Avensis 2016 1.8 benzyna, odgłosy szumienia/cykania z rozrządu. Ponoć trzeba wyjmować silnik zeby wymienic łańcuch ? Wycenili (nie w ASO ) robote z czesciami na okolo 4 tys. To prawda, ze silnik trzeba wyciagac?
https://youtu.be/fK1KsChvs88
witam, ja mam t27 fl z 2018 roku, 70 000 nalotu 1.8 i u mnie ten rozrząd również chodzi jak sieczkarnia do słomy. Jak silnik chodzi na zewnątrz słychać tylko rozrząd a silnika nie. Pytałem się jednego człowieka który przy toyotach grzebie to podobno ten typ tak ma. A jak się łańcuch wyciągnie to wyskoczy błąd synchronizacji wałków. W perspektywie czasu zobaczymy czy to będzie prawda.
Oddałem do warsztatu i nagrali jak wygląda łańcuch:
https://www.youtube.com/w...nnel=wojtach100
Z ksiązki serwisowej przeglądy robione przy przebiegu 12 tys, 28 tys, 44 tys, 63 tys, 82 tys, 96 tys.
Więc dwa przeglądy zrobione zamiast po przejechaniu 15 tys zrobione po 19 tys - przeciągnięte o 4 tys
No to ładny h...j, jak te silniki mają mieć taką niezawodność. Łańcuch jak w rowerze. Ja dziś rzuciłem okiem na przebieg i niestety już u mnie jest 85 kkm. Dodam że pierwszy przegląd olejowy u mnie robiony po 15kkm, kolejne co 10 kkm na millersie. W takim układzie sił w ciągu 2 tygodnie zerwę dekiel i zobaczę co u mnie w trawie piszczy. Mam kilka pytań, jaki mamy napinacz łańcucha (tylko hydrauliczny czy może z zapadkami), wymieniasz sam łańcuch ze ślizgami czy z kolami również, ile warsztat ci krzyknął za robotę?
uua życzę Ci żeby to nie był rozrząd bo cenowo 3 tys musisz liczyć...za robociznę sobie policzyli 1200 zł + części + olej, płyn chłodniczy, pompa wody, uszczelki etc., dokładnie nie powiem, bo jeszcze robił tuleje, poduszke silnika to mnie wyszło więcej...
Wymienili łańcuchy (dwa są, jeden od pompy oleju), ślizgi, prowadnice, napinacz, koła zębate nie wymieniali, pytałem o to ale mówili, że wyglądaja dobrze i kosztują kolejne 2 koła... W ASO za te koła zębate chyba 4 tys policzył sprzedawca.
Po wymianie nastała cisza pod maską....
[ Dodano: 2022-03-24, 09:03 ]
Jeszcze jedna myśl mnie naszła, czy przypadkiem delikatna jazda CVT (ciągle zieloną lampką ECO) nie jest powodem rozciągnięcia łańcucha, zauważyłem, że silnik pracuje ciągle w zakresie 1100-2000 rpm. - czy nie jest zbyt niskie ciśnienie oleju przy takiej jeździe ?
Pisz do Toyota Polska. klient@toyota.pl
Mnie szybko odpisali:
"Szanowny Panie,
w nawiązaniu do nadesłanej przez Pana wiadomości uprzejmie informujemy, iż chętnie skontaktujemy Pana z pracownikiem Autoryzowanej Stacji Serwisowej w celu weryfikacji zgłoszonych przez Pana niedogodności. Prosimy o przesłanie w wiadomości zwrotnej swoich danych kontaktowych tj. imię, nazwisko, numer telefonu oraz wskazanie preferowanego przez Pana ASO. "
Jednocześnie informujemy, iż pełną listę ASO znajdzie Pan pod adresem https://www.toyota.pl/dealers/"
i szybko zadzwonił Pan z ASO z mojego miasta ale już wymieniony łańcuch więc po ptokach..
Myślę, że dałoby radę ugadać żeby wzieli chociaż część kosztów na siebie...
Nie trzeba wyjmować silnika do wymiany łańcucha.
Kolega maslak_102 wymienił sam napinacz i chyba nie pomogło z tego co pamiętam.
Ja przechodzą na 0W20, poprzedni właściel w ASO zalewał 5W30, pewnie jak większość...
Czołem, powiedźcie czy sama wymiana napinacza pomogła czy nie stety nie obejdzie się bez wymiany kpl rozrządu?
I pytanie co do oleji - jak myślicie, czy 0w20 ma tak duży wpływ na ten rozrząd/napinacz rozrządu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum