abyr, Witam. Najprawdopodobniej mam ten sam problem. Czy udało ci się namierzyć co powoduje ten dzwięk i czy rozwiązałeś ten problem. Możliwe że u ciebie ten problem dopiero się zaczyna bo u mnie to dobrze słychać po każdym dłuższym postoju nawet jak jest na dworze 30 st. Klepie przez kilkaset metrów po odpaleniu.
Nie, nie namierzyłem i szczerze powiedziawszy mam to gdzieś ( nie mam czasu).
Możliwe , że to zawór VV-ti ma problem (smarowanie).
Witam,Avensis 2.0 T25,mam ten sam problem,byłem w serwisie toyoty,zrobili diagnostykę,sprawdzili no! na rozgrzanym silniku i mówią że wszystko ok,proszę o pomoc.
Witam. Jeżdżę tak cały czas i nic się nie dzieje, ale nie powiem że nie chciał bym tego problemu rozwiązać bo nie daje mi on spokoju. Teraz zrobiło się troszkę zimniej i już rano głośniej to słychać. Autko fajne wygodne spisuje się znakomicie tylko TO mnie męczy.
jarkuw, zrób jak ja: pierwsze kilkaset metrów góra 2000rpm i troszeczkę głosniej radio...
Ja stwierdziłem, że TTTM i narazie nic z tym nie planuję robić...
[ Dodano: 2013-03-08, 06:47 ]
Wczoraj wykonałem naprawę. Dziś rano jadąc do pracy przy 2000 obr/min nastała długo upragniona błoga cisza. POTWIERDZAM ŻE SPOSÓB DZIAŁA.
Po zdjęciu plastikowej osłony na pokrywie zaworów zauważyłem że kolektor różni się od tego ze strony z opisem naprawy. Posiada otwór fabryczny w miejscu gdzie należy wkręcić wkręt. Pod otworem znajduje się wkładka z pianki. Po włożeniu wkrętaka wyczułem że pod pianką jest część w którą należy wkręcić wkręt. Aby był lepszy dostęp (prostopadły do części ) odkręciłem uchwyt podtrzymujący wiązkę przewodów nad kolektorem. Przez otwór w kolektorze i piankę wkręciłem czarny drobnozwojowy wkręt samowiercący (od regipsów) ok 30 mm. Naprawę przeprowadziłem na aucie bez ściągania kolektora. Poniżej zdjęcie przykładowego kolektora i zaznaczony otwór przez który wkręciłem wkręt.
Jarkuw ja mam podobny problem w 1.6vvti na zimno slyszalne dosc wyraznie stuki wzrastajace wraz ze zwiekszaniem obrotow (wlasnie tak jakby gdzies w gornej czesci silnika)a po rozgrzaniu pracuje az milo. Pytanie czy to moze byc wlasnie wina kolektora?
Przyczyn może być wiele. Mi akurat ten sposób pomógł. Delikatnie coś tam jeszcze słychać ale może tak ma być tylko jestem już na ten dźwięk uczulony, ewentualnie naprawa była tylko jednym wkrętem a kolektor mógł być rozszczelniony na całej długości. Musiał byś spróbować, dużo czasu to nie zajmuje.
Dzieki jarkuw jezeli tylko znajde chwile to spróbuje wkręcic wkręta i zobaczymy. O efektach mam nadzieje pozytywnych poinformuje. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-06-27, 07:39 ]
Instslacja wkreta zakonczona calosc zajela 1 minute i - nastala upragniona CISZA! Ciekawi mnie tylko co by bylo gdybym auto oddal w rece mechanikow mysle ze by sie okazalo ze polowa silnika jest do wymiany i ze ogolnie najlepiej kupic drugi. Na szczescie istnieje to forum. Pozdrawiam wszystkich.
Koledzy mozecie napisać coś więcej na temat wkręcania w kolektor wkręta? Nie moge otworzyć tego liku z zagranicznego forum. Proszę o przybliżenie tematu.
Tu masz linka do wyszukiwarki google - grafika.Link na podaną wcześniej stronę faktycznie już nie działa ale tu masz zdjęcia z tej strony na których widać gdzie należy wkręcić ten wkręt i co on tak naprawdę trzyma. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum