Wysłany: 2010-05-08, 21:10 [Avensis T22] avensis d-4d zaczęła kopcić na niebiesko ???
Witam , mam następujący problem. Auto stało ponad tydzień czasu w garażu, i teraz gdy ruszam po odpaleniu kopci na niebiesko, po chwili jazdy kopcenie ustaje. Ale kiedy chwile silnik pracuje na postoju i znów wdepnę w pedał kopcenie powraca i po chwili znika i tak w koło. Czy to EGR ??? Zauważyłem jeszcze jedno, że mam nieszczelny zbiorniczek płynu chłodzącego, ale to chyba nie ma wpływu na kopcenie.
Brudny EGR nie daje niebieskiego dymu tylko czarny więc to nie jego wina.
Jak wiadomo od dawien dawna niebieski dym oznacza że olej silnikowy przedostaje się do komory spalania i ja bym szukał przyczyny wewnątrz serca auta Jeśli stało ponad tydzień (bądź co bądź to nie jest dużo) nie odpalane to mozliwe (jesli był kiepski olej) że pierścienie są do wymiany chociaż ja bym w to wątpił bo jest to dobra jednostka.
Aby dowiedzieć się co jej dolega najlepiej podjechać do mechanika który sprawdzi sprężanie jednostki
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
A ja w mojej mając brudny EGR dostawałem kłęby CZARNEGO dymu!! i przy odpalaniu zostawiała dymek co jest niedopuszczalne w japońskich Dieslach.
No ja nie wiem niebieski dym to jest typowo olejowy kolor czarny (mniej lub bardziej intensywny) to problem układu oczyszczania spalin (EGR, kolektor ssący itd.) lub wtrysków/pompy
Ale sprawdź go na wszelki wypadek zdemontuj i zobacz czy jest tam dużo syfu.
Z drugiej strony dziwne że po tygodniu nieodpalania padł EGR...
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-07, 18:20 Re: avensis d-4d zaczęła kopcić na niebiesko ???
admd1 napisał/a:
Witam , mam następujący problem. Auto stało ponad tydzień czasu w garażu, i teraz gdy ruszam po odpaleniu kopci na niebiesko, po chwili jazdy kopcenie ustaje. Ale kiedy chwile silnik pracuje na postoju i znów wdepnę w pedał kopcenie powraca i po chwili znika i tak w koło. Czy to EGR ??? Zauważyłem jeszcze jedno, że mam nieszczelny zbiorniczek płynu chłodzącego, ale to chyba nie ma wpływu na kopcenie.
przyczyną kopcenia na niebiesko jest:
- zużyte pierścienie
- zuzyte uszczelniacze zaworowe
- padnięta turbina
ja po twoim opisie obstawiam uszczelniacze, ale nie wykluczam uszczelnień na turbinie. EGR- odpada na bank.
szyscy po trochu macie racje koledzy, czesto zdarza sie, ze (w zaleznosci od stylu jazdy) czasteczki stale powinny zostac wypalone i wydalone poprzez filt tychze czastek.
Proponuje pojezdzic troche agresywniej, dac jej troche w d...i zaobserwowac czy nadal bedzie kopcic. Zaloze sie, ze po tym zabiegu kopcenie ustanie.
Co do pierscieni i uszczelniaczy zaworowych to bardziej populara przypadlosc innych marek w tym wieku. Jednakze, aby miec pwenosc proponuje sprawdzic jednostke dokladniej.
Pozdrawiam
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Witam mam podobny problem w ave 2.2 177 km 2006 rok. Kopci na biało niebiesko tylko wtedy jak trochę pojeździe spokojnie typu tak jak dzisiaj zasnierzona droga lub pokrycie się po mieście i później przy przyspieszaniu jest za mną chmura dymu przez jakieś 5 km i później spokój dodam że jeżdżę dość agresywnie i często auto jeździ w trasy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum