnie blokowało.
Pozdrawiam!
witam,
mam 2.2 d4d 150 KM i problem z gasnącym silnikiem ale przy temperaturze poniżej 10 stopni na minusie.
silnik łapie i gaśnie tak kilka razy aż odpali:-) czy to też jakiś zaworek czy coś poważniejszego?świece żarowe są dobre.
Tankuję tylko verve lub ultimate . Ale jak jest ciepło (czyli powyżej -10 ) to odpala bez problemu Oczywiście filtr paliwa i powietrza wymieniony. A ta pompa to droga sprawa ?
Nie wiem jak w Twoim modelu. Ja mam silnik 2.0 1CD z 2001r. W tych modelach regeneracja pompy z jej wyciągnięciem i ponownym montażem to 900-1200zł w zależności jakiego typu pompa była montowana w danej serii.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum