Wysłany: 2011-11-30, 20:16 Czy elektryczny hamulec postojowy sprawia problemy
Przymierzam się do zakupu Avensis Wagon 3 generacji, niestety słyszałem niezbyt pochlebne opinie na temat elektrycznego hamulca postojowego. Chciałbym się dowiedzieć jakie są Wasze doświadczenia z owym hamulcem. Z góry dziękuję
Do wymiany samych klocków konieczne jest użycie komputera z odpowiednim programem.
Inaczej tłoki nie zostaną cofnięte. Nowe technologie i więcej komplikacji a na pewno wyższe koszty obsługi. Nie wiem jak ten system ma działać w przypadku awarii elektrycznej - np padnięty akumulator? Przewiduję kłopoty... Elektyczny reczny hamulec ( czy reczny?) asystent do ruszania pod góre itp - moim zdaniem to niepotrzebna komplikacja, ale jestem już stary i zdawałem na PF125p :lol:
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-01, 18:27
Andy57 napisał/a:
asystent do ruszania pod góre itp - moim zdaniem to niepotrzebna komplikacja
Właśnie to jest główna zaleta tego hamulca.
Zepsuć bez oznak? To skąd niby wiadomo, że się coś popsuło?
Tarcz nie wymieniałem więc nie wiem. Wątpię czy ktokolwiek zdążył tarcze wymienić bo to dopiero 2 letni samochód. Działać działa i tyle.
Typ: Inne
Silnik: Inny
Rok: 2009
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 51 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-05, 11:37
w Toyotach nie słyszałem by sprawiał problemy. Wiem ,że np. w Renault Scenic to nagminnie nawala, ale w Toyocie brak jakis powtarzalnych i nagminnych usterek. Działa świetnie, jak nie ma automatycznej skrzyni naprawdę się przydaje.
Elektryczny system ręcznego hamulca bardzo dobrze spełnia swoją funkcję , jest to bardzo wygodne i pomocne . Jedyny mankament to opóźniony start jeśli chcemy ruszyć z ostrego kopyta . Wtedy pojawia się uczucie , że coś nas trzyma lub wręcz ciągnie do tyłu . Takie szybkie ruszanie z elektrycznego ręcznego często wygląda jak żabie skoki . Nie jest też zbyt przyjemnie gdy włączymy ręczny a auto jeszcze się toczy . Generalnie ma więcej plusów niż minusów .
_________________ FILEK. motory były pierwsze i zawsze , u mnie tak już zostanie
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-18, 21:34
Takie szybkie ruszanie z ręcznego może go tylko uszkodzić, pomijając już efekty wizualne o których piszesz.
Jak mam szybko ruszyć to ręcznie zdejmuję ręczny (wiem masło maślane), wyłączam TRC i dopiero gaz.
Wysłany: 2011-12-23, 18:25 Re: Czy elektryczny hamulec postojowy sprawia problemy
mate123 napisał/a:
Przymierzam się do zakupu Avensis Wagon 3 generacji, niestety słyszałem niezbyt pochlebne opinie na temat elektrycznego hamulca postojowego. Chciałbym się dowiedzieć jakie są Wasze doświadczenia z owym hamulcem. Z góry dziękuję
Witam. Pewnie już autko kupione? Akurat dzisiaj po roku użytkowania padł mi tzw parking brake, czyli elektroniczny hamulec ręczny. Zaciąga po wyłączeniu silnika, natomiast nie działa przy włączonym silniku. Cały czas wyświetla się kontrolka "parking brake inoperable". Nie ma to wpływu na sprawność silnika, czyli auto jeździ. Stało się to nagle, ni z tego ni z owego, po pierwszym uruchomieniu silnika, po nocy. Na serwis mam się zgłosić na prawdopodobnie wymianę modułu... Auto 3 lata na gwarancji, więc na razie naprawa gratis. Prośba o info czy ktoś miał podobny problem i jak często to się może zdarzać. Dzięki, pozdrawiam
W niedługim czasie przetestuję jak zachowuje się ręczy przy braku zasilania elekt.
Przez kilka tygodni będę używał inny samochód więc z avki wyjmę akumulator. Uważam,że mimo braku pradu ręczny będzie koła blokował. Jak WY myślicie?
_________________ FILEK. motory były pierwsze i zawsze , u mnie tak już zostanie
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-25, 23:02
Nie masz co testować, bo ręczny nie będzie działał. Natomiast możesz poćwiczyć manualne zwalnianie hamulca czyli jedyne 600 obrotów kluczem i po sprawie (do poczytania na 567str instrukcji).
Nie masz co testować, bo ręczny nie będzie działał. Natomiast możesz poćwiczyć manualne zwalnianie hamulca czyli jedyne 600 obrotów kluczem i po sprawie (do poczytania na 567str instrukcji).
Bardziej chodziło mi o to czy po odcięciu prądu tarcze nadal będą zaciśnięte . Niedługo to przetestuję i dam znać.
_________________ FILEK. motory były pierwsze i zawsze , u mnie tak już zostanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum