Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2011
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 48 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-03, 14:47 [Avensis T25] Slizgające sie sprzęgło ?
Witam
Zaobserwowałem dziwny objaw w simom samochodzie. Jadąc na 5 w przedziel ok 3,5 obr/m nagle obroty wzrastają a prędkość pozostaje bez zmian. Czy to możliwe i tak się objawia ślizganie się sprzęgła ?
Ja mam to samo... 2.0 D4D 116KM 167tys przebiegu.
Objawia się to przy wrzuceniu 3 i 5 biegu, dodaję gazu i obroty rosną jak szalone a prędkość ta sama a w dodatku potem śmierdzi spalonym sprzęgłem.. niestety tego sprzęgła się nie da wyregulować gdyż jest ono hydrauliczne i jedyną opcją jest zakup nowego... poza tym będe musiał zrobić też skrzynie biegów bo nie wiem czy normalne jest to że jak chce wrzucić wsteczny to przy wciśniętym do oporu sprzęgle się nie da go wrzucić, a do tego słychać jak się trze, wtedy puszczam sprzęgło i wciskam je jeszcze raz i wtedy wchodzi(z lekkim oporem) czasem też jak chce wrzucić 3 bieg to też zdarza się że przytrze albo wyskoczy... Najśmieszniejsze jest w tym wszystkim to że to się zaczęło w poniedziałek kiedy pokonałem trasę 700Km i po dojechaniu pod garaż auto chodziło na wolnych obrotach przez ok 5 min( w celu wychłodzenia turbiny) po czym zgasiłem silnik i poszedłem otworzyć garaż(ok 30 sek.) no i po tym czasie chciałem odpalić auto a tu silnik nie pali.. zakręcał 2-3 razy (mniej więcej tak jak by odpalał w niskiej temperaturze) po czym nagle silnik zaczął się trząść dziwnie na boki i klekotał jak dziki-zaczął szybko kręcić( cały czas trzymałem go na zapłonie bo jak tylko go puszczałem to odrazu gasł) ,żeby to zobrazować to mniej więcej tak jak ktoś by kręcił benzyniaka bez świec, albo pasek był źle ustawiony.. Nie wiem co o tym myśleć.. miał ktoś podobne problemy z Avą?
Silnik: Inny
Rok: 1997
Nadwozie: Inne
Wiek: 49 Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: DOLNY ŚLĄSK
Wysłany: 2010-03-06, 19:14
wrzuć zdjęcie lewej strony komory silnika. Ja mam opla więc u mnie może być inaczej.Ale zasada jest ta sama. A jak nie to zerknij gdzie masz odpowietrznik od wysprzęglika sprzęgła i po przewodach do góry.To powinien być malutki zbiorniczek,mniejszy od hamulcowego. Po prawej stronie komory silnika (patrząc od strony przodu) Z resztą na pewno masz go zaznaczonego w książce instrukcji samochodu.A jak będzie stan to można spróbować jeszcze odpowietrzyć jeśli nie pomoże niestety skrzynia w dół i przegląd tarczysprzęgłowej(może już je spaliłeś)docisku czy nie jest popękany. Ale mi to wugląda na brak płynu lub jest już stary. Jak podpompujesz pare razy nogą pedał sprzęgła pewnie wrzucisz Bieg normalnie. (Na chodzącym silniku)Odpisz.
[ Dodano: 2010-03-06, 20:06 ]
ja miałem podobną sytuację u mnie niestety poziom płynu był odpowietrzanie i wymiana płynu nic nie dała. Zakaturlałem się o 4 rano do mechanika (mały ruch na drodze). Pękł mi docisk na 5 kawałków rozsuną się po obwodzie lizną mocowanie pół osi po wewnątrz olej przekładniowy bryzną na tarcze więc ja momentalnie spaliło. Efekt sprzęgło się ślizga niemożna wrzucić poszczególnych biegów, po pompowaniu sprzęgła dym spod maski.A samochód w garażu wyjazd na ulice pod góre. Zapach sprzęgła czułem jeszcze przez tydzień. KOszy naprawy czułem jeszcze przez 3 miesiące.Gwarancja naprawy bezcenna. (kompletne sprzęgło tarcza+ docisk -650zł też wymieniłem wysprzęglik hydrauliczny-600zł.(całość luk pierwszy montaż) żeby za jakiś czas znowu nie zrzucać skrzyni. (mechanik 400zł) + komplet płynów olej przekładniowy płyn hamulcowy do sprzęgła ,nowe oringi spawanie kosza 50 zł. w sumie uszczęśliwiony zostałem sumą 2 tys. Dzwoniłem do serwisu jakie sprzęgło szło na pierwszy montaż to przeciętnie wytrzymuje 160tys.w bęzynie ja zrobiłem jeszcze 50tys. więcej. Z tego co przegladałem niestety u Ciebie cena kompl. sprzęgła jest nieco inna zwłaszcza w oryginale. Bardzo mi przykro.
tylko nie wiem jak z pozostałymi operacjami i czy są wymagane ( uszczelniacze półosiek i zbieżność) Zaleca się również wymianę oleju 2,8 l co 60 000 km
Objawy stają się coraz bardziej odczuwalne więc czas wymienić
tylko co wymienić ?
Myślę że warto by wymienić tarczę + docisk + łożysko - zestaw LUK.
Z kołem dwumasowym jeszcze się wstrzymać - będzie słychać kiedy wymienić.
Jak chodzi pedał sprzęgła?? ciężko ??
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2011
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 48 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-20, 15:14
Sprzęgło dwu masowe to chyba tylko w d4d nie w benzyniakach.
Co do zestawu to rzeczywiście przy takim przebiegu warto wymienić już cały komplet. Zresztą cena nie jest jakaś porażająca.
CO do sprzęgła to chodzi ciężko ale już nie pamiętam od jak dawna przyzwyczaiłem się i czuje tylko różnicę jak wsiądę do innego samochodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum