Wysłany: 2012-03-06, 20:55 [Avensis T25] D4d 116KM vs 1.8VVTi - czy warto szukac wer. P
Witam,
od jakiegos czasu rozgladam sie za Ave 1.8 VVTi, jako, ze w dzile beznynowe na temat D4d dowiedzialem sie nie wiele (a raczej nie wszystkiego) to pozwole sobie pomeczyc Was.
1. Kupuje auto - co warto zrobic od razu i ile to kosztuje? (zakladam, ze mam ograniczone zaufanie co do historii serwisowej prezentowanej przez sprzedajacego)
2. Czy ktos z Was jechal 1.8 VVTi i swoja 2.0 D4d - jakie roznice, wrazenie, czym przyjemniej, latwiej wyprzedzic, gdzie glosniej, itd, itp.
3. Czy bac sie diesla? W 1.8 VVTi (moje przebiegi to 15 - 20 tys rocznie) jakby co zawsze moge pomyslec o LPG, ropa coraz dorozsza i albo place albo nie jezdze.
W VVTi sie nie zepsuje/ja: wtryski, dwumas, turbo, nie trzeba wymieniac rozrzadu...
Dlaczego zatem powinienem kupic diesla?
Pytam o to wszystko, bo diesli (fajnie wyposazonych) w okolicy 27 tys zl, duzo. Ave z sielnikem 1.8 nie ma prawie wcale.
Zatem czekac.../szukac... czy jednak kupic D4d i cieszyc sie autem juz dzis.
jechałem jako pasażer na trasie w Ave T25 2.0 z automatem różnic w hałasie nie zaobserwowałem - oba są ciche przy dzisiejszych cenach paliwa i oleju szukaj po prostu pewniejszego auta i tyle...
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-09, 11:55
W takim wyborze zawsze jest dylemat:
1) na + diesel bo mniej pali (mój 116 KM średnio z wielu tys km ma 6,7 l/100 km). Benzyna spali z 2-2.5 l więcej. Jakby nie porównywać to jest sporo.
2) na + benzyna - cichszy i tańszy w naprawie. Ale nie demonizowałabym że w każdym dieslu każdy użytkownik musi wymienić wszystko tj wtryski, dwumas, turbo. Najczęściej pierwszy użytkownik od nowego nie wymieni nic bo sprzeda przed 120-150 tys. a następnemu pójdzie dwumas, a potem to już auto ma zawsze (do końca eksploatacji) 190-210 tys km i następni wymieniają wtryski przy 300-400 tys i turbo też przy 250-350 tys. Ja narazie jeżdźę 2 dieslem z CR i nie wymieniłem nic z powyższych bo nic się nie popsuło. Pierwszym jeździłem od 120 do 200 tys km obecnym od 80 do 120 tys km (na liczniku bo w rzeczywistości to nie wiem)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum