Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 47 Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-23, 20:45 [Avensis T25] Mam mały problem.
W tym roku sprzedałem Avensiaka 1 i niedawno kupiłem 2. Tamten Avensiak był z konca 2002 roku ten nowy jest z konca 2003. Wiec róznica niby rok. Stara Avensiavke katowałem rowno , ile fabryka dała. Jak to moj kumpel okreslił to nie Evo ani Subaru zebys cały czas dawał jej ile fabryka. Raz nawet zapomniałem dodac oleju tak ze jak zapaliła mi sie kontrolka to po sprawdzeniu bagnet był suchy jak pieprz. I teraz do rzeczy. Stare auto rozkrecałem i wyciskałem z niego wszystko od swiateł do swiateł a na trasie max predkosc. Nie oszczedzałem go. Pomimo słabego traktowania auta i praktycznie zerowych przegladow nie zauwazyłem nigdy oznak "kopcenia z rury" Moze troche. w tym jak przycisne to robi sie przez moment czarna zasłona dymna. Co ciekawe stara Avensis spalała o wiele wiecej ropy niz ta. Cieszyłem sie jak komp wskazywał w trasie 5.7. Ta wskazuje tyle w miescie przy spokojnej jezdzie. w trasie na spokojnie jadac rowno bez szalenstw wskazała mi nawet 4.1 sredniego spalania na dystansie 300 km. Co jest u licha? Mam nadzieje ze to nie turbina???!!!! Jesli pytacie o kopa to niby ma ale nie moge porownac ze stara bo jezdziłem ostatnio superbem wiec miał mocniejszy silnik to na pewno a starej Avensis nie pamietam jak przyspieszała. Czemu az tak kopci?
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-24, 01:21
Turbina raczej nie, bo by kopcił na niebiesko. Jak kopci na czarno to coś nie tak z mieszanką, nie może tego przepalić i kopci. W pierwszej kolejności sprawdź wtryski.
Koledzy slusznie radza, czyszczenie EGR, nie zaszkodzi tez przeczyscic kolektor dolotowy oraz przepustnice. Subaru z tego nie zrobisz, ale roznice poczujesz.
Powodzenia
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 86 Skąd: Grzybno
Wysłany: 2011-08-26, 08:22
jeśli ma 2.0 D-CAT to na czarno zadymi leciutko jak na pierwszym biegu do końca obrotów się wciśnie. D-CAT jak już to zadymią na biało(ale to trzeba się cieszyć katalizator się czyści)
Na moje oko EGR to czyszczenia, i zmienić na inne paliwo (shell)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum