Tez słyszałem, że jest składany w Japonii. Jest to jeden z najlepszych benzyniaków do Toyoty. A co do samochodu większość części jest z Japonii, tylko niektóre takie jak parujące reflektory są z Anglii (zresztą widać, jak feler to znaczy, że nie z Japonii)
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Gdzie można dowiedzieć się więcej o tym silniku ? Przymierzam się do kupna auta z takim motorem , ale z tego co do tej pory zdołałem się dowiedzieć , to to , że nie nadają się do LPG a chciałbym poznać jego słabe i dobre strony i dowiedzieć się o problemach związanych z eksploatacją tej jednostki .
mam avke z tym silnikiem od 3 lat o gazie zapomnij , nie ma wogole na rynku instalacji dla tego silnika . ogolnie rzecz biorac i tak polecam ten silniczek spalanie trasa przynajmniej u mnie 6.7 - 7 miasto 12-15 zalezy od stylu jazdy
Ja mam ten silnik i nie mam z nim zadnych problemow,spalanie w cyklu miesznym mam w tej chwili 7,1 miasto nie przekracza mi 10 ,no chyba ze same krotkie odcinki do 5 km to moze byc wiecej ,na trasie to zalezy jak sie jedzie ,predkosc 100 120 6 ,6,5 120 140 ok 6,5 7,2 .
Polecam ten silnik ,jest to minimum do tego auta ,osobiscie jechalem 1.8 i jak dla mnie to juz porazka calkowita a 2.0 szalu nie robi aly wystarczy do normalnej jazdy
Jeżdżę avką z takim silnikiem z pewnego źródła. Jestem drugim właścicielm . Na silniku przejechano 230 tysięcy. zero brania oleju, silnik wersja spacerowa czyli do normalnej jazdy. Spalanie miasto duże 9-11l trasa od 6 do 8 zależy jak jedziesz. zdarza się szarpanie silnika na zimnym, ale o,5l denaturatu załatwia sprawę albo czyszczenie przepustnicy. na 100% do wymiany po około 200 tysiącach katalizator razem z kolektorem. próbowałem oszukać sondy których jest 4 i nie jest to do zrobienia . tak jak wspomniałem silnik na bezpośrednim wtrysku ma 4 sondy 2 wyjście 2 wejście. W serwisie masakryczne ceny poza sewrisem za sondę Denso 250-300 do przeżycia. katalizator euro 3 w serwisie 3000 plus wymiana poza serwisem euro 4 1000 + 250 wymiana. Generalnie zakładam że jeżdżę dalej bo jak słysze co się dzieje z nowym samochodami albo dieslami to nie mam ochoty spędzać czas na serwisie i płacić za wszystko.
Oprócz katalizatora i wysokiego spalania polecam, raczej solidna konstrukcja czy japońska nie wiem. może tak bo to unowocześniona wersja 1azfe - dodali S i wyszło 1azfse
Witam,
Mam taki silnik w Avce z 2013 roku i tez jestem zachwycony. Średnie spalanie ok 8l, osiągi nie powalają ale do sprawnego poruszania w zupełności wystarczy (wczesniej jeździł em dieslem 2,2 155km) - jezdze teraz dużo spokojniej i bezpieczniej. Kultura pracy (na wolnych jakby go nie było), to majstersztyk (jak na benzyniaka 2.0), kiedyś miałem tez silnik V 3.0, ale nie ppowidzialbym ze działał bardziej kulturalnie.
Czy wiecie może gdzie można znaleźć wykres charakterystyki i mocy i momentu tego silnika 2.0?
Toyota nie podaje tego dla benzyniakow w swoich materiałach....
Ok, a możesz powiedzieć czym się różnią? Tak z ciekawości pytam....no i wykresy charakterystyki....ogólnie wychodzi ze max moment jest przy 4000 obr. i moc przy 6200, ale jak przebiega ten wykres to informacji brak, ale auto ma ekonomizer wiec wie jak wygląda ta charakterystyka, ale ja tez bym się chciał dowiedzieć..:-)
pierwsza i w zasadzie wystarczająca różnica aby uznać te silniki w ogóle do siebie nie podobnymi to to że jeden ma wtrysk bezpośredni D4, a drugi nie (pośredni).
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 15:09
Trzeba sobie pojechać na hamownię i będziesz wiedział jak przebiega krzywa.
Wtrysk to jedno a drugie to Valvematic czyli połączenie VVTL-i i Dual VVT-i, które upłynnia pracę silnika (to zauważam) i obniża spalanie (to już nie bardzo).
Zdaje mi się, że znów wrócili do 2 sond lambda, ale może ktoś naliczy więcej.
Taaaa można i na hamownie, ale a) czas b) pieniądze - przecież producent musi gdzieś publikować typowa charakterystykę nowego silnika, tylko jakimś dziwnym trafem nie znalazłem tego nigdzie w internecie, .... Inni producenci nie robią z tego tajemnicy, zresztą sama Toyota pokazuje w swoim katalogu charakterystykę, ale tylko dla diesla, dla nowych benzyniakow to jakąś straszna tajemnica jest:-)
Typ: Inne
Silnik: Inny
Rok: 1997
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 11 Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-02-17, 17:24
tak jak koledzy piszą
najwiekszy problem to sondy i katalizator
ja zalozylrm obejscia sondy za katem i kontrolka zgasła, przebieg 270 tys teraz
przepustnice trzeba czyscic jak szarpie, ale za to zaplaciłem 100 zł z adaptacja, świece tylko oryginalne, z platynową końcówką i jezdzi jak marzenie
oleju minimalnie mi bierze co kazdy przegląd, ok 0,5 l na 6 -8 tys km trzeba dolac
poza tym cisza w środku, czlowiek odpoczywa w czasie podrozy,
spalanie 6-7,5 litra trasa zalezy od predkosci, miasto 8-12 zalezy ile i jak sie jedzi
no i najlepsze w tym silniku jest to ze jak go wkrecasz na obroty to sie zaczyna zbierac od 3,5 - 4 tys :P, wiekszosc samochodów wtedy zdycha a ty dopiero zaczynasz przyspieszac :P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum