Wysłany: 2021-10-21, 14:07 Avensis T27 2.0 D4D kopci na bialo
Witam wszystkich,
szukam porady oraz pomocy, być może ktoś miał podobny problem a Avensis
Otóż od roku posiadam model T27 z silnikiem diesla 2.0 D4D.
Po przejechaniu nim kilku tys km wiosna tego roku odstawiłęm samochód do wyczyszczenia DPF, ponieważ miałęm wrazenie ze wypala się zbyt często i przy tym kopci, ponadto spalania w granicach 8 l uznałem za lekko za wysokie oraz moc samochodu wydawała się słabsza niż powinna. Okazało się że faktycznie był zanieczyszczony.
Po czyszczeniu DPF sytuacja się poprawiła. Otóż przestałem obserwować kopcenie oraz zyskał na mocy.
Jednak po kolejnych kilku tysiącach zaświecił się błąd i okazało się że do remontu będą WTRYSKI ;/ Samochód zaczął przerywać powyżej 3 tys obrotów, stracił moc, palil 12l i kopcil....
Trzy wtryski zostały poddane regeneracji a jeden kupiony nowy.
Po odebraniu - inny samochod. Dynamiczny, spadło spalaniei w ogóle super.
Ale ostatnio znów zauważam że zdarza się mu przykopcić na biało,
Nie jest to cały czas dlatego nawet trudno mi z tym gdziekolwiek podjechać bo zdarza się to sporadycznie.
Raczej na ciepłym silniku i przy przyspieszaniu/dodawaniu gazu. I np po przejechaniu jakiegoś odcinka kopcenie ustaje. Bywają trasy że w ogole nie zakopci choć specjalnie na ciepłym przyspieszam i obserwuje w lusterku.
A bywa tak że zostawiam za sobą białą chmure..... Czy dzieje się to tylko podczas wypalania DPF?? Być może ale nawet nie do końca wiem kiedy się wypala.
WSTYD mi ze jade takim autem.
Proszę o radę, być może ktoś miał już taki problem.
Błędów zero. Dynamika super.
Dodam że poruszamy się samochodem raczej na krótkich trasach...
DLatego co kilka dni biore go od żony aby go przegonić (sam na codzien jezdze innym autem).
Prosze o pomoc, rade, wsparcie. Bo nawet jesli dzis podjade do kogos na diagnoze to on akurat kopcil nie bedzie i mechanik nie zrozumie problemu.
Ogólnie posuje mi ten samochod ale prze to kopcenie mam chec sie go jak najszybciej pozbyc,
Biały dym, to niepalne popioły powstałe ze spalania sadzy. Popioły te częściowo zalegają w porowatym wkładzie DPF-a, a częściowo zalegają luźno w obudowie DPF-a. Jeśli nagromadzi się ich dużo, są wydmuchiwane na zewnątrz pod wpływem ciśnienia wywołanego gazami spalinowymi. Nigdy te popioły nie zostaną wydmuchane całkowicie i będą coraz bardziej zapychały DPF, więc częstotliwość pojawiania się tego białego dymku będzie coraz większa. W końcu będzie ich tak dużo, że pozostanie tylko czyszczenie mechaniczne DPF-a albo wymiana na nowy, gdyż samochód będzie wchodził w tryb awaryjny.
W momencie pojawienia się białego dymku proponuję zredukować bieg, by nie zwiększać szybkości jazdy, i dość mocno zwiększyć obroty silnika. Biały dymek zostanie szybciej wydmuchany pod wpływem większego ciśnienia gazów spalinowych.
PS
Jaki masz przebieg?
Przebieg 280 tys.
A jakie mają być poprawne wartości różnicy ciśnienia dpf?
U mnie na biegu jałowym -1kPa, po przegazowaniu na luzie skacze od -1.5 do 2,5 kPa, i
To dziwne że przy równych obrotach skaczą wartości.
Nie wiem, jakie wartości powinien wykazywać czujnik różnicy ciśnień w Twoim samochodzie. Wartości czujnika różnicy ciśnień mogą mieć wpływ na uruchomienie procedury wypalania DPF-a, tj. albo procedura wypalania będzie uruchamiana zasadnie, albo zbędnie, albo nie będzie uruchamiana, a powinna być uruchomiona i dojdzie do zapchania DPF-a i wejście samochodu w tryb awaryjny.
Biały dymek nie ma nic wspólnego z wypalaniem DPF-a, a więc także z wartościami czujnika różnicy ciśnień.
Jeśli w Twoim samochodzie jest oryginalny DPF, to przy takim przebiegu wypełnienie go popiołami i pokazywanie się tego dymku jest bardzo zasadne. Ten DPF na pewno jest już mocno zapełniony tymi popiołami.
Jeśli jest to już czyszczony, ale oryginalny DPF lub co najmniej drugi DPF, to kiedy były te operacje wykonywane?`
Przy takim przebiegu -moim zdaniem - masz bardzo sprawny układ spalania oleju napędowego oraz układ oczyszczania spalin. Ale nic nie trwa wiecznie. Białym dymkiem nie przejmuj się, ale powoli zaczynaj już zastanawiać się, co zrobić, gdy DPF zapcha się "na amen" tymi popiołami. Przypomnę: popioły nie da się wypalić - są niepalne jako produkt wypalania sadzy pochodzącej ze spalania oleju napędowego.
Rafał1981 [Usunięty]
Wysłany: 2023-11-21, 15:00 Problem z odpalaniem (Dymi na biało i ubywa płynu)
Cześć,
Mam też problem od około tygodnia z problemami z odpaleniem, ale nie zawsze rano nawet po paru godzinach i dymi mi mocno na biało zapach kwaśny i ubywa płynu chłodzącego dość mocno. *od około 2 miesiecy wlałem prawie 5 litrów).
Macie może informację co to może być, ponieważ mój mechanik odpuścił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum