Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2016
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Maj 2022 Posty: 11 Skąd: Mężczyzna
Wysłany: 2022-05-17, 23:02 Odczyt lambda
Witam ponownie, sprawa dotyczącą sondy lambda. Bank 1 sensor 2 a więc ta przy wydechu/ katalizatorze. Jej napiecie to stałe 0,05v (tak 0,05v a nie 0,5v) nie ważne czy auto jest pod obciążeniem czy nie, wykres leży cały czas na tej wartości. Teraz najciekawsze żadnego błędu mi komputer nie wywala. O co tu chodzi? Jakaś nieszczelnosc na wydechu? Sensor 1 bank 1 działa prawidłowo. Żadnego emulatora oczywiście nie ma. Auto ma przebieg grubo poniżeń 100 tys. Jakieś pomysły? Sonda zła? Kodu brak...
Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Wagon Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2020 Posty: 265 Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-05-18, 00:06
nigdy nie diagnozowalem ( jakos mi sie jeszcze nie trafilo bo to zadkie auto na serwisie) sondy lambda w avensisie t27
ale !!!!!!!!
nie mozna ufac opisom programow diagnostycznych co do kolejnosci sond lambda
pomylki sa poprostu na pozadku dzinnym i czesto 1 o za katalizatorem a 2 to przed katalizatorem
sonda przed katalizatorem ( czyli sonda pierwsza od silnika ) powinna pokazywac sinusoide a wiec napiecie powinno wachlowac - sprawdzenie tylko po nagrzaniu silnika ( nie powiem do ilu stopni bo co auto to inaczej , oraz sonda ma swoja grzalke)
sonda za katalizatorem ma napiecie w zasadzie stale
ulega ona zmiana tylko po dodaniu i ujeciu pedalu przyspieszenia
e teraz informacja bc moze nie wygodna - aby sprawdzic sonde w zasadzie trzeba miec oscyloskop lub program diagnostyczny musi miec taka funkcje czasami nazywana wykres
co do samego napiecia
spotkasz wiele informacji a prawda taka ze sondy obecnie sa rozne i pracuja na roznych napieciach, przy czym logika ich dzialania jest nadal taka sama i np oscylacja to od 0,5 do nawet 2,5 ( zalezne od sondy)
ja rzadko patrze na napiecie, cenniejsza informacja dla mnie jest wykres
Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2016
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Maj 2022 Posty: 11 Skąd: Mężczyzna
Wysłany: 2022-05-18, 06:13
Dzięki za odpowiedz. Mam też wykres. Sonda 2 leży i kwiczy. Na pewno odb2 odczytuje dobrze ze jest to sonda 2 przy kacie bo pewnie gdyby była to ta pierwsza to auto by nie jechalo i palio po 15 litrów. Podjadę do mechanika i poproszę go o wpięcie pod profesjonalny sprzęt.
[ Dodano: 2022-05-21, 17:21 ]
Temat ogarnięty, sonda jest dobra, wstaje tak jak nalezy przy jeździe pod obciążeniem. Co do obrotomierza, porównywałem drugi egzemplarz, zestawiłem sobie odczyty obrotów wskazywane cyfrowo z obd na biegu jałowym przy wcisnieciu pedlau gazu np. Na 1800rpm obroty skacza w jednym i drugim egzemplarzu między 1780 a 1800rpm. Z tym że niestety w moim egzemplarzu igla lekko drga a w drugim nie. Więc dochodzę do wniosku że niestety ale mój obrotomierz ma jakiś problem... Obluzowany konektor bądź dioda obrotomierza jest uszkodzona nie wiem czy jest sens to rozbierać i grzebać w zegarach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum