Chciał bym rozpocząć nowy temat który być może zainteresuje większe grono forumowiczów i zechcecie się podzielić swoimi opiniami w tym temacie.
Moja przygoda rozpoczeła się na stacji BP w Gdańsku na Chełmie. W dniu 24.11.2010 zatankowałem prawie 33 litry ON Ultimate Diesel. Tankowałem to paliwo cały czas nawet w okresie letnim zachęcony reklamą jak to niby dba ono o serce samochodu, jak pózniej się okazało serce mojego auta przeszło mały zawał. Przy temperaturze na zewnątrz -15 stopni nie mogłem odpalić samochodu skończyło się na zholowaniu auta do serwisu Toyoty gdzie stwierdzono zablokowany filtr paliwa. Postanowiłem powiadomić o tym fakcie centrale BP Polska. Zamiast checi współpracy z klientem i zwrotu poniesionych kosztów otrzymałem ciekawe pismo od BP (dla zainteresowanych wrzuce je póżniej). Piszą mianowicie jak to oni bardzo dbają o klienta że według Polskiej Normy temperatura blokady zimnego filtra wynosi -20 stopni a na stacjach BP parametr ten wacha sie pomiędzy -24 do -35 st.C i w dniu tankowania wynosił -25st.C (przez całą zimę na BP parametr ten wacha się chyba bliżej -24 niż -35 st.C). Dodatkowo otrzymałem krótkie przeszkolenie jak powinno się przygotować samochód do okresu zimowego. A mianowicie wymienić filtr paliwa, co też uczyniłem podczas przeglądu w lipcu (chyba że do listopada filtr się mocno zabrudził po tankowaniu ON na BP) i nastepna rada to wymiana świec żarowych które jak dalej trafnie zauważyli grzeją komore silnika więc jak to sie ma do zablokowanego filtra paliwa. Podsumowując byłem klientem na stacach BP od długiego czasu, ale od listopada 2010 tankuje na stcji gdzie wg. informacji odporność paliwa na mróz sięga do -45 st.C czyli na STATOIL w gdańsku na ulicy Marynarki Polskiej. Zauważalna poprawa pracy silnika i przy jak narazie minimalnej temp. tej zimy -18 stopni w Gdańsku zawsze odpalał za pierwszym razem. Proponuje spróbować wszystkim którzy mieli problemy z paliwem ale najpierw wyjeżdzic całe badziewo które macie w baku no i niestety wymiana filtra paliwa priorytet. A panie i panowie z BP radze więcej dbać o klienta i o jakość paliwa a mniej patrzeć na Polskie Normy.
PS. mam nadzieje ze sytuacja ta nie jest spowodowana oszczędnościami związanymi z przygodami koncernu BP w Zatoce Meksykańskiej i że dla dobra innych klientów (mnie już nie) sytuacja ulegnie poprawie.
Witam,
tankuję wyłącznie PowerDiesel/V-PowerDiesel (zawiera wszystkie "dodatkowe" dodatki) i od ponad 6 lat nie stwierdziłam żadnych uchybień w tej sieci. Toalety też czyste. Nie mają pojęcia o chrzcinach.
Tankowałem przez 1,5 roku na tej stacji BP Gdańsk Chełm, ale benzyne 95 i w tym temacie nie było problemów, a sama stacja miała minus, że była non stop oblężona samochodami przez 24h/dobe, min.ze względu na pobliskie osiedla, wydział komunikacji UM i ważną przelotową trasę z centrum do obwodnicy. Być może jakość paliwa dieslowskiego była gorsza, ale benzyna na BP bez zastrzeżeń, zdecydowanie lepsza niż na stacjach przy marketowych(Auchan,Carefour).
_________________ toyota celica 1.8 vvti
avensis może wkrótce?
Witam,
tankuję wyłącznie PowerDiesel/V-PowerDiesel (zawiera wszystkie "dodatkowe" dodatki) i od ponad 6 lat nie stwierdziłam żadnych uchybień w tej sieci. Toalety też czyste. Nie mają pojęcia o chrzcinach.
Rodzaj paliwa o którym piszesz tankujesz chyba na SHELL-u a nie na BP.
[ Dodano: 2011-01-29, 17:58 ]
sebekMB napisał/a:
Tankowałem przez 1,5 roku na tej stacji BP Gdańsk Chełm, ale benzyne 95 i w tym temacie nie było problemów, a sama stacja miała minus, że była non stop oblężona samochodami przez 24h/dobe, min.ze względu na pobliskie osiedla, wydział komunikacji UM i ważną przelotową trasę z centrum do obwodnicy. Być może jakość paliwa dieslowskiego była gorsza, ale benzyna na BP bez zastrzeżeń, zdecydowanie lepsza niż na stacjach przy marketowych(Auchan,Carefour).
Ja tankowałem na tej stacji od ok. 5 lat i w końcu pech dopadł mnie. Wcześniej koleś ostrzegał mnie przed tą stacją, miał tam problemy z benzyną 98 lał do nowiutkiego Golfa 5. Myślałem tak jak ty tylko w drugą strone, że to dotyczy tylko benzyny (niestety się myliłem).
Benzyna 95. Okolice Warszawy.
Robiłem próby na tej samej trasie przez co najmniej dwa lata, jeśli nie dłużej, w czterech stacjach: BP, Orlen, Shell i Lotus.
Bak do pełna w danej stacji, jeżdżenie do pracy i z powrotem, rzadko jakieś odskoki.
Ku mojemu zdumieniu najlepsze wyniki miał Lotus - lepsze osiągi (wyraźnie odczuwalne, tzn. natychmiastowa reakcja silnika, zaskakująco dobre przyspieszenie). Nieco mniejsze spalanie niż pozostałe.
Obsługa bez znaczenia, wszędzie podobna.
Mogę się mylić, bo nie robiłem tych "badań" zgodnie z procedurą naukową, ale takie są moje odczucia. Raz czy dwa Lotus mnie zawiódł, osiągi były podobne do tych z benzyną z innych stacji, ale to przypadki sporadyczne.
Widzę że koncern BP trzyma twardo swoje "wysokie" standardy
Chodzi tu konkretnie o tę samą stację w Gdańsku dla której rozpocząłem ten wątek.
Tu link do artykułu http://moto.trojmiasto.pl...to-n115522.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum