Wysłany: 2011-01-14, 17:36 [Avensis T22] problem z d4d
Ave T22, 2000r, D4D 110KM, 177tyś km
Objawy: przy normalnej jeździe zapala się ,,check engin,, niezależnie od prędkości obrotowej silnika, następnie spadają obroty motoru do minimalnych(silnik nie reaguje na pedał gazu) i samoczynne unieruchomienie jednostki po kilkunastu sekundach, jest możliwe uruchomienie i dalsza normalna jazda do momentu w którym anomalia pojawia się znowu (nigdy nie wiadomo kiedy)
Badanie komputerowe: wykazuje jeden powtarzający się błąd P1226, który według moich informacji dotyczy ogólnie układu zasilania paliwem.
Wykonane zabiegi: wymienione 3 wtryskiwacze na angielskie używki, wymieniona pompa wtryskowa ponieważ podejrzenie padło na uszkodzone zaworki VSC (w zestawie z angielską pompą jest taniej), regulacja rozrządu ponieważ Aso Stalowa Wola nie zwraca uwagi na fabryczne znaki!
Eksploatacja: co dziwne po wymianie pompy przejechałem 340km w cyklu mieszanym ze spalaniem na poziomie 5,56l, auto świetnie przyśpiesza i nie dymi w żadnej fazie pracy silnika! Co do paliwa zawsze najdroższe i tylko markowe stacje!
Koledzy proszę o pomoc bo już mi się pomysły skończyły!!!
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-14, 17:45
p1226 oznacza wyciek paliwa a dokładnie to, że nie zgadza się bilans paliwa.
przyczyna to:
- wyciek paliwa z listwy powrotnej do oleju pod głowicą
- zawieszony/zużyty zawór przelewowy we wtryskiwaczu/czach
- b. mocno lejący/e wtrysk/i
zawory scv to na bank nie są dla nich bład to p1228 (zielony) p1229(czerwony)
"angielskie używki" - akurat od angoli to bym nie zakładał używek , jak wtryski używki to tylko z pewnego źródła. sprawdź jakie wartości korekcji na wtryskach masz na zimnym silniku!
Dzięki za natychmiastową podpowiedź! Jeśli chodzi o wtryskiwacze i stan końcówek, to chyba są w porządku skoro auto zapala na dużym mrozie bez najmniejszego problemu i nie dymi! Przewał był robiony i wypadł niemal idealnie! Oleju też nie przybywa więc nie ma mowy o przelewie ropy do układu! Pozostaje jeszcze zawór bądź zawory powrotne na wtryskiwaczach tak jak pisałeś! Wymyśliliśmy z mechaniorem, że podmienimy jeszcze listwę wtryskową razem z zaworem wysokiego ciśnienia, na pewno wiesz o co chodzi! Czy taki zawór może mieć powodować takie objawy jak w moim aucie?
Dzięki!
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-15, 12:53
zawór w listwie CR-a zwany "limiterem ciśnienia" teoretycznie może to powodować. jego zadaniem jest upuszczanie ciśnienia (zrzut paliwa) do baku, w przypadku jego wzrostu>max, , więc jakby się podwiesił lub stracił chrakterystykę działania to w efekcie bilans paliwa może się nie zgadzac. uszkodzenie przelewów na wtryskach może objawić się w postaci dużej korekty na -
Zastanawia mnie jedna rzecz, piszesz o dużych korektach na minus! Mógłbyś mi podać wartości prawidłowe i te skrajne?! Wczoraj kiedy diagnozowaliśmy silnik miałem dostęp do tych danych i wszystkie wtryskiwacze były na minusie. Dodam jeszcze, że te wartości były dwucyfrowe!!
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-15, 14:28
radel84 napisał/a:
Zastanawia mnie jedna rzecz, piszesz o dużych korektach na minus! Mógłbyś mi podać wartości prawidłowe i te skrajne?! Wczoraj kiedy diagnozowaliśmy silnik miałem dostęp do tych danych i wszystkie wtryskiwacze były na minusie. Dodam jeszcze, że te wartości były dwucyfrowe!!
wartości dopuszczalne -3 do +3 w praktyce +-2 to wtrysk do bani
mam pytanko na kompie w warsztacie wykazało mi bład p093 elektryk sti=wierdział ubytek paliwa mówił co s o wtryskach ze auto trudno bedzie odpalac niebyło mnie przy tym tylko zona tak mi przekazała czy to napewno wtryski
Jeśli auto nagle przestało odpalać, a przy próbie odpalenia silnik wskakuje na obroty rzędu 400obr na minuę i telepie całym autem a nie chce zapalić to na 100% są to wtryskiwacze
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie, auto po dlugim postoju pare dni na malym mrozie odpala w miare normalnie po przejechaniu 50m niechce przyspieszac obroty nie rosna czasami dymi na czarno , zapala się zółta kontrolka silnika auto gsnie po odpaleniu wraca wszystko do normy ale nie za pierwszym razem zawsze u elektryka jest to bład p093 niewiem czy da się to rozbic na składowe ( ten bład)
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-02, 15:44
ten błąd oznacza, że dla kompa jest wyciek paliwa = niezgadza isę bilans. przeważnie wtryski sa winne, albo leją albo maja zawieszone zawory przelewowe. trzeba zrobić pełną diagnostykę a nie tylko odczyt błędów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum