Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25][2.2 D4D] Problemy z odpalaniem na zimnym.
Autor Wiadomość
piotrdab 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Liftback
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-28, 22:50   [Avensis T25][2.2 D4D] Problemy z odpalaniem na zimnym.

Witam,

dwa tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Avensis 2.2 D4D. Po kilku dniach od zakupu pojawił się jednak pewien problem.

[ok. 3 dzień po zakupie]
Samochód stał całą dobę przy temeraturze ok. 0*C. Gdy odpalilem silnik ten natychmiast zgasł. W pierwszej chwili myślałem, że za którtko trzymałem kluczyk i może nie zaskoczył i przez brak wprawy mi zgasł. Za drugim razem odpalił praktycznie na dotyk - generalnie bez problemu.

[ok. 5 dzień po zakupie]
identyczna historia jak w dniu 3.

[7-8 dni po zakupie]
Tego dnia auto również stało okrągłą dobę przy ok. 0*, może lekko poniżej zera. Kręcę raz, gaśnie zaraz po odpaleniu. Za chwilę drugi i trzeci - znowu to samo. Odpalił troszkę z problemami ale gdzieś dopiero za 5 razem a może i później.

Następnego dnia postanowiłem po pierwszej nieudanej probie "podpompować" ręcznie na filtrze paliwa i zapalił na dotyk. Eksperymen ten, żeby upewnic się czy coś daje powtórzyłem przez dwa następne dni z tym samym skutkiem.

[Obserwacja]
Jeżeli już uda mi się odpalić silnik to potem juz nie ma problemu - nie ważne czy odpalam na ciepłym, czy jak kilka godzin postoi i ostygnie - za każdym razem na dotyk.

[dzisiaj - ok. 2 tyg po zakupie]
Pojechałem do ASO i tam powiedzieli mi, że na ciepłym silniku nic nie da się sprawdzić, że mogą na zimnym sprawdzić i wykonać badanie, tylko musiałbym zostawić auto na noc - narazie się jeszcze wstrzymałem. Dodam, że auto miało jednego właściciela, było kupione w polskim salonie i ma pełna dokumentację serwisową w ASO Toyoty. Wg ostatniego przeglądu, który był robiony co 15 tys. km nic nie wyszło co wskazywałoby na ten problem (wg. Pana z ASO). W ramach tej wizyty był wymieniany m.in. filtr paliwa. (Ten przegląd był robiony w 11.2014, 6 tys. km mniej niż jest dzisiaj)


Moje pytanie do Was byłoby następujące: czy można w jakiś sposób na podstawie tych informacji ukierunkować się, co może być przyczyną takiego zachowania?

Najważniejsze wg mnie fakty to:
- gaśnie tuż po odpaleniu jeśli dość długo postoi (ok. doby)
- podpompowanie na filtrze paliwa pomaga właściwie od razu
- jeśli jest ciepły lub postoi tylko kilka godzin to pali od razu na dotyk
- generalnie jeśli auto odpala to "na dotyk"

EDIT:
Dodam jeszcze, że jeździłem praktycznie codziennie ok 30-50 km od dnia zakupu.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
rbb 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Wagon
Wiek: 54
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 4
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2015-01-29, 07:43   

Witaj
Miałem identyczne objawy, po wymianie zaworu scv wszystko chodzi jak nowe.
Pozdrawiam
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
tigre84 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 3
Skąd: k-kozle
Wysłany: 2015-01-30, 13:18   

witam,mialem podobny problem kiedys w mercedecie,okazalo sie ze oringi od gumowych przewodow paliwowych przy filtrze paliwa byly nieszczelne i przez noc cofalo sie paliwo i zasysal powietrze przy filtrze.i rano najpierw szlo powietrze puzniej paliwo,u mnie bylo to widac bo przewod byl przezroczysty.
 
 
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-30, 21:06   

Miałem to samo w swoim aucie. Przy wymianie filtra paliwa któryś z wężyków był słabo zaciśnięty i paliwo cofało się do baku, dlatego podpompowanie paliwa do filtra rozwiązuje problem. Ten silnik nie ma pompki paliwa, tylko sama pompa wtryskowa sobie zasysa paliwo i na samym starcie mamy chwilę takiego jakby zapowietrzenia zanim wypełni się filtr paliwa, więc tutaj szukałbym problemu. Jak nic nie znajdziesz, to może pomóc wstawienie zaworka zwrotnego.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
radmik 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-31, 08:40   

Miałem dokładnie tak samo. Zostawiłem auto na noc w ASO podpięli pod kompa posprawdzali wszystko i okazało się, że wszystkiemu winien był zaworek SCV. Dodatkowo wgrali mi nowszy soft i odpalanie się mocno poprawiło. Zaworek tani nie jest bo mi powiedzieli 1300 zł, ale w związku z tym że auto było serwisowane w ASO to wymienili mi go na swój koszt. Po wymianie zaworka nawet przy -20 pali od strzała a kiedyś -1 i męczarnie jak cholera. Tylko trochę to trwało bo musieli uzyskać zgodę z TMP. Także może warto spróbować i zostawić im auto do sprawdzenia?
 
 
martinezz 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 62
Skąd: kamienna góra , Wiedeń
Wysłany: 2015-02-07, 13:07   

zaworek SCV
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
piotrdab 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Liftback
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-19, 17:59   

Dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi, problemem okazał się tak jak wskazaliście, zawór SCV. Wymiana zaworu i przeprogramowanie kosztowały w ASO 1300 zł. Teraz nie ma już problemów z odpalaniem na zimnym (sprawdzałem po nocy przy -8*C).

Jeszcze raz dziękuję za wskazówki i udzieloną pomoc. Życzę udanych diagnoz przy podobnych problemach, pozdrawiam,
 
 
martinezz 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 62
Skąd: kamienna góra , Wiedeń
Wysłany: 2015-02-27, 22:58   

a co oni ci tam przeprogramowali ?? , pytam powaznie bo ja zmieniłem scv i nic nie programowałem to tylko zaworek i nie widze potrzeby programowania .
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
piotrdab 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Liftback
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-03-01, 12:51   

@martinezz: na wydruku, który dostałem jest napisane, że to była zmiana oprogramowania modułu ECU.

Stara wersja: 305A7000
Nowa wersja: 305B4000

typ silnia: 2AD-FTV
typ pojazdu: W/OBD
typ układu: ENG & ECT

Po tej wymianie i przeprogramowaniu ustało również "falowanie" wolnych obrotów. Niestety nie zapytałem, czy przyczynę usunęła wymiana scv, czy nowe oprogamowanie.
 
 
martinezz 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 62
Skąd: kamienna góra , Wiedeń
Wysłany: 2015-03-06, 16:08   

a rozumiem , czyli albo faktycznie przeprogramowali ci sterownik do nowszej wersji albo żeby uzasadnić taka dużą kwotę , po prostu dopisali taka opcję żeby ładniej wyglądało .
jeżeli chodzi o falowanie to na 99% naprawiło sie po wymianie SCV a nie po oprogramowaniu .
czy zauważyłeś jeszcze jakąś zmianę ?? powiedzmy przyrost mocy ?? lepsze odpalanie powiedzmy na ciepłym ?? w ile obrotów odpala ??
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
piotrdab 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Liftback
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-03-12, 07:43   

Jeśli chodzi o kwotę to rozłożyła się ona mniej więcej tak:
badanie (podpięcie do komputera): 260 zł
zawór: ok. 900 zł
przeprogramowanie: kojarzy mi się, że koło 100 zł, musiałbym dokładnie sprawdzić, na rachunku - mogę to zrobić wieczorem.

Poza falowaniem i zniknięciem problemu z odpalaniem na zimnym nie zauważyłem innych zmian. Z mocą nie było problemu, myślę, że jest była i jest duża. Na ciepłym paliła na strzał, także tutaj też nie ma różnicy.
Obroty po odpaleniu są około 900-1000 (dokładnie ile nie pamiętam z głowy) o ile wentylator i klima są wyłączone. Jeśli są włączone to ok. 1100-1200 póki się silnik nie zagrzeje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony