Wysłany: 2022-09-22, 20:51 [Avensis T27] Stuki na kierownicy przy skrętach
Witam.
Posiadam T27 z 2014 roku, przejechane 80000 km. Od pewnego czasu przy skręcaniu na kierownicy zauważam stuki. Luzu na kierownicy i kołach nie ma. Z lewego sworznia widać cieknący olej. Kolumny kierownicy nie rozbierałem, ale po podniesieniu samochodu, na krzyżaku w podłodze nie wyczuwalny jest luz. Również na podniesionym samochodzie, na kierownicy nie ma stuków. Czy ktoś z was w tym modelu miał już podobne objawy i czy skończyło się na wymianie sworzni, czy na wymianie krzyżaków (wałek pośredni) ? Pozdrawiam
udało Ci się zdiagnozować? u mnie niestety wałek kolumny jest uszkodzony. co prawda na krzyżakach nie ma luzu, luz jest w miejscu plastikowego pierścienia
udało Ci się zdiagnozować? u mnie niestety wałek kolumny jest uszkodzony. co prawda na krzyżakach nie ma luzu, luz jest w miejscu plastikowego pierścienia
Niestety ale jeszcze nie. Ostatnio brak czasu aby odstawić samochód. Może przyszły tydzień. A jakie miałeś objawy ? Też stukanie na kierownicy przy skręcaniu ? Kupiłeś już wałek ? Ile ma przejechane Twoja Ave ?
[ Dodano: 2022-10-21, 23:26 ]
Wygląda na to, że wałek kolumny ma luz. Pytanie czy przy przebiegu 80000 km. może już się pojawiać ? Drugie pytanie. Czy chińszczyzna NYT jest cokolwiek warta ? bo różnica w cenie pomiędzy NYT a częścią z ASO jest spora.
Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Wagon Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2020 Posty: 270 Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-11-16, 11:23
qrcze malo informacji kiedy i jakie i skad te stuki
ale
zrob taki test
kierownica na maxa w prawo i proboj jechac czasem trzeba probowac szybko lub cos jak by zrywac przyczepnosc alenie zrywaj
taki sam test w lewo
jezeli w ktora strone beda stuki moze to oznaczac ze masz rozwalony ktorys przegub
Problem rozwiązany. Wałek pośredni kolumny kierowniczej. W Toyotach norma. Smarować i jeździć lub wymienić i czekać na kolejne stuki.
smarować - jestem za - tylko która cześć do smarowania i w jaki sposób?
Czy ktoś sprawdził czy wałek pośredni pasuje np. z Aurisa? Ten z numerem Avensis bagatela okolice 1200 zł i brak zamienników, do Aurisa zamienniki można dostać w okolicy 400 zł. Tak myślę, jeżeli oryginał wytrzymuje dość krótko, to może zamienniki ktoś zrobił odrobinę lepiej?
Problem rozwiązany. Wałek pośredni kolumny kierowniczej. W Toyotach norma. Smarować i jeździć lub wymienić i czekać na kolejne stuki.
smarować - jestem za - tylko która cześć do smarowania i w jaki sposób?
Czy ktoś sprawdził czy wałek pośredni pasuje np. z Aurisa? Ten z numerem Avensis bagatela okolice 1200 zł i brak zamienników, do Aurisa zamienniki można dostać w okolicy 400 zł. Tak myślę, jeżeli oryginał wytrzymuje dość krótko, to może zamienniki ktoś zrobił odrobinę lepiej?
Nasmarowałem na łączeniach, niestety czasem stuka ale już nie tak jak wcześniej :( Oryginał w ASO 1200 PLN, chińszczyzna 250-300 PLN. Można znaleźć. Zastanawiam się tylko czy to nie to samo co w ASO tylko z naklejką Toyota. Czy pasuje od Auris ? Musiałbyś mieć numer katalogowy i porównać ale chyba jest krótszy niż w Avensis.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum