Witam,
Od jakiegoś czasu podczas jazdy słychać u mnie dziwny dźwięk. Początkowo było to przy obrotach rzędu 1800 obr/min, obecnie zaczyna się nawet przy 1200obr/min. Na postoju również dźwięk ten jest słyszalny, ale gdy dłużej się postoi i chce znaleźć poziom przy którym go słychać, nic się nie wydobywa. Odwiedziłem mechanika i powiedział, że to turbina, tylko z drugiej strony nie słychać charakterystycznego gwizdu turbo, tylko pewnego rodzaj jednostajne wycie. Inny znowu powiedział, że to dźwięk bardziej "łożyskowy" , czyli nie turbina. Wsłuchiwał się w silnik, szukał przczyny, ale jak już wcześniej pisałem na postoju ciężko jest to usłyszeć, jedynie w trakcie jazdy. Nawet auto było podnoszone na podnośniku i wtedy przyspieszałem zmieniąc biegi i nadal cisza:(( Przeszukałem forum i nigdzie nie mogę znaleźć podobnych objawów opisanych przez Forumowiczów:(
Czy ktoś się spotkał z czymś takim????
a to linki z dźwiękiem, mam nadzieję, że wystarczająco go słychać, bo ciężko jednocześnie jechać i nagrywać dźwięk pod maską:P
to na postoju- nie zawsze tak słychać, dopiero po dłużej jeździe, a potem przestaje:
Hmm, dziwne wycie faktycznie jest wyraźnie słyszalne. Jeżeli to nie turbina to może to być alternator. Kiedyś w pracy mieliśmy Berlingo 1.9D bez turbiny i po regeneracji alternatora zaczął wydawać z siebie podobne dźwięki - wszyscy się śmiali że brzmi jakby miał turbinę.
Jak nie alternator to może inny osprzęt napędzany pakiem jak pompa wspomagania, sprężarka klimatyzacji, tam też są łożyska, które mogą wyć...
_________________ BLONDYN
Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
Ostatnio zmieniony przez msblondyn 2013-11-04, 23:00, w całości zmieniany 1 raz
pompa klimy to chyba nie, bo na wyłączonym nawiewie też to słychać- chyba, że ona działa non stop - nie wiem, nie znam się na tym:/ mechanik osłuchiwał wszystko słuchawkami szukając pochodzenia tego dźwięku i nic:/ początkowo, też uważał, że to może być pompa wspomagania.. Mam nadzieje, że może ktoś jeszcze miał podobne sytuację, bo dźwięk ten zaczyna być irytujący. A gdyby to było turbo auto by chyba też dymiło? a Czy dźwięk nie zaczynał by się dopiero w okolicy 2tys obr/min?Bo dzisiaj zauważyłem, że na biegu 2/3 słychać to już przy 1200-1400 obrotów://
[ Dodano: 2013-11-05, 15:25 ]
witam.
widzę,że nikt nie spotkał się z taka przypadłością Avki:/
kolejna obserwacja:rano na zimnym silniku dźwięk słyszany jest już przy 1100obr/min i to dość intensywnie. Czy to faktycznie wygląda na problemy z turbina?czy przy turbinie dźwięk nie powinien być bardziej gwiżdżący/świszczący??
Koło pasowe sprężarki kręci się cały czas. Jeżeli mechanik wykluczył turbo i inne elementy osprzętu to może warto byłoby pochylić się nad skrzynią biegów i sprawdzić stan oleju.
Alternatorowi przyglądał się mechanik?
osłuchiwał wszystkie elementy silnika i nie zlokalizował źródła dźwięku:/ W czw/pt odstawiam mu Toykę na dłużej, wtedy myślę, że znajdzie przypadłość (mam taką nadzieję)...
Witam ponownie...Mam jeszcze takie pytanko. Moją toyotą przejechał się Wujas, który ma pojęcie o mechanice i powiedział, że to jakieś uszczelki od turbo. Czy to możliwe, żeby wymienić jedynie uszczelki bez przeprowadzania całkowitej regeneracji żeby sprawdzić czy to jest przyczyną? on podobno tak miał w Corolli d4d. Co o tym myślicie?
Witam. Okazało się, że to turbo:/ - ale żaden z mechaników, u których byłem po diagnozę nie słyszał takiego dźwięku przy padającym turbo - no ale zawsze musi być ten pierwszy raz:/ Dziękuje Wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum