Wysłany: 2011-09-26, 11:37 [Avensis T22] 5. bieg wyskakuje podczas jazdy
Panowie!
prosze o pomoc przy tej przypadlosci (Avensis 2005, 2.0 D4-D).
Dzis w czasie jazdy na autostradzie wyskoczyla mi "5" i juz za kazdym razem wyskakuje po paru sekundach po wrzuceniu.
Jak sie do tego zabrac?
Dzieki serdeczne za pomoc!
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Tak jak już rozmawialiśmy według mnie jest to problem z zębatką 5 biegu lub sprężyną, która jest odpowiedzialna za blokowanie biegu, żeby nie wyskakiwał. Najlepiej podjedź do jakiegoś warsztatu gdzie zdiagnozują problem.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
MICHAS, masz skrzynie do roboty synchronizator 5 biegu ci poszedł w ASO napraw kosztuje 2000zl. najlepiej kupić skrzynie używaną taniej cie to wyniesie
_________________ Jeśli Ci pomogłem to klikaj "pomógł" - tak niewiele za tak wiele
Witam serdecznie!
Dzieki wszystkim za pomoc i podpowiedzi. Niestety nie obylo sie bez kosztownej naprawy (specjalisci od skrzyn biegow, odrazu zalecili regeneracje 5 biegu, zamowili czesci z Toyoty, i na drugi dzien skrzynia jak nowa).
Przyczyna - wada materialowa, do wyrobu tych podzespolow uzyto zbyt niskiej jakosci i wytrzymalosci metalu. Zeby wytarte na pierscieniu synchronizatora oraz zebatce piatego biegu. Wymieniono rowniez lozysko, ktore nie wytrzymalo proby czasu.
Dla ciekawskich zamieszczam zdejcia.
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Ta przyjemnosc (watpliwa z reszta,hehe) kosztowala mnie £380 (cena w UK).
Ja rozwazalem wymiane calej skrzyni, ale koszt to £400+£200 za robote, poza tym fachowcy zasugerowali, ze kupujac uzywana, nigdy do konca nie wiadomo, w jakim stanie ona jest.
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Chcialbym sie dolaczyc do tematu. Ja tez mam ten sam problem z piatym biegiem. Rozebralem swoja skrzynie. Nie jest to zbyt skomplikowane jesli chodzi o piaty bieg, nawet nie trzeba wyciagac skrzyni. Odnosnie fotek powyzej to z moich obserwacji wynika ze lozysko jest dwuczesciowe. Moje wyglada tak samo - dwie symetryczne polowki, nie nosza oznak pekniecia. Zemby na pierscieniu wyklepane na zembatce rowniez. A jak myslicie czy synchronizator sam w sobie moze powodowac wyskakiwanie biegu?
Typ: Audi
Silnik: Inny
Rok: 2016
Nadwozie: Inne Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 134 Skąd: wrocław/sobótka
Wysłany: 2013-06-07, 15:11
synchrona nie trzeba wymieniać tylko koło i przesuwka do wymiany do tego sprawdzić napięcie lozysk (podkładki pod blachą ) do sprawdzenia lozysko igiełkowe koła piątego biegu i po kłopocie pozdarwiam
gdyby komus nie pomogla naprawa 5 biegu poprzez zmiane przesuwki na druga strone, mam na sprzedaz tryb i przesuwkę nową, oryginał toyota. tryb 500zl , przesuwka 300zl. jak cos to pisac na dareklan@op.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum