Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 1998
Nadwozie: Sedan Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Czeladź/śląskie
Wysłany: 2012-04-22, 15:11 Światła ledy montowane w autach xx-letnich a przepisy !!!
Witam Koledzy !!!
Otóż podłączenie które wydawało by się bardzo fajne i prosto opisane przez "j.wielgosz" które podane jest na avensis,info Sam tak zrobiłem było by super gdyby,nie przepisy Polskie :czytaj: .światła założyłem do mojej prawie 14 letniej Avki bardzo mi się podobało http://allegro.pl/diodowa-lampa-jazdy-d ... 29378.html i co najważniejsze cała instalacja zrobiona sama także około 80-100zł w kieszeni :ok:
Ale moje zadowolenie nie trwało długo,w tym tygodniu byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić sobie zawieszenie.
Pan diagnosta pochodząc do auta zapytał tylko cytuje :"czy te światła led które mam zainstalowane działaj z pozycyjne z tyłu i oświetleniem tablicy rejestracyjnej ?" odp.że nie !!!
odpowiedz jego natychmiastowa :nonono: , {W samochodach zarejestrowanych po raz pierwszy do końca 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej.}
A to znalazłem :google: w Wikipedii;"Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja 2009 r. opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja[Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz. U. z 2009 r. Nr 75, poz. 639], które zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych."
Moje Pytanie:czy jest sens montować ledy jeżeli i tak musimy jeździć na światłach pozycyjnych i tablicy które i tak świecą się bez potrzeby ale to jest moje zdanie ,opinia należy do was ???
Pozdrawiam
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 30 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-25, 09:06
RAFAŁ napisał/a:
opłaca się tylko jeśli w mijania masz xenony inaczej więcej wydasz na światła dzienne niż zaoszczędzisz na żarówkach
Nie do końca.
Tutaj nie chodzi o oszczędność żarówek, tylko paliwa.
Ksenony zużywają max 35W (po rozżarzeniu pobór mocy gwałtownie spada), a H1 55W.
Żarników ksenonowych nie zmienia się zbyt często - ja jeżdżę 6 rok i zrobiłem w tym czasie prawie 120 kkm i jeszcze nie zmieniałem żarników, a kiedy poprzedni właściciel zmieniał - tego nie wiem.
Żarówki halogenowe niestety po rozgrzaniu są nieodporne na nagłe szarpnięcia i strzepują się na dziurach,dlatego jeżdżąc po polskich drogach względnie często trzeba je wymieniać.
W moim przypadku - nie wierzę, że tanie światełka LED wytrzymają 5 lat (często widzę, że z 5 czy 6 ledzików świecą tylko 2 lub 3 i wygląda to jak uśmiech szczerbatego), a koszt zakupu i montażu podobny do żarników ksenonowych D2S, a tak jak napisałem 6 lat już wytrzymały i świecą nadal - więc jaki jest sens?
Jedynie, to można oszczędzić troszkę na paliwie, gdyż nie świecimy świateł pozycyjnych, co w sumie uzbiera się max 100W - w przeliczeniu na obciążenie alternatora jesteśmy realnie w stanie oszczędzić może z 1 litr paliwa na 1000 km. Wystarczy, że raz się będzie człowiekowi spieszyło, troszkę depnie w pedał i wszystkie oszczędności ze świateł dziennych wyjdą przez wydech
Jak dla mnie światła dzienne, to całkowity bezsens i źródło napełniania kieszeni dla osób handlujących takimi pomysłami. Jednak każdy odpowiada za siebie i może montować co chce na swoim samochodzie.
A co do przepisów, bo o tym jest temat, to każdy serwis ma swoją interpretację prawa i tego nie przeskoczymy. Co prawda prawo nie powinno działać wstecz, ale montując atestowane światła dzienne zgodnie z orzeczeniem prawa nie musisz oświetlać tyłu pojazdu w czasie od świtu do zmierzchu.
_________________ Pozdrawiam
Rufus
Jeśli moja wypowiedź okazała się pomocna, kliknij POMÓGŁ - to nic nie kosztuje
Sobie założyłem ledy żeby nie wypalać odbłyśników w xenonach i żeby nie musieć pamiętać o zapalaniu świateł
Ojcu w facusie założyłem żarówkowe DRL, bo już miał dość regularnych wymian żarówek halogenowych w światłach mijania
W swojej maździe założyłem żarówkowe DRL, bo miała podnoszone światła i tu oszczędność paliwa na trasie była wyraźna (zmierzone kilka razy około 0,4 l/100km), poza tym dużo lepiej wyglądała z opuszczonymi oczkami.
Gdyby pod przeciwmgielne w toyocie wchodziły DRL żarówkowe to też bym wsadził takie zamiast ledów.
Żeby wrócić do tematu, w maździe jak montowałem DRL, jeszcze za czasów starej ustawy, dzienne zapalały się razem z tyłem. Po montażu, za czasów starej ustawy jak i po wejściu w życie nowej, diagnosta zawsze sprawdzał światła dzienne i nigdy nie miał zastrzeżeń do sposobu zapalania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum