Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T22] Pytanie do użytkowników - spalanie oleju
Autor Wiadomość
rafael321 
Czasobywacz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Avant
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2016-09-19, 19:07   [Avensis T22] Pytanie do użytkowników - spalanie oleju

Witam serdecznie. Chciałbym poznać jakie mieliście doświadczenia z regeneracją turbosprężarki w Toyocie Avensis T22 D-4D (110 KM). Mam przebieg 290000. Podczas jazdy autostradowej przy prędkości około 130-150 km/h (przez okres 3-4 h) po trasie zauważyłem kilka kropel oleju pod intercoolerem co zapewne oznacza, że już puszcza turbosprężarka lub odma.
Możecie mi powiedzieć przy jakich przebiegach regenerowaliście turbosprężarki i jaki był zakres napraw (tylko uszczelnienie, łożyska i wyważenie czy coś więcej). Czy miał ktoś przypadek, że to jednak olej w większej ilości puszczała odma i czy w razie czego można zastosować separator oleju?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-19, 19:44   

Z tego co pamiętam to przy oficjalnych 315000 (ile odkręcił handlarz - nie wiem) sprężarka została zregenerowana kompleksowo oraz wymieniony został czujnik ciśnienia doładowania. Przy okazji regeneracji został wyczyszczony cały układ dolotowy (kolektor, IC, węże, przepływomierz) oraz wylot spalin, (kolektor, EGR i katalizator). Taka zabawa łącznie ok 2000zł. Auto zupełnie inaczej zaczęło reagować na dodanie gazu, skończyły się przydławienia itp.

Mimo tej operacji i tak największym winowajcom zużycia oleju były uszczelniacze zaworowe. Przed zrobieniem sprężarki i uszczelniaczy na 12000km musiałem dolewać ok 1,5-2,5l oleju. Po wykonaniu w/w napraw na 12000 nie dolewam praktycznie nic. Najniżej ile zeszło od stanu max to do 1/3 stanu.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
rafael321 
Czasobywacz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Avant
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2016-09-19, 22:20   

Dziękuję za odpowiedź :) A pamiętasz może czy podczas nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych miałeś jakiś kolor spalin ? (poprzez fakt, że do komory spalania dostawał się olej?)
 
 
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-20, 20:03   

Tak, pamiętam, niebieski gryzący dym przy uruchamianiu zimnego silnika - czasami naprawdę spora chmura. Pierwsze km jazdy również ciągnęły za sobą niebieski dym. po nagrzaniu silnika uszczelniacze lepiej trzymały także dymienia nie było, dlatego na krótkich dystansach zużycie oleju było spore, na długich bardzo małe.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
rafael321 
Czasobywacz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Avant
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2016-09-20, 21:58   

Dziękuję bardzo za odpowiedź :) taka wiedza napewno się przyda. Ja póki co musze sprawdzić czy winowajcą jest olej z odmy czy olej z turbosprężarki testem butelki przyczepionej do odmy. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony