Wysłany: 2011-02-22, 12:48 [Avensis T22] Problem z mocą
[Avensis T22]
Jako nowy klubowicz chciałem wszystkich serdecznie powitać i z góry podziękować za wszystkie informacje zawarte w serwisie.
Od Października 2010 roku jestem posiadaczem Toyoty Avensis T22 z 2002r. i silnikiem 2.0D4D 110KM. Kupiona z przebiegiem 173 tys. km.(przynajmniej tak pisało ale 100% pewności czy cofane nie było nie mam) w tej chwili 183 tys.
Mam problem z rozpędzaniem od około dwóch miesięcy. Czasem zdarza się że obroty zatrzymują się np. przy 3000 obrotów i tak stoi przez jakiś czas... Nawet po mocnym wciśnięciu pedału gazu obroty nie zwiększają się (ale komputer pokazuje zwiększenie spalania w danej chwili)
Za pomoc będę bardzo wdzięczny
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 65 Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-02-22, 13:22 Re: Problem z mocą
dziwne ze obroty się zatrzymują..a na biegu jałowych po przygazowaniu idą powyzej 3000?
Jeśli obroty by szly w górę a auto nie przyspieszalo to możnaby sprzęgło pod lupę wziąć czy się nie ślizga...
Na sprzeglo to test z zaciągniętym recznym ....wrzucenie drugiego biegu i przy próbie ruszenia powinien zgasnać...jeśli nie zgasło to sprzęgło padaka.
Ze sprzęgłem jest coś nie tak ale się nie ślizga...czuć przy rozpędzaniu niewielkie drgania przy pewnych prędkościach(auto pochodzi z Holandii). No ale na razie go nie będę wymieniał... Wracając do tematu nie próbowałem wcisnąć wtedy sprzęgła żeby zobaczyć co wtedy się stanie. Sprawdzę to już jutro i napisze. Wpinany był profesjonalny komp diagnostyczny i nic nie wykrył.
[ Dodano: 2011-02-22, 15:19 ]
Dla sprostowania: nie zawsze się to zdarza. Czasem auto rozpędza się płynnie i dynamicznie a jak mu coś odbije to dzieją się takie głupie schizy...
Ja bym poprosil w jakims serwisie o logi z przeplywomierza raczej - dowiesz sie calej prawdy. (po co szukac kosztow?)
Czyszczenie przepustnicy, moze to ona sie przycina?
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Umówiłem się ze znajomym mechanikiem na przyszły tydzień. Mamy po kolei wyczyścić: przepustnice, przepływomierz, kolektor ssący i EGR. Także oby coś z tych rzeczy pomogło... Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł gdzie zajrzeć to proszę o informacje. Z góry dziękuje
Mam jeszcze takie pytanie - co to są te "logi z przepływomierza"?
Pompę raczej można wykluczyć gdyż (tak jak już pisałem wcześniej) nawet jak silnik przestaje rozpędzać auto po wciśnięciu gazu komputer pokazuje większe spalanie... Ale mogę oczywiście źle z tego wnioskować...
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-23, 13:14
GxJ napisał/a:
Mam jeszcze takie pytanie - co to są te "logi z przepływomierza"?
Pompę raczej można wykluczyć gdyż (tak jak już pisałem wcześniej) nawet jak silnik przestaje rozpędzać auto po wciśnięciu gazu komputer pokazuje większe spalanie... Ale mogę oczywiście źle z tego wnioskować...
na początek zrób podstawowe rzeczy:
1. nowy filtr paliwa i powietrza
2. wyczyść "przepływkę" (w d4d praktycznie nigdy nie uszkadzają się, jedynie brudzą)
3. wyczyść dokładnie EGR-a
4. sprawdź na kompie wartość ciśnienie w CR-e i zachowanie zaworów SCV (sama pompa nie pada w d4d - trzeba by sie o to postarać ), odrazu sprawdź korekcje na zimno
5. sprawdź/ wyczyść zawór upustowy na turbinie (dotyczy wersji 110KM), jak masz 116KM to sprawdź na kompie wartość doładowania - czy turbina nieprzeładowuje -> efekt dławienia, jak przeładowuje to kierownice do czyszczenia lub zawór VRV do wymiany
Już się umówiłem na kompa. Jadę w piątek. Filtry niedawno wymieniałem... Jeśli możesz to napisz jeszcze jakie wartości i ciśnienie powinny być w CR. tak w razie czego gdyby akurat mechanik nie wiedział... I dzięki bardzo za wskazówki, na pewno mi się to przyda...
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-23, 16:41
GxJ napisał/a:
Już się umówiłem na kompa. Jadę w piątek. Filtry niedawno wymieniałem... Jeśli możesz to napisz jeszcze jakie wartości i ciśnienie powinny być w CR. tak w razie czego gdyby akurat mechanik nie wiedział... I dzięki bardzo za wskazówki, na pewno mi się to przyda...
przy wolnych obrotach - 20MPa
przy 2500obr (na postoju) - 80MPa
w czasie jazdy w zależności od obciążenia i prędkości - 20-135MPa
[ Dodano: 2011-02-25, 11:58 ]
Byłem już na kompie. Wyskoczył dziś błąd pompy (nie pamiętam jak on to nazwał ale coś jakby niewydolność...). Skasował błąd, po przejechaniu paru kilometrów problem powrócił ale komputer nie stwierdził błędów.... Mechanik powiedział tak jak pisaliście wyżej żeby poczyścić EGR przepustnice przepływomierz kolektor ssący i także bak...
[ Dodano: 2011-04-20, 20:13 ]
Witam wszystkich ponownie. Przyczyną moich problemów Była nieszczelność w komorze spalanie. 3 i 4 wtryskiem kompresja biła do klawiatury potem odmą... Egr prawie całkiem zatkany. Została podniesiona także głowica (zawory już prawie się nie domykały). Lała turbina. Wszystko zostało naprawione (regeneracja turba czyszczenie wszystkiedo co tylko możliwe planowanie głowicy nowa uszczelka uszczelniacze na zawory rozrząd itp). Wszystko na oryginalnych częściach koszt prawie 3000PLN. wszystko pracowało ok...niestety moja radość trwała tylko 4 tyg. Teraz mam nowy problem. Mianowicie jak wcześniej silnik na chwile przestawał się rozpędzać to teraz wyhamowuje pojazd, jakby mu paliwo na chwile odcieło potem jedzie i znowu zwalnia. To samo na postoju gaz do podłogi a obroty sobie skaczą jak same chcą. Na wolnych obrotach silnik pracuje bez zastrzeżeń... Wczoraj zaświecił check i na wolnych obrotach bardzo nie równo pracowała i dymiła na czarno po wciśnięciu gazu silnik zgasł i po ponowny uruchomieniu już nic nie świeci a problem jak był tak jest dalej... Miał ktoś z was podobny problem lub słyszał o czymś takim????????????????????????????
[ Dodano: 2011-04-20, 20:15 ]
Sorki za zaznaczenie postów jako nieczytanych ale nie mogłem sobie poradzić żeby wysłać nowy post lecz tylko dopisywać do ostatniego
Witam wszystkich serdecznie jestem nowym klubowiczem i prosze o pomoc,mam Tośke Avensis 2l d4d z 2004 roku jakis czas temu pojawil sie dziwny problem,autko traci moc przy podjezdzaniu pod wzniesienie musze redukowac z 5 na 4 a i wtedy jest slabiutkie do tego kopci na czarno,predkosc maksymalna spadla do 160km/h i trwa to wieki,i jeszcze jedno przy przyspieszaniu na 2ce i 3ce kiedy obroty dochodza do 2400 odcina odczowalnie moc a przy 3000 wraca do normy.Czy ktos sie spotkal z czyms podobnym???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum