Witam.Toyota avensis T25 1,8 2004 Po przejechaniu około 30-40 km mrugnie z 4 razy kontrolka oleju a apotem sie zaswieci ,zatrzymam sie odpale i jest OK i znów 30-40 km i to samo.Wymieniłem czujnik oleju i jest to samo.Cisnienie oleju sprawdzalem jest OK,poziom oleju max. Niewiem jaka mozebyc przyczyna moze ktos miał podobny przypadek? Pozdrawiam
Proszę używać prawidłowego nazewnictwa tematów oraz predefiniowanych tagów (0x4B25A)
Witam kolegę.
Hmmm dziwna sprawa. Ale przychodzą mi na myśl 2 rzeczy- mianowicie:
1. być może jest luźny któryś z przewodów wychodzących z czujnika i powoduje on zwarcie na moment i dlatego się zapala kontrolka.
2. czy stan oleju nie jest za wysoki- w sprinterze, którego użytkuję na co dzień w pracy, kiedy przelali olejem w serwisie ponad stan kontrolka tez mrugała i pojawiał się komunikat na wyświetlaczu w zegarach.
Możesz jeszcze dla pewności podłączyć kompa i zobaczyć czy jest jakiś błąd i wtedy, gdyby wyszedł jakiś, to zająć się problemem.
Pozdrawiam
_________________ Tooyootaa - that's make a difference
Witam.Tam idzie tylko jeden kabelek i raczej jest wszystko OK chyba,że po drodze coś gdzieś się dzieje. A co do oleju to może przesadziłem z tym max jest w pobliżu maxa. To sie lubi stać jeżeli dam mu troszke więcej obrotów przy wyprzedzaniu i za jakieś 500-1000 metrów mruga a potem zapali się czerwona kontrolka ale tego wczesniej nie miałem zrobiłej na niej jakieś 5 tyś. km Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-04-22, 20:12 ]
w sobotę bedę u znajomego mechanika to sprawdzi na kompie
Witam.
Można by sprawdzić czy aby na pewno ciśnienie oleju jest prawidłowe. Bo jeżeli dzieje się to tak, jak napisałeś przy wyższych obrotach, to być może smok znajdujący się w misce olejowej jest przytkany częściowo jakimiś paprochami lub innymi zabrudzeniami i nie daje odpowiedniego ciśnienia przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.
Dobrze, że jedziesz do mechanika w sobotę, bo nie ma co tego lekceważyć.
Pozdrawiam
_________________ Tooyootaa - that's make a difference
msblondyn miałeś rację smok był przytkany troszke i to byla przyczyną całego zajścia po umyciu oraz wymianie oleju i filtra wszystko wróciło do normy koniec tematu Pozdrawiam
Hmm.. teraz u mnie pojawił się problem czerwonej kontrolki oleju, jutro zostawiam auto do czyszczenia smoka, miski, wymiany oleju i filtra. Czujnik profilaktycznie już wymieniony...
Typ: Audi
Silnik: Inny
Rok: 2016
Nadwozie: Inne Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 134 Skąd: wrocław/sobótka
Wysłany: 2013-06-18, 17:20
jeżeli smok się zatyka to jest jakaś przyczyna tak?? w silnikach vvti są to zapieczone pierścienie ,objawy to branie oleju i niema tutaj żadnej normy jeżeli chodzi o to ze te silniki mogą brać olej bo nie mogą,silniki cd z kolei mogą mieć wydmuchane uszczelki pod wtryskami,spaliny dostające się do silnika i reagujące z olejem potrafią zatkac smok objawy to dymienie z korka i branie oleju ,a o silnikach ad to już szkoda pisać bo tam jest zbyt wiele rzeczy które trzeba sprawdzić pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum