Wysłany: 2013-04-23, 18:31 [Avensis T27] Check Parking Brake System
Cześć
Dzisiaj po wymianie opon pojawił mi się taki oto komunikat, przypadkowo chciałem ruszyć na ręcznym i to chyba dlatego. Normalnie podczas jazdy kontrolka się świeci ale nic się nie dzieje, moc ma, ręczny zakłada się i ściąga też normalnie, w czym może być problem ??
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-12, 13:25 Check parking brake
Witam, pojawił mi się dziś problem. Przestał działać elektryczny ręczny i pojawił się komunikat CHECK PARKING BRAKE. Słychać że silniczek działa ale nie hamuje kół. Wie ktoś co jest typową przyczyną tej awarii?
Witam,
mam podobny problem, jechałem autostradą, zatrzymałem sie na MOPie i gdy ponownie ruszyłem po ok 2km usłyszałem dziek, i info check parking brake system wraz z trzema albo czterema kontrolkami świecącymi na żółto. Nie odczułem żadnej róznicy w jeździe ani nic niepokojącego. po dojechaniu do domu wcisnąłem (P) i hamulec normalnie zadziałał. Poczytałem troche i odłączyłem klemę z aku. po podłączeniu kontrolki pogasły. Dziś poszedłem do auta, odpaliłem i nic się nie świeciło, ale po ok 4min pyk i znowu ta sama choinka. Tak jeszcze zauważyłem że po odpaleniu obroty tak troszkę zafalowały i po chwili zaczeły się normować i stanęły w okolicach 850-900obr/min. Czytałem ze przy tych kontrolkach to mogą być różne rzeczy np. siłownik hamulca, wtryski,cewki, świece,sonda, problemy z valvematiciem. Auto ma przejechane 228tys. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być, albo od czego zacząć żeby nie popłynąć z kasą? jutro ma przyjść obd2 - zamówiłem na necie. Podłącze i może odczyta jakieś błędy.
Witam,
mam podobny problem, jechałem autostradą, zatrzymałem sie na MOPie i gdy ponownie ruszyłem po ok 2km usłyszałem dziek, i info check parking brake system wraz z trzema albo czterema kontrolkami świecącymi na żółto. Nie odczułem żadnej róznicy w jeździe ani nic niepokojącego. po dojechaniu do domu wcisnąłem (P) i hamulec normalnie zadziałał. Poczytałem troche i odłączyłem klemę z aku. po podłączeniu kontrolki pogasły. Dziś poszedłem do auta, odpaliłem i nic się nie świeciło, ale po ok 4min pyk i znowu ta sama choinka. Tak jeszcze zauważyłem że po odpaleniu obroty tak troszkę zafalowały i po chwili zaczeły się normować i stanęły w okolicach 850-900obr/min. Czytałem ze przy tych kontrolkach to mogą być różne rzeczy np. siłownik hamulca, wtryski,cewki, świece,sonda, problemy z valvematiciem. Auto ma przejechane 228tys. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być, albo od czego zacząć żeby nie popłynąć z kasą? jutro ma przyjść obd2 - zamówiłem na necie. Podłącze i może odczyta jakieś błędy.
Wyskoczył mi błąd P0171, sonda lambda,( czujnik o2) , rząd 1, mieszanka zbyt uboga.
Ktoś ma jakieś sugestie?
[ Dodano: 2022-10-26, 11:44 ]
irek3001 napisał/a:
irek3001 napisał/a:
Witam,
mam podobny problem, jechałem autostradą, zatrzymałem sie na MOPie i gdy ponownie ruszyłem po ok 2km usłyszałem dziek, i info check parking brake system wraz z trzema albo czterema kontrolkami świecącymi na żółto. Nie odczułem żadnej róznicy w jeździe ani nic niepokojącego. po dojechaniu do domu wcisnąłem (P) i hamulec normalnie zadziałał. Poczytałem troche i odłączyłem klemę z aku. po podłączeniu kontrolki pogasły. Dziś poszedłem do auta, odpaliłem i nic się nie świeciło, ale po ok 4min pyk i znowu ta sama choinka. Tak jeszcze zauważyłem że po odpaleniu obroty tak troszkę zafalowały i po chwili zaczeły się normować i stanęły w okolicach 850-900obr/min. Czytałem ze przy tych kontrolkach to mogą być różne rzeczy np. siłownik hamulca, wtryski,cewki, świece,sonda, problemy z valvematiciem. Auto ma przejechane 228tys. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być, albo od czego zacząć żeby nie popłynąć z kasą? jutro ma przyjść obd2 - zamówiłem na necie. Podłącze i może odczyta jakieś błędy.
Wyskoczył mi błąd P0171, sonda lambda,( czujnik o2) , rząd 1, mieszanka zbyt uboga.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Dodam jeszcze że skasowałem błąd i od wczoraj nic nie świeci na desce.
[ Dodano: 2022-10-30, 08:40 ]
[quote="irek3001"]
irek3001 napisał/a:
Witam,
mam podobny problem, jechałem autostradą, zatrzymałem sie na MOPie i gdy ponownie ruszyłem po ok 2km usłyszałem dziek, i info check parking brake system wraz z trzema albo czterema kontrolkami świecącymi na żółto. Nie odczułem żadnej róznicy w jeździe ani nic niepokojącego. po dojechaniu do domu wcisnąłem (P) i hamulec normalnie zadziałał. Poczytałem troche i odłączyłem klemę z aku. po podłączeniu kontrolki pogasły. Dziś poszedłem do auta, odpaliłem i nic się nie świeciło, ale po ok 4min pyk i znowu ta sama choinka. Tak jeszcze zauważyłem że po odpaleniu obroty tak troszkę zafalowały i po chwili zaczeły się normować i stanęły w okolicach 850-900obr/min. Czytałem ze przy tych kontrolkach to mogą być różne rzeczy np. siłownik hamulca, wtryski,cewki, świece,sonda, problemy z valvematiciem. Auto ma przejechane 228tys. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być, albo od czego zacząć żeby nie popłynąć z kasą? jutro ma przyjść obd2 - zamówiłem na necie. Podłącze i może odczyta jakieś błędy.
Wyskoczył mi błąd P0171, sonda lambda,( czujnik o2) , rząd 1, mieszanka zbyt uboga.
Ktoś ma jakieś sugestie?
[ Dodano: 2022-10-26, 11:44 ]
irek3001 napisał/a:
irek3001 napisał/a:
Witam,
mam podobny problem, jechałem autostradą, zatrzymałem sie na MOPie i gdy ponownie ruszyłem po ok 2km usłyszałem dziek, i info check parking brake system wraz z trzema albo czterema kontrolkami świecącymi na żółto. Nie odczułem żadnej róznicy w jeździe ani nic niepokojącego. po dojechaniu do domu wcisnąłem (P) i hamulec normalnie zadziałał. Poczytałem troche i odłączyłem klemę z aku. po podłączeniu kontrolki pogasły. Dziś poszedłem do auta, odpaliłem i nic się nie świeciło, ale po ok 4min pyk i znowu ta sama choinka. Tak jeszcze zauważyłem że po odpaleniu obroty tak troszkę zafalowały i po chwili zaczeły się normować i stanęły w okolicach 850-900obr/min. Czytałem ze przy tych kontrolkach to mogą być różne rzeczy np. siłownik hamulca, wtryski,cewki, świece,sonda, problemy z valvematiciem. Auto ma przejechane 228tys. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być, albo od czego zacząć żeby nie popłynąć z kasą? jutro ma przyjść obd2 - zamówiłem na necie. Podłącze i może odczyta jakieś błędy.
Wyskoczył mi błąd P0171, sonda lambda,( czujnik o2) , rząd 1, mieszanka zbyt uboga.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Dodam jeszcze że skasowałem błąd i od wczoraj nic nie świeci
Przejechałem ok 600km i jak na razie nie ma błędów, ale czasem po wyrzuceniu na luz obroty spadają tak do ok 600 albo podskoczą pod 1000. Przeczyszczę może przepływke i przepustnice, mam też swiece to wymienię i zobaczę czy będzie jakaś zmiana.
Pozdrawiam
Cześć, podepnę się pod temat. Avensis 1.8 2ZR-FAE, rok 2014. Ma instalacje gazową. Pojawiają się błędy na jak w temacie P0171 i P2195 zbyt uboga mieszanka. Pojawia się kontrolka check engine. Próbowałem stwierdzić czy dzieje się to tylko na gazie - kontrolka póki co zapala się tylko podczas pracy na paliwie gazowym, ale z drugiej strony testując na PB przejechałem zbyt mało żeby całkowicie wykluczyć problem na benzynie.
Co gazownik sugeruje to walnięta sonda lambda ponieważ podczas strojenia zauważył, że:
podczas przyśpieszania na autostradzie stosunek mieszanki prawidłowo spadał poniżej 14.7 i oscylował nawet przy 12.5 czyli prawłodowo, jednak pomimo braku ujęcia pedału z gazu i cały czas ciśnięcia w pewnym momencie wskaźnik mieszanki szedł w ciągu sekundy z wartości 12-13 do 18, co według gazownika (w co mu oczywiście wierzę) jest totalnie nieprawidłowe. Auto według niego w momencie 18:1 i przy przyśpieszaniu powinno zamulać/szarpać a nie przyśpieszać prawidłowo. Sugeruje, że to najprawdopodobniej sonda lambda.
Ważna informacja - nie wiem kiedy to się stało, ale wzrosło mi zużycie paliwa - co pewnie wiąże być może wiązać się z powyższymi objawami (?). Kiedyś na odcinku referencyjnym robiąc pomiar przy jednostajnej prędkości 90-100km auto spaliło mi według komputera 4.8-6 litra, obecnie przy takiej samej prędkości pali 7-8l - nie jest to jakaś drastyczna zmiana, nie jestem aż takim Januszem, więc jeździłem, ale generalnie zasięg na zbiorniku LPG czy to PB mi nieco spadł. Nie pisałbym o tym gdybym nie uważał że to może pomóc w opisie mojego problemu. Co ważne spalanie wzrasta nie tylko na LPG, ale też na PB.
Oczywiście zamierzam sondę wymienić zgodnie z wskazaniem gazownika jednak przykład wątków w internecie pokazuje, że czasami można pół auta wymienić a błąd nie znika... więc chciałbym Was spytać co można sprawdzić prościej / niż wymiana samej sondy.
Z tego co wyczytałem w internecie można wyczyścić MAF, sprawdzić okablowanie/szczelność. Jeśli tutaj będzie, planuje wymienić tę sondę.
Mam komputerek pod OBD i mogę pewne parametry odczytywać wartości ciśnienia czy ilości powietrza, stosunek powietrza w mieszance paliwowej, napięcia przeróżnych elementów. Jest tego przytłaczająca ilość (program się nazywa CarScanner, na pewno znacie).
Pytanie na co patrzeć? Z pewnością chodzi o relacje dwóch lub więcej parametrów przy określonych sytuacjach.
Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Wagon Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2020 Posty: 265 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-06-25, 15:10
to podepnij sie pod sonde tym komputerkiem i sprawdz czy ma poprawne przebiegi
czyli na zimnym calkowice moze sprawiac wrazenie popsutej
na podgrzanej i na biegu jalowym silnika masz miec piekna sinusojde
jak to jest to
naciskasz pedal przyspieszenia i ma byc wzrost stabilizacja i stopniowy spadek
skup sie na biegu jalowym masz miec ladna sinusoide jak nie bedzie to wymien sonde pub podmien
czesto sonda przednia i tylna jest taka sama
ta druga sluzy do kontroli pracy katalizatora
ale zastanow sie czy warto je zamieniac bo nie zawsze sie latwo odkrecaja
Witam. Podpinam się pod temat. Pojawiły mi się błędy na desce check parking bramkę system i check vsc system. Nie zauważyłem żadnej dziwnej sytuacji. Jadąc prosto z trasy zjechałem na parking i zgasiłem samochód po około 5-10 min ponownie odpaliłem żeby przestawić i pojawiły się błędy. Dziś podłączyłem komputer i pojawiły się błędy P0031 i C1201.
P0031 wskazuje na sondę.
C1201 problem w obwodzie czujnika podciśnienia hamulców. Tak wyjaśnia to Google. Czytałem że c1201 nie musi wskazywać na hamulce i najczęściej towarzyszą mu inne błędy. W moim przypadku to p0031.
Co byście zrobili na moim miejscu? Szukali problemu przy sondzie czy gdzieś indziej.
Nie chcę bez sensu wydawać kasy.
Po skasowaniu błędy powróciły zaraz po ruszeniu z miejsca
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum