Po pierwsze: witam wszystkich forumowiczów, właśnie dołączyłem i będę tu zaglądał
A teraz do rzeczy.
Mam Avensis 2.4 automat z połowy 2004 roku. Kupiłem ją ok. 4 miesiące temu od właściciela (PL, nie import). Około miesiąc po zakupie automat zaczął się dziwnie zachowywać.
1. Przy ruszaniu autem do przodu (tuż po włożeniu D) auto ma chwilę zastanowienia zanim zapnie bieg; jeśli w tym czasie ruszę energicznie - to mocno szarpnie (coś jakby łupnięcie, nie jest to bynajmniej szarpnięcie typu "odejście ze startu"). Ruszanie na wstecznym działa normalnie, od razu zapina bieg i toczy się po puszczeniu hamulca.
2. W trakcie jazdy przy redukcji biegu działa z opóźnieniem w stosunku do wciskania gazu i ma coś w rodzaju poślizgu (tzn. wkręca się na obroty ale nie ciągnie, żeby po chwili nagle załączyć niższy bieg co owocuje łupnięciem - koła toczą się zbyt wolno w stosunku do prędkości obrotowej silnika i przyhamowują auto na moment). Jeśli jadę baaardzo spokojnie, to ta redukcja przebiega spokojniej, ale też nie normalnie.
3. Zmiana biegów do góry - podobne opóżnienia, tyle że oczywiście bez mocnych szarpnięć.
4. Tryb manualny też opóźnia, ale przynajmniej mogę załączyć dany bieg bez wciskania gazu i gdy mam już pewność, że jest załączony, to auto odchodzi elegancko. Ma to znaczenie o tyle, że mogę jako tako wyprzedzać dzięki temu.
5. Na biegu postojowym "P" auto lekko wibruje, to samo na biegu i wciśniętym hamulcu. Na "N" nie ma takiego objawu.
Taki stan rzeczy mnie oczywiście nie urządza, więc pytanko: co to może być i z czym to się je??? Jakiś warsztat może w Wawie lub okolicach, gdzie ZNAJĄ się na automatach Toyoty?
Byłem w autoryzowanej stacji (W-wa włochy) na wymianie oleju w skrzyni, myślałem, że może to rozwiąże problem, ale niestety nie. Skasowali mnie 1200 zł (olej plus filtr plus jakieś tam duperele), po czym powiedzieli, że nie pomogło, a poza tym oni na automatach się nie znają i mi nie pomogą :(
Co tam mogło się zepsuć ??? Ja na automatach tez się nie znam, ale tak mówisz o wibracjach.
1. Powód - poduszka skrzyni silnika (ma się nijak do załączania biegów)
2. Powód - sprzęgło (to już ma znaczny wpływ na zapinanie biegów) nie wiem jak wygląda ono w automacie, ale czy nie jest przypadkiem zabudowane w skrzyni ?
Więcej nie pomogę
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Może to być wiele rzeczy. Czy podłączali pod sterownik/komputer to auto ? Czy skrzynia pokazuje jakieś błędy ? Od tego należy zacząć i to jest podstawowa sprawa.
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.4 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-27, 23:31
plesser napisał/a:
1. Powód - poduszka skrzyni silnika (ma się nijak do załączania biegów)
Nie wykluczam - może od tego szarpania trochę mi poduszkę zerwało... :(
Andrzej napisał/a:
Czy podłączali pod sterownik/komputer to auto ? Czy skrzynia pokazuje jakieś błędy ?
Podobno podpinali (ale ciężko mi teraz uwierzyć, że cokolwiek mogli zrobić dobrze we wspomnianym wcześniej serwisie...). Został też załadowany nowy soft sterujący skrzynią.
Poczytałem trochę i trafiłem na coś takiego: http://www.midparts.pl/ , a tam podobno robią coś takiego: "Przed każdą naprawą badamy skanerem skrzynie biegów (bezpłatne)". Co oni robią? prześwietlają tą skrzynie? Co może wyjść na tym badaniu? Ofertę mają zachęcającą, więc chyba się do nich wybiorę i zobaczymy co to...
Niestety obawiam się, że to może być sprzęgło (czy co tam zapina automat)
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.4 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-14, 15:54
uch!
Stan na dzisiaj: konwerter do regeneracji, do wymiany kosze i parę innych rzeczy... - krótko mówiąc poprzedni właściciel zajeździł skrzynię, nie robił wymiany oleju w terminie i trochę rzeczy się tam przegrzało :(
Wszystkie elementy jakie zostały wymienione i zakres uszkodzeń podam w drugiej połowie tygodnia, jak odbiorę auto.
Trochę to będzie kosztować, ale ma chodzić jak marzenie (no i będzie gwarancja 24 mies. na całą skrzynię). Zastanawiałem się, czy robić, ale za bardzo mi się to autko podoba, żeby tak się poddać po prostu...
Rób, a będziesz jeździł długo i szczęśliwie.
Tak to u nas jest z "automatami", że gdy są w rękach imbecyla, to długo nie żyją. U normalnego człowieka można latać kupę lat.
_________________ Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl
Andrzej, dobrze gadasz, czemu tylko u nas się narzeka na automaty ?. Widocznie Polacy nie dbają wcale o skrzynie biegów i liczą, że będą chodzić wieki - na zachodzie nie spotkałem się z nadmiernie awaryjnymi automatami (a na zachodzie bywam często).
abgarman napisał/a:
Zastanawiałem się, czy robić
Radze tak jak Andrzej, rób a będziesz miał nówkę skrzynię
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.4 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-16, 17:03
Uff!
Dzisiaj odebrałem auto (zrobione). Inna jazda
Oprócz naprawy skrzyni, zamontowali mi jeszcze chłodnicę płynu - podobno przegrzewanie się płynu w serii bez chłodniczki to częsta przypadłość automata w 2.4 ...
Póki co nie narzekam, biegi są przełączane tak jak powinny. Po 2000 km mam się udać na wymianę oleju, w międzyczasie skrzynia ma się dotrzeć.
Zmartwiła mnie jedynie informacja od mechanika, że oto nie daje gwarancji na sterowanie od skrzyni, a jeśli i ono by padło, to podobno koszt rzędu 8000 (za nowe) lub 1200 za regenerowane. Mam nadzieję, że się nie zwali
piotras80 [Usunięty]
Wysłany: 2010-04-19, 18:59
A z ciekawości zapytam jaki koszt był tej usługi?Sam mam automat,co prawda,z 2 litrowym silnikiem,ale skrzynia pewnie ta sama.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum