Wysłany: 2011-01-11, 20:14 [Avensis T22] Corolla E12 D4D, brak mocy
Witam,
Jest to mój pierwszy post na forum także chciałbym przywitać wszystkich klubowiczów. Dopadł mnie problem jak w temacie, trwa on jakiś czas w sumie od wakacji. Chciałbym się nim podzielić i spytać o radę, poporsić o pomoc w diagnozie. Przeczytane do teraz posty na różnych forach toyoty nie dały jednoznacznej odpowiedzi (tzn. nie chciałbym wymieniać wszystkich części po kolei) a po drugie każdy opisywał inny problem który różnił się od mojego, no ale do sedna.
Przed wakacjami auto trochę postało tzn jeździło ale bardzo rzadko, i potym zauważyłem że nie jeździ już tak dobrze jak wcześniej ogólnie straciła moc. Objawia się to tym że do 2tys obrotów muł od 2 do 3tyś rewelacja słychać turbinke ma kopa i jedzie a powyżej 3tyś też muł i ciężko z niej coś wydusić. Na 4 czy 5 biegu nie możliwe jest osiągnąć powyżej 4 tyś obrotów. Wymieniłem filtry, olej byłem nawet w ASO przedmuchali przeływkę i powiedzieli że to na pewno to i tak to pomogło auto lepiej się zbiera do 3 tyś ale powyżej to samo co było. Odwiedziłem drugie ASO ale już w formie rozmowy :P tam mi powiedzieli na podstawie VINu, że mam silnik przejsciowy miedzy 110 a 116km inie mam Intercoolera i że to może obniżać moje odczucia co do mocy, a tak wogóle to że najlepiej poczekać aż wypluje błędem i wtedy się zgłosić. Ogólnie było to przeszło 3 tysiące km temu, lane tylko dobre paliwo statoil gold, shell, a stan się nie zmienił ani na lepsze ani na gorsze. W zime auto pali niezle (za każdym razem tak samo), nie dymi nie kopci, nie szarpie w lato paliło ze 6,5 litra teraz to jakieś 10 ale to raczej zima. W sumie jak przyszły zimniejsze dni i jak silnik się rozgrzeje słychać tak jakby szum łożyska gdy silnik schodzi z obrotów na biegu (możliwe że trzeba olej wymienić w skrzyni bo i troche przycinać zaczeła). Poniżej zamieszczam numer VIN oraz filmik z testu prędkości środek wycięty bo mogę nagrywać tylko po 15 sek:P a tam jest wszsytko ok :P
Ale słuchaj w Aso powiedzieli Ci, że jest to moedl przejściowy pomiędzy 110KM a 116 ? Nie rozumiem tego. W corolli były 3 jednostki wysokoprężne o pojemności 2L wersja 90KM 110 i 116. Wersja 116KM jedt identyczna jak w Avensis i posiada chłodnicę powietrza (intercooler) i nie wiem o co imchodziło w tym ASO.
Więc jeśli masz silnik 116KM i momencie obrotowym 280NM to osiągi powinna mieć ciut lepsze jak Avensis (ze względu na mniejszą masę). Nie wiem co z nią jest, może wystarczy przeczyścić intercooler i auto powróci do życia. Najlepiej jakbys zamieścił filmik ze sprintem od 0-100km/h tak w miarę na maksa z przyspieszeniem. Albo po prostu weź posadź kogoś obok ze stoperem i zmierz w ile łapie 100km/h. Jeśli będzie to ok 10-10.6s, tak do 11 myślę ze względu na warunki itd, to raczej nic z nią nie jest. Jeśli marnie będzie wyglądał wynik to zacznij od tego intercoolera, albo skocz na hamownie i zbadaj parametry silnika.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Ja jezdze wersja 116KM, wczoraj postanowilem zrobic maly test elastycznosci silnika.
Na 1 biegu stosunkowo mala moc (obroty silnika rosna szybko ale nie przklada sie to na moc i predkosc)
Na 2 biegu - super (tak jak byc powinno wg mnie)
Na 3 biegu - brak reakcji na pedal gazu ( i to wcisniety w podloge)
Na 4 biegu - super
Na 5 biegu - poprawnie, bez rewelacji, ale auto zwawo reaguje na wcisniecie pedalu gazu.
Prosze o komentarz.
Czy to normalna sytuacja, gdyz np skrzynia biegow montowana do tych silnikow niezbyt dobrze spelnia swoja funkcje?
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Powiedzieli dokładnie tak, że jest to silnik po facelifcie a że ja mam przed face liftem i to z lipca 2003 roku to tam jeszcze nie było intercoolera ponieważ dokładali dopiero od października 2003 roku, w dowodzie mam wpisane 85kW co daje 116km, a intercoolera nie mam, mam normalnie w tym miejscu kolanko z rurek i tyle. Jeżeli to ma poprawić moje odczucia co do auta to w sumie co muszę zrobić aby dołożyć intercoller? dociągać jakąś instalacje, kable jakieś, czujniki czy tylko chłodnice? w tym miejscu mam w sumie jakąś kostkę może to na halogeny nie sprawdzałem a w serii nie mam halogenów. Ciężko może być z tym pomiarem bo jestem teraz na wyjeździe służbowo i dopiero w przyszłym tyg zjawię się w domu obiecuje ze przeprowadzę test. Jeszcze jedno pytanie jak mogę domowym sposobem sprawdzić przepływomierz powietrza zakładając że nie mam na wymianię?.
_________________ Toyota Corolla E12 D4D 2.0 116KM, hatchback
Przeplywke najlepiej badac sprawdzajac odczyt z uzadzenia diagnostycznego (trzeba znac wartosci oczywiscie) jesli nie jest dostepne, to mozna np.odlaczyc wtyczke, zapalic silnik, ewentualnie przejechac sie i obserwowac, Jesli nie ma zadnej roznicy - przeplywka do wymiany.
PS
Male uaktualnienie do mojego postu dot.mocy i elstycznosci silnika D4-D
Test powtorzony wczoraj - na biegu 3 poprawny przyrost mocy i predkosci.
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Ostatnio zmieniony przez MICHAS 2011-01-14, 09:39, w całości zmieniany 1 raz
To może z powodu braku intercoolera nie masz satysfakcjonujących Cię "doznań". Moja ma 116KM z intercoolerem.
A co do przyspieszania:
na 1 jest kiepsko, bo Diesle tak mają że 1 bieg służy jedynie do ruszenia z miejsca.
na 2 wciska w fotel
na 3 również
na 4 ciągnie, ale nie od samego początku
na 5 tak samo (przy prędkości <120km przyspiesza, ale nie czuć już tej vervy co na 3 przy 70-80km/h)
Według mnie u Ciebie jest wszystko w pożądku.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
odłaczanie przepływki nic tu nie da, bo komp symuluje sobie jej właściwą pracę. róznicy nie zuważysz a już napewno nie na plus. zresztą uszkodzenie przepływki w d4d praktycznie nie występuje.
z twojego opisu wnioskuję, że problem może tkwić w:
- zapieczonych kierownicach turbiny (występuje przeładowanie w zakresie >3tys obr, objawiające się dławieniem, brakiem mocy
- początkiem padaczki zaworów scv
- złą pracą zaworu VRV sterującego podciśnieniem do turbiny
- przypchanym katalizatorze
powinieneś podpiąć się pod kompa i zobaczyć czy nie przeładowuje turbawka. dotyczy to oczywiście silnika 116KM, jak masz 110KM to turbinę masz bez zmiennej geometrii łopatek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum