Wysłany: 2021-04-09, 12:59 [Avensis T27] Brak mocy
Witam. Problem polega na tym że na drugim i trzecim biegu auto nie ma mocy. Obroty 3 tys a auto ledwo jedzie i dopiero po chwili wkręca się i dostaje mocy. Nie jest tak za każdym razem. Na innych biegach wkręca się bez problemu. Toyota Avensis t27 2.0 D4D 2009 rok
kotszalejot, a masz interfejs? Sprawdziłeś czy nie masz błędów? Może być wadliwy wtryskiwacz i będzie dokładny błąd który 1, 2, 3, 4. Ewentualnie zawór wtryskowy.
Witajcie
Już jestem w desperacji jeśli chodzi o moc mojej Avensis, pomóżcie proszę jeśli macie pomysły, walczę już rok i nadal nic- poniżej opis:
Toyota Avensis T27 (ADT271), 2.2 D4d 150KM, 2011r (listopad, przedlift),
przebieg 220000km, salon Polska, auto w oryginale (przebieg, lakier, części eksploatacyjne, wszystko robione na czas- ponad 20 wpisów w serwisie)
Zakupiłem go 03.2021 i od dnia zakupu cały czas dokładnie taki sam objaw- brak pełnej mocy w całym zakresie obrotów, brak dynamiki przyśpieszania. Inaczej mówiąc samochód nie jedzie tak jak na 150KM i 340Nm.
Drugim samochodem jakim jeżdżę to Passat 2.0 CR 140KM i w porównaniu z Toyotą to niebo a ziemia. Dodatkowo sprawdzałem przyśpieszenie Toyoty stoperem i czas do setki to około 11-12sek (dużo ponad to co deklaruje producent)
Ale do rzeczy, co w ostatnim czasie zrobiłem- i w każdym przypadku nie zmieniło to nic w dynamice:
1) Wymiana filtra powietrza, paliwa
3) Demontaż i czyszczenie EGR oraz na próbę całkowite jego zaślepienie
4) Czyszczenie całego dolotu z sadzy (kolektora ssącego)
5) Sprawdzenie szczelności rur dolotu (po turbo)+ czyszczenie czujnika temp. powietrza (nie było sprawdzane kompresorem , rury rozkręcone i wizualnie sprawdzone połączenia)
6) Czyszczenie przepływomierza- specjalny środek do przepływomierzy, następnie zakup dwóch oryginalnych przepływomierzy i podmianka
7) Wykręcenie i sprawdzenie gruszki turbo na szczelność, kontrola czy nie blokuje się cięgno turba- chodzi lekko, Zakup oryginalnego nowego zaworu N75 sterowania turbo
9) Czyszczenie zaworu SCV (czyszczenie w nafcie + poruszanie napięciem z akumulatora)
10) Zakup oryginalnego czujnika ciśnienia doładowania turbo
11) Wizyta w serwisie Toyoty w celu diagnostyki komputerowej + jazda testowa z mechanikiem/elektrykiem
12) Czyszczenie DPF specjalnym środkiem bez demontażu + wypalanie z programu
wynik: brak jakichkolwiek błędów, wszystkie parametry w normie, dpf czysty, wtryski jak nowe, turbo bije ciśnienie, pompa paliwa jak nowa, itp. ,
W serwisie Toyoty nic nie znaleźli, zalecenie z serwisu: zrobić chip tuning
Byłem też u speca, który trzymał go dwa dni, wziął ponad dwie stówy, kazał wymienić zawór od turba N75 na nowy że będzie lepiej, wymieniłem- ale lepiej nie jest, nadal jedzie jak 1.9D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum