Wysłany: 2024-02-24, 19:46 [Avensis T27] Pojedyncze stuknięcie w układzie kierowniczym
Witam,
Od jakiegoś czasu, przy skręcaniu odczuwam na kierownicy pojedyncze stuknięcie. Najczęściej problem pojawia się w chwili gdy zacznę odkręcać kierownicę lub też gdy dłużej 3mam skręconą kierownicę (np. na rondzie) - nie sprawdzałem jeszcze czy w obu przypadkach czas od momentu rozpoczęcia manewru, do momentu wystąpienia stuknięcia jest taki sam; ale jest to prawdopodobne.
Jest to pojedyncze stuknięcie - puknięcie. Problem występuje przy skręcaniu w obie strony. Ale tylko w trakcie jazdy - na postoju lub przy bardzo małej prędkości (10km/h), nie ma objawów.
Na forum są założone tematy w sprawie stukania na kierownicy - ale żaden z nich nie jest dokładnie taki jak u mnie.
Wyczytałem że to może być problem z: wałkiem (pośrednim) kolumny, łącznikiem / końcówką drążków, krzyżakiem, maglownicą ...
Proszę o porady czy któryś z ww. jest bardziej prawdopodobny, ewentualnie czy można któryś odrzucić. Oraz jak lepiej zdiagnozować problem.
Być może te info są istotne, więc podaję: T27, 2013, 2.0 benzyna + LPG, CVT, 295kkm.
Na dniach wybieram się do mechanika aby sprawdzić ewentualne luzy itd.
----------------------------------------------------------------------------
Edit:
Zrobiłem przed chwilą jeszcze rundę po okolicy i dodam:
- stuknięcie nie pojawia się za każdym razem
- dlatego też trudno o jakieś jednoznaczne stwierdzenie co do okoliczności zjawiska.
Jednak poniżej podaję trzy różne sytuacje przy których do niego doszło:
#1: kierownica skręcona o ok 90st., ok 30km/h, wyjście z zakrętu - do strzału/pyknięcia doszło na początku prostownia kierownicy
#2: półtora kółka po mały rondzie, kierownica skręcona 180st. - stuknięcie przy zjeździe z ronda (kierownica była jeszcze dosyć mocno skręcona -> więc raczej to niezależne od kąta skręcenia kierownicy)
#3: przyhamowałem przed skrzyżowaniem aby ustąpić pierwszeństwa - kierownica skręcona 180st - stuknięcie pojawiło się przy przyspieszaniu (nie kręciłem w tym momencie kierownicą).
Wszelkie uwagi, pytania lub sugestie mile widziane.
[ Dodano: 2024-02-27, 14:48 ]
Mechanik zdiagnozował luz na krzyżaku - element do wymiany.
Dodatkowo sugerował aby wymienić wieloklin.
Cześć,
U mnie już czuć było zawieszenie, w związku z tym wymieniłem łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora.
Stuknięcie na kierownicy póki co ustało. Odczuwalna zmiana i komforcie jazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum