Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T22] Ku przestrodze. Wymiana świec żarowych.
Autor Wiadomość
rti1 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 4
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2012-02-10, 11:43   [Avensis T22] Ku przestrodze. Wymiana świec żarowych.

Witam wszystkich.
Piszę ten wątek dlatego, aby uświadomić wam jakie koszty może ponieść na sobą wymiana świecy żarowej. Mój samochód to T22 z 2002 r. Silnik D4D 2.0 110 KM. Nie miałem z autem żadnych problemów. Silnik pracował idealnie, nawet dymku z wydechu nie puścił. Wszystko było super do puki temperatura nie spadła do -14 stopni. Dopiero przy tej temperaturze pojawił się problem z odpaleniem auta. 3 razy kręciłem po jakieś 10 sekund i dopiero odpalił. Myślę sobie że to pewnie świeca któraś nie grzeje i miałem rację. Jedna padła całkowicie. Kupiłem nową i zabrałem się za wymianę. Wykręciłem starą i wkręciłem nową no bo cóż więcej jest tu do roboty ? Niestety nie przyjrzałem się starej świecy. Śpieszyło mi się bo miałem sporo spraw do załatwienia. Odpalam silnik i o zgrozo !!! Stukot, chrobolenie i po chwili zaczął dymić z wydechu jak diabli. Dym miał siwy kolor. Zgasiłem silnik i odholowałem do mechanika. Diagnoza wstępna po zdjęciu głowicy... Przy wykręcaniu świecy jej końcówka ukręciła się i wpadła do komory spalania. Po odpaleniu uszkodziła zawory. Masakra. Za naprawę zapłaciłem 1300 zł (planowanie głowicy, uszczelka, docieranie zaworów, sprawdzenie szczelności.) ale to nie koniec moi drodzy. Silnik po złożeniu dalej kopci i ciężko go odpalić. Na wolnych obrotach szarpie. Pojechałem na komputer i o zgrozo !!! Wtrysk na cylindrze w którym była wymieniana świeca wykracza poza wszelkie normy. Nie znam się na tym, ale na kompie pokazuje 5 a mechanik powiedział mi że norma to -1 do 1. Prawdopodobnie urwana końcówka świecy nim dostała się w zawory uszkodziła też wtrysk. Nie mam pojęcia jakie koszty jeszcze poniosę. Powiedziano mi że jeśli to tylko ten jeden wtrysk to założą mi regenerowany i koszt zamknie się w sumie 500 zł. z robocizną.

Pozdrawiam.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-02-10, 12:47   

Ja za 100zł powierzyłem wymianę świec fachowcom - wszystkie miałem padnięte. Robota trwała jakieś 2h. Drogie te świece - 75zł/szt, ale auto ładnie odpala.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
rti1 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 4
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2012-02-10, 13:03   

I bardzo dobrze zrobiłeś. Cóż, mam nauczkę na przyszłość. Czynność wydawała się prosta a jednak...
 
 
lesander 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 43
Skąd: K-ce
Wysłany: 2012-02-13, 14:35   

Ja też mam nauczkę.
W czwartek postanowiłem wymienić sam świece i niestety przy wkręcaniu nowej świecy urwał się żarnik.
Podobno to od zebranego nagaru po starej świecy.
No i teraz czekam na wyrok, czy będzie się dało wytargać jakimś cudem ten żarnik czy głowica do góry :/
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Talrep 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 22 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 403
Skąd: Łomianki / maz.
Wysłany: 2012-02-14, 08:40   

lesander napisał/a:
Ja też mam nauczkę.
W czwartek postanowiłem wymienić sam świece i niestety przy wkręcaniu nowej świecy urwał się żarnik.
Podobno to od zebranego nagaru po starej świecy.
No i teraz czekam na wyrok, czy będzie się dało wytargać jakimś cudem ten żarnik czy głowica do góry :/


A jakie nowe świece wstawiałeś i jakie były stare?
Gdzieś czytałem, że NGK mają minimalnie grubszą końcówkę niż DENSO i jeśli wymieniałeś z DENSO na NGK to otwór od nagaru się zwężył i NGK się nie zmieściła.

Możesz to potwierdzić?
_________________
 
 
 
lesander 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 43
Skąd: K-ce
Wysłany: 2012-02-14, 09:02   

Nowe świece były Denso.
Stare jakieś no-name.

Dlatego właśnie sam je wymieniałem, bo jak dawałem dokładnie rok temu "mechanikowi" to wsadził jakieś g.......no i miałem już trzy spalone :evil: .

I tak to właśnie bywa, jak człowiek chce sam sobie coś porządnie zrobić to i tak będzie lipa :/

no i teraz czekam na werdykt.....!! :-?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Talrep 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 22 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 403
Skąd: Łomianki / maz.
Wysłany: 2012-02-14, 09:14   

znalazłem tekst o którym wspominałem wyżej i odpowiedź jak udało się rozwiązać taki problem jak twój:

Cytat:
Witam.

Wymieniałem świece żarowe w kilunastu samochodach: toyotach, oplach, peugotach, audi i nigdy nie miałem z tym problemu aż do tego 1 razu z moją AVE D4d !

Ukręciłem świecę w głowicy! byłem wściekły - bo auto po wymianie rozrządu - a tu trzeba całą głowicę ściągać .... ale od początku - ku przestrodze napiszę co poszło nie tak.

Otóż wykręciłem oryginalne świece (chyba denso) i przygotowałem nowe 4szt ngk.
Denso miałem 2 nie sprawne ( sporo nagaru i nie nagrzewały się po wpięciu na krótko)
Śpieszyłem się bo miałem pilny wyjazd i pobieżnie porównawszy nowe świece ze starymi (czy aby ten sam kształt i długość) zacząłem wkręcać palcami. 3 poszły ładnie a 4 trochę przy końcu przyblokowała (ta w miejsce uszkodzonej ze śladem nagaru). Myślałem że to przybrudzenie na gwincie i złapałem za niewielki kluczyk. I to był koniec tej świecy - poczułem opór, ruch kluczyka spowrotem i wykręcenie świecy i ukazał obraz nieszczęścia.

Ukręciła się wolframowa część grzejna w miejscu w którym zaczyna się jej stożkowe zgrubienie.

Grzałka została w głowicy na głębokości ok 11 cm bez realnej możliwości wyciągnięcia jej.
Resztę świecy miałem w dłoni.

Zacząłem zastanawiać się co się stało - dla czego się urwała w tym miejscu - skoro stara wyszła bez problemu to nowa powinna wejść .... chyba że .... jest grubsza !

No i jak pomierzyłem dokładnie - elementy grzejne nowych świec NGK były grubsze od oryginalnych. Nie pamiętam bo sprawa jest sprzed 2 lat ale chyba rzedu 0.2-0.3 mm. W innym miejscu jest też przetłoczenie (pogrubienie) grzałki.

Dlaczego ukręciłem tylko jedną ? To proste, 1 gniazdo miało najwięcej nagaru gdyż świeca w nim osadzona od bardzo długiego okresu nie działała i nie miało co tego nagaru wypalać.
Otwór na grzałkę dopasował się do wymiaru starej świecy i w momencie wkręcania nowej stawił tak duży opór że zakleszczył wolframowy koniec.

Recepta na to jest jedna - przed montażem nowej świecy w należy usunąć ten nagar.
Metoda dowolna - byle nie wpadło nic do komory spalania :)
Ja użyłem do tego celu chyba śrubki przyspawanej do długiego śrubokręta.

Oczywiście wcześniej usunąłem ukręcony koniec świecy (swoją drogą tym samym narzędziem) - a było to tak:
Po 3 godzinach prób udało mi się nawiercić drobnym wiertłem przedłużonym rurką od układu hamulcowego środek wolframowej grzałki (wewnątrz grzałki jest izolacja z kruchego proszku stąd wiertło dało radę ją usunąć).
Następnie wkręciłem w środek urwanej grzałki specjalnie spreparowany wkrętak (śrubokręt + dospawana śrubka z odpowiednim rozmiarem gwintu).
Potem tylko kawałek dźwigni prostej i punkt podparcia i końcówka wyszła z głowicy nakręcona jak nakrętka na śrubkę.

Morał jest jeden - Jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy.
Tak że Panowie, wszystkie naprawy na spokojnie.

Pozdrawiam
_________________
 
 
 
lesander 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 43
Skąd: K-ce
Wysłany: 2012-02-14, 09:25   

tylko jak wyczyścić to żeby ten syf nie wpadł do środka?

przecież przy każdym czyszczeniu, czy śrubką czy tam czymś innym to zawsze wpadnie?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Talrep 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 22 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 403
Skąd: Łomianki / maz.
Wysłany: 2012-02-14, 09:27   

Jak wpadnie troszkę nagaru to nic się nie stanie (wypali się w cylindrze), ważne żeby żadne "narzędzie" nie wpadło.
_________________
 
 
 
lesander 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 43
Skąd: K-ce
Wysłany: 2012-02-14, 09:30   

no to zmienia postać rzeczy.

Ale fakty są takie, że tak jak zostało już napisane, róbmy spokojnie i bez pośpiechu.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
empi242 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-28, 17:38   

Jezuu ale miałem fart też wymieniałem sam świece bo wszystkie padły i przy zakupie troszkę się dziwiłem, że te nowe na żarniku są ciut cieńsze od wykręconych. Weszły gładziutko i wszystko do tej pory jak najbardziej ok a za świeczki zapłaciłem 47pln za sztukę i to jakieś japońskie. Może dlatego były ciut cieńsze bo firma miała już takie info?
pzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony