Wysłany: 2009-10-18, 12:13 [Avensis T22] Xenon from allegro;)
Witam:)
Mam pytanie co powiecie na temat xenonów z allegro:)
Chciałem zamówić zestaw i wstawić w swoje zwykle lampy;)
Mój znajomy ma i mówi że wcale nie razi, bo gadał z ludzmi na Cb. co Wy sądzicie na ten temat:) pozdrowionka;)
Mam pytanie co powiecie na temat xenonów z allegro:)
Chińskie badziewie, które po ok roku się psuje, nie startują przetwornice, etc.
adrian_am napisał/a:
Chciałem zamówić zestaw i wstawić w swoje zwykle lampy;)
Złamiesz przepisy, homologację, będziesz raził innych, narazisz się na zatrzymanie dowodu lub braku przegladu u diagnosty.
Nie wysysam tego z palca. Potwierdziłem to ustawiając swoje ORI xenony w zakładzie diagnostycznym Gość sprawdzął dokłądnie czy mam fabryczne i mówił, ze przestali dawać przeglądy wszystkim, którzy mają dokładane xenony lub lampy USA itp.
A ja mam bez homologacji z netu (allegro) firmy HiD
2 razy na przeglądzie i sprawdzane ustawienie i wszystko ok!
Cena za zestaw z przetwornicami 350zł. Palniki d2s o barwie 6000k
Jest to bi xenon (ze zmianą mijania-drogowe) na elektromagnesie.
Nie założył bym ich, ale cena jak za regeneracje lamp, a moje świeciły już jak świeczki.
Tylko, że moje xenonki to był zamknięty oryginalnie zestaw w soczewce z ustawioną oryginalnie ogniskową.
Musiałem rozebrać lampy i wyrzucić starą soczewkę, a zamontować ten zestaw (odbłyśnik razem z soczewką). Trochę własnej kombinacji z przerobieniem uchwytu, ale wygląda jak oryginał, światło naprawdę super, palniki nie drogie D2S, przetwornica też tania 50zł.
:!: Jedyny i najważniejszy minus to brak tej cholernej HOMOLOGACJI. ale świecą zgodnie z przepisami, tylko sprawa przeglądu nie jest taka oczywista.
:!: Ryzyko zatrzymania dowodu, ale za to jaka różnica w jeździe, ja wreszcie widzę i nie męczę wzroku , a i też nikogo nie rażę
ja też mam kolegę i bez samochodu mi pewnie by podbił przegląd, ale nie na tym rzecz polega by omijać prawo, Na żarówkach np NBR +90% więcejświatła napewno mniej nie będziesz widział niż teraz a wszystko zgodne, to jak z kupowaniem od złodzieji towaru, a potem lamentowanie, że mi coś zajebali. Trzeba nie nakręcać takiego rynku.
tylko ja byłem na badaniu komputerowym światła, bo też sie bałem, że będę raził innych, ale jest ok i naprawdę świecą tak jak mówią przepisy tylko nie ma homologacji :!: , a koszty regeneracji lamp+ żarówki o których piszesz przekraczały koszty zakupu tego zestawu xenonów. W dodatku wszystkie żarówki o zwiększonej ilości światła świecą o wiele krócej od zwykłych żarówek i są o wiele droższe, a palniki do xenonów kupisz raz na dłużej tylko ta homologacja :!:
masz automatyczne poziomowanie?, w oryginalnych lampach z xenonami jest i bez tego nie powinni Ci dać przeglądu, nieważne, że masz regulację jak w zwykłych reflektorach
Tak mam automatyczne poziomowanie, zarządza tym jakiś procesor.
Soczewka z odbłyśnikiem jest zamknięta na stałe, tylko palnik możesz zmienić a resztą zarządza sterownik, do soczewki, która zmienia położenie przesłonki (mijania/drogowe) czyli Bi-xenon idzie jeszcze jeden przewód, który właśnie za to odpowiada.
Dopiero chwilę po włączeniu świateł wszystko się normalizuje i ustawia, a potem zawsze komputer pokazuje idealne ustawienie, czyli jest ok.
Trzeba tylko pamiętać, że szkło reflektora powinno być zawsze czyste, bo inaczej poziomowanie może źle wypaść.Dlatego w oryginałach są spryskiwacze, ale samemu też je można zamontować.
W Twoim przypadku założenie xenonów nie jest złym rozwiązaniem, ale goście co do reflektorów przystosowanych do zwykłych żarówek H4 lub H7 bez poziomowania zakładają HID to powodują duże zagrożenie na drodze oślepiając innych kierowców.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum