Wysłany: 2010-12-29, 15:10 [Avensis T25] 1.6VVTi - czy problem z termostatem?
Otóż rzecz dzieje się przy -10stC i trasach pozamiejskich (brak korków, jazda bez postojów) - nie jeżdzę po mieście więc nie wiem jak auto zachowuje się w mieście. Auto normalnie się się rozgrzewa - po około 2km wskazówka temperatury zaczyna się ruszać "w polu", po około 6km jest już na 90stC. Ale jak jestem zmuszony stać (oczywiście silnik wciąż pracuje) temperatura na wskaźniku obniża się o około 1,5-2 kreski (do około 1/3 skali). Oczywiście pracuje ogrzewanie na MAX ciepło a wentylator jest w pozycji środkowej (nawiew manual). Ruszenie powoduje szybki powrót wskazówki na 90stC. Dałbym głowę, że przy -3stC temperatura silnika cały czas była 90stC.
ALE: ciepły jest tylko górny wąż doprowadzający wodę do chłodnicy - dolny wąż oraz sama chłodnica są zimne. Nie ma "masła" pod korkiem wlewu oleju ani żadnych innych niepokojących objawów świadczących o uszkodzonym termostacie (oczywiscie poza tymi wymienionymi w pierwszej części mojego tematu).
ALE OK, jeśli uznamy, że termostat wymaga wymiany, to czy jest to łatwa wymiana? "Serwisówka" jest po angielsku a ja jednak nie znam go na tyle perfekcyjnie, aby wszystko wiedzieć. Chodzi mi o to, że chciałbym w razie "W" powiedzieć mechaniurowi co ma robić...
Jeśli chłodnica jest zimna tzn. że termostat nie puszcza na tzw. 2 obieg (czyli obieg z chłodnica). Prawdopodobnie jest na małym obiegu tzn. płyn krąży tylko w bloku a już na chłodnicę termostat nie chce puścić płynu.tylko zastanawia mnie jedna rzecz. a mianowicie jeśli piszesz że auto ma już te 90stopni to jednak musi puścić na duży obieg( termostat otwiera się przy 82stopniach)Co do nagrzewania to dobrze auto się Ci nagrzewa (bardzo szybko) benzyna szybciuteńko się nagrzewa do prawidłowej temperatury i szybciej leci ciepłe powietrze w przeciwieństwie do diesla którego mam.Wracając do tematu jeśli piszesz że opada o 2 kreski na wskaźniku to rzeczywiście powinien być termostat. u mnie występuje podobny objaw ale to już są inne silniki i pisałem o tym w innym dziale( zachęcam do poczytania)
Pozdrawiam.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Zauważyłem dziś, że wąż doprowadzający wodę do nagrzewnicy ogrzewania wnętrza jest gorący (lub inaczej bardzo ciepły), ale odprowadzający jest znacznie chłodniejszy (obrazowo - węża doprowadzajacego nie można zbyt długo trzymać w obawie przed opazeniem, ale wąż odprowadzajacy można trzymać długo bez obaw) - możliwe, że ogrzewanie wnętrza aż tak mocno wychładza silnik?
Nie chcę niepotrzebnie zmieniać termostatu, bo nie lubię wydawania pieniędzy...
Zauważyłem dziś, że wąż doprowadzający wodę do nagrzewnicy ogrzewania wnętrza jest gorący (lub inaczej bardzo ciepły), ale odprowadzający jest znacznie chłodniejszy (obrazowo - węża doprowadzajacego nie można zbyt długo trzymać w obawie przed opazeniem, ale wąż odprowadzajacy można trzymać długo bez obaw) - możliwe, że ogrzewanie wnętrza aż tak mocno wychładza silnik?
Nie chcę niepotrzebnie zmieniać termostatu, bo nie lubię wydawania pieniędzy...
Bardzo jest to możliwe że tak właśnie wychładza silnik ale tu prawdopodobieństwo pada na silniki diesla. benzynowe tez zabierają ciepło. poobserwuj jeszcze nic na szybkiego. nadają że ma się ocieplać i zobacz wtedy w temperaturach rzędu 0 stopni jeśli nie wytraci temperatury to okej a jeśli będzie tak samo wytracać to zmień termostat (koszt zamiennika wahler koło 60zł chyba jak się nie mylę)
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
A czy może być tak, że dziwne zachowanie temperatury silnika jest spowodowane niskim poziomem płynu chłodniczego? Mam go nieco powyżej (około 2cm) "LOW"?
I czy płyn musi być uzupełniany oryginalnym płynem z TOYOTA, czy moze być mieszany z innymi płynami? (pytam, bo ASO mam zamknięte, a nie lubię mieć w aucie "braków")...
_________________ Ave T25 '04 1.6VVT-i:
lutek [Usunięty]
Wysłany: 2010-12-31, 12:13
Może tak być.....powinieneś dolać płynu do max na zimnym silniku.Użyj płynu Prestone....mieszalnego z wszystkimi płynami...zółta buteka...do -37st.Dostepny prawie wszedzie.Ja za butelkę 4litry {bo tylko takie są} dałem u znajomego 20zł.
Zaraz zaraz....
Dolać płynu na wartość"MAX" gdy silnik jest zimny??? Przecież gdy silnik się rozgrzewa to i wzrasta poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. A więc jeśli dolejesz na MAX przy zimnym silniku to gdzie ma się podziać płyn po rozszerzeniu swojej objętości przy właściwej temperaturze silnika? korkiem zbiornika wyrównawczego wysadzi?
Zbiorniczek wyrównawczy jest fakt mały, i według mnie 2cm powyżej stanu minimalnego gdy silnik jest zimny jest jak najbardziej ok Co do płynu ja pofatygowałem się o oryginalny( wymiana raz na 5lat) ale możesz kupić ten Prestone i dolać, ewentualnie zmienić.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Powiedzcie mi kolejną rzecz. Otóż auto miałem rozgrzane do około 1/3 skali wskaźnika, czyli z pewnością poniżej 80-90stC. Ale układ już był "pod ciśnieniem", bo po otwarciu korka wlewu płynu chłodzącego troszkę go wyciekło - czy to nie oznacza przypadkiem, że termostat był "otwarty" (a wiec w domyśle niesprawny)?
I druga rzecz: poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym był nieco poniżej minimum (przypominam: wskaźnik pokazywał 1/3 skali). ale po otwarciu korka na chłodnicy płynu było pod nim pełno i nie mogłem tam już nic dolać. Udało mi się wlać około 0,35l do zbiorniczka wyrównawczego prtzez korek, który się na nim znajduje - tak powinno się to robić?
Aha, dziś przy -1/-2stC auto łapało temperaturę (1/3 skali) już po około 2km...
Powiedzcie mi kolejną rzecz. Otóż auto miałem rozgrzane do około 1/3 skali wskaźnika, czyli z pewnością poniżej 80-90stC. Ale układ już był "pod ciśnieniem", bo po otwarciu korka wlewu płynu chłodzącego troszkę go wyciekło - czy to nie oznacza przypadkiem, że termostat był "otwarty" (a wiec w domyśle niesprawny)?
Jakby termostat zatrzymał się w pozycji otwartej( czyli w tej że płyn jest puszczony na chłodnicę) to na pewno do 1/3 skali po 2km by Ci samochód nie złapał temperatury.
Agamek12 napisał/a:
I druga rzecz: poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym był nieco poniżej minimum (przypominam: wskaźnik pokazywał 1/3 skali). ale po otwarciu korka na chłodnicy płynu było pod nim pełno i nie mogłem tam już nic dolać. Udało mi się wlać około 0,35l do zbiorniczka wyrównawczego prtzez korek, który się na nim znajduje - tak powinno się to robić?
Aha, dziś przy -1/-2stC auto łapało temperaturę (1/3 skali) już po około 2km...
Płyn chłodniczy wlewa się tylko i wyłącznie przez korek zbiorniczka wyrównawczego.Płyn uzupełnij tak żeby w zbiorniczku wyrównawczym było go między kreską "MIN'' a "MAX''.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Ech, a może mam zapowietrzony układ? Jak go odpowietrzyć?
No bo termostat działa jak trzeba (zrobiłem test śniegiem i wąż "górny" doprowadzajacy ciecz do chłodnicy jest ciepły, ale odprowadzajacy "dolny" jest zimny - dodatkowo ciepłe są przewody doprowadzajace/odprowadzające ciecz do nagrzewnicy)
[ Dodano: 2011-02-01, 23:00 ]
Cóż, wygląda na to, że dolanie niewielkiej ilosci płynu spowodowało, że układ chłodzenia zaczął działc w 100% poprawnie... Tojtojka sama sie "naprawiła"...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum