Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja luzów zaworowych a kompresja. 1.8 vvti, benzynaLPG
Autor Wiadomość
purple716 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-04, 17:31   Regulacja luzów zaworowych a kompresja. 1.8 vvti, benzynaLPG

Mam pytanie po wizycie u mechanika. Sprawa wydaje mi się nieco dziwna.
Zacznę od objawu, który u mnie występuje. Trochę ciężko to opisać, ale niezależnie czy jeżdżę na benzynie czy gazie, samochód lekko szarpie, zwłaszcza przy dodawaniu gazu czuć mocne wibracje i coś jakby się przyduszał. Mechanik początkowo stwierdził, że to katalizator, że spaliny nie nadążają opuszczać silnika i stąd to szarpanie.
Okazało się, że to nie wina katalizatora, więc powiedział, że może to być wina luzów zaworowych. I tu zacząłem być trochę podejrzliwy, bo przed wizytą założył, że luz musi być za mały. Po zdjęciu pokrywy zmierzył luzy i tu podaję wyniki pomiaru:

Ssanie jest ok ( norma - 0,25 mm +/- 0,05 mm):

Podaję od strony rozrządu

1 cylinder 0,25 i 0,20
2 cylinder 0,25 i 0,30
3 cylinder 0,25 i 0,25
4 cylinder 025 i 0,25

Gorzej jest od strony wydechu (norma - 0,30 mm +/- 0,05 mm):

1 cylinder 0,35 i 0,35
2 cylinder 0,35 i 0,40
3 cylinder 0,40 i 0,35
4 cylinder 0,40 i 0,45

Więc wyszło, że luz jest za duży, z kolei kompresja na ostatnim cylindrze
to aż 13 barów ( na reszcie 10,5).

Mechanik tłumaczy to tak, że luz zaworowy na ostatnim cylindrze jest za duży i z tego wynika za duża kompresja ( to możliwe??). Rozumowanie przedstawił tak: skoro luz jest za duży, zawór nie zdąża wracać do swojej pozycji, gazy spalinowe nie uciekają z komory spalania i przez to jest za duże ciśnienie. To się przekłada na nierówna pracę silnika i szarpanie.

Będę wdzięczny jeżeli ktoś mi coś podpowie. Dzwoniłem do innego znajomego, który zna Toyoty (przynajmniej tak twierdzi. Sprzedaje części już długo, może coś w tym jest). I on mówi, że w tej Avensis, nie reguluje się zaworów, bo jest hydrauliczna regulacja. Oraz żebym nawet nie pytał w warsztatach kto wymieni mi szklanki na dopasowane do gniazd zaworowych, bo mnie wyśmieją.
I bądź tu człowieku mądry :)
Więc jak to jest? Wymienia się szklanki czy nie? Czy objawy które opisałem są spowodowane luzami?
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony