Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] 1.8 vvti - remont czy swap ?
Autor Wiadomość
tomkooo 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2012-05-22, 20:12   [Avensis T25] 1.8 vvti - remont czy swap ?

Dzien dobry,

moja ave pali duze ilosci oleju silnikowego - ok 0.8l na 1000km.
czy ktos przeprowadzal remont takiego silnika i moglby sie wypowiedziec na temat ceny i czy pomoglo - czy samochod przestal brac olej ?
Bo nie wiem czy szukac silnika gdzies na allegro/szrotach czy remontowac.
Silnik ma przebieg ok. 195tys.
Jesli kupowal bym silnik do swapu to raczej nie bede mial pewnosci czy nie wystapi w nim ta sama usterka (niby od 2006 wyeleminowali problem, tylko nie wiem czy sparzedawcy mozna zaufac odnosnie daty produkcji silnika)

pozdrawiam

[ Dodano: 2012-05-25, 22:32 ]
jak tam, nikt nie remontowal takiego silnika ?
moze ktos ma jakies doswiadczenie czy np. remont pierscieni pomaga na nadmierne zuzycie oleju silnikowego ?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-09, 18:09   

U mnie po zakupie auta okazalo sie, ze zre olej w tempie zastraszajacym. Okazalo sie, ze ktos go juz raz prawie zdazyl zatrzec i bardzo zle naprawic.
Na szczescie mam kolege Magika.

Nowy dol (taki co kiedys podobno bral olej), nowa stara glowica (w mojej byl pekniety i spawany walek rozrzadu co sie okazalo po zakupie) oraz TU UWAGA Kolega doszedl do tego co jest przyczyna zuzycia oleju w tych silnikach (okazalo sie, ze prawdziwy z niego inzynier :-) ).
Szczegolow nie chce mi przekazac ale jesli ktos taki problem ma moge Was sprobowac skontaktowac. Stwierdzil, ze czesc czesci wsadzonych przez Toyote do tegos silnika jest przekombinowanych. Zalozyl "cos" z innego auta (nie zamiennik ale cos co jest innej marki dla innego silnika) i od 3 tys km. silnik nie wizial nawet kropelki. Teraz czas na pierwsza wymiane oleju po remoncie - trzymam kciuki oby tak dalej!

Takze z mojego p. widzenia remont, choc pewnie co nieco czesci trzeba bedzie kupic. Ale auto odzyskalo wigor, pali 10l LPG/100 - nic nie stuka, puka, nie dymi - super.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
tomkooo 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2012-08-04, 11:31   

koniec koncow maly remont silnika
- zestaw uszczelnienia gora silnika
- pierscienie
- panewka
- swiece
- planowanie glowicy
dodatkowo jakis zawor czy gniazdo bylo nadpalone

koszt ok 2200zl
ale jak narazie zrobilem z 1200km i oleju nie ubywa
 
 
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-04, 20:26   

Trzymam za Kolegę kciuki. U mnie olej wymieniony, zrobione już kolejne 1500km, często,ponad 4 tys. i dłuższe odcinki po autostradzie i jest OK.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
rslomka 


Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 1
Skąd: rad
Wysłany: 2012-10-12, 09:38   

Bardzo proszę o podanie kontaktu do tego magika, który zrobi mi silnik by nie brał oleju. Mam przejechane 205tys, mam auto od nowości i od 140tys bierze olej , teraz coraz więcej.
moj mail rslomka@poczta.onet.pl
 
 
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-12, 11:28   

Masz namiar na skrzynce.

[ Dodano: 2013-01-25, 14:31 ]
Zrobione już 11 tyś i dolalem w sumie litr... wiec cos niestety bierze :-(
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Zajączek72 


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2015-11-03, 09:23   

A ja jestem właśnie po remoncie silnika w związku z braniem oleju przez 1.8 vvti. Brała 1 - 1.2 l na 1000 km. Po rozebraniu silnika okazało się, że pierścienie olejowe praktycznie nie istnieją. Były tak zapieczone, że trzeba je było na siłę wyrywać z tłoków. Kanały odpływowe oleju w rowkach pierścieniowych kompletnie zatkane zwęglonym olejem, głowica od strony zaworów zalepiona spalonym olejem, na denkach tłoków po ok 2 mm nagaru jw. Jak to w ogóle jeszcze jeździło to nie wiem. A swoją drogą pomysł na taką konstrukcję pierścieni olejowych jakie zastosowała w tym silniku Toyota był chyba lekko mówiąc chory. Kto wie jak wyglądają pierścienie oryginalne wie o czym mówię.
Co zrobiłem aby rozwiązać sytuację:
- kupiłem zregenerowaną głowicę po kapitalnym remoncie(jak nowa) -850 zł
- kupiłem nowe pierścienie firmy Prima z Łodzi(pierścień olejowy starego typu z porządną sprężyną rozpychającą - 182 zł komplet; specyfikacja pierścieni poniżej:
1,2 RB Cr-pierścień o przekroju prostokątnym, chromowany docierany na baryłkę
1,2 Rs pierścień minutowy
3,0 OE Cr pierścień olejowy ze sprężyną chromowany.
fi. tłoka 79,0 mm


- przerobiłem tłoki - w rowkach pierścieni olejowych dowierciłem po 4 dodatkowe kanały odpływowe oleju oraz po 4 wycięcia pod pierścieniami olejowymi(wg zaleceń Toyota MC i wg rysunków zamieszczonych w tych zaleceniach - 300 zł za 4 szt.(foto)
instrukcję można znaleźć w sieci pod tytułem: gen7_oil_consumption
- wymieniłem uszczelniacze wału korbowego ok 100 zł komplet
- oczywiście komplet nowych uszczelek góry silnika - 270 zł Elring
- nowy olej Mobil 3000 XE 5w30 - 93 zł
- nowe filtry(powietrza i oleju) - 40 zł Filtron
- przy okazji wyjętego silnika wymieniłem jeszcze tarczę sprzęgła, bo się nieco ślizgała już - 90 zł Valeo
- wyczyściłem i wymyłem blok ze szlamu po starym oleju
- oczywiście nowe świece Denso K16 TT - 48 zł komlet
- nowy płyn chłodniczy Borygo Eko - 60 zł
Na szczęście gładzie cylindrów były w idealnym stanie więc tu nic się nie dotykałem.

I tak to wygląda. Dam znać o efektach. Dziś odbieram poskładany samochód. Podocieram jakieś 2000 km, wymienię olej na nowy i mam nadzieję, że o dolewkach oleju zapomnę na długo :okok:

[ Dodano: 2015-11-10, 11:15 ]
Pierwsze wrażenia są takie.
Ciśnienie w cylindrach 1 do 3 - 14,5; w czwartym 15.
Po przejechaniu ok 300 km(wiem, że to żaden dystans ale przed remontem na bagnecie nie było już ze 300 ml oleju) olej jak zamurowany, silnik pracuje zdecydowanie ciszej, poprawiła się elastyczność silnika.
Pojawia mi się jednak błąd P1346. Czujniki vvti oraz położenia wałka rozrządu OK, łańcuch rozrządu OK. Jest podejrzenie, że w zamontowanej regenerowanej głowicy jest jakiś problem z wałkiem rozrządu od strony ssącej. Objawy są takie, że nieco falują obroty na wolnych. Czasami w momencie gdy następuje chwilowy spadek obrotów słychać jakby zasysane gdzieś powietrze. Jutro przerzucę wałek z mojej starej głowicy i zobaczymy.

A może ktoś ma jakieś sugestie co do przyczyn? Jutro(11.11.) będę z moim majstrem grzebał się z tym wałkiem więc może jaszcze tu i tam bym zajrzał.

23.11.2015r. Wychodzi na to, że łańcuch rozrządu jest przestawiony o 1 ogniwo stąd problem. Dziś ponowne ustawienie rozrządu.

Ps. Po przejechaniu 1500 km oleju nic nie ubyło :-D

[ Dodano: 2015-11-23, 12:09 ]
Sytuacja opanowana. Okazało się, że odwrotnie było założone koło zębate, które zakłada się na wał korbowy i które daje sygnał do czujnika położenia wału korbowego. Na kole jest oznaczenie F czyli zapewne z angielska "front" i ta strona powinna być na zewnątrz a u mnie była od strony silnika.

Tłok OK1.jpg
Plik ściągnięto 375 raz(y) 40,28 KB

Tłok OK.jpg
Plik ściągnięto 290 raz(y) 22,91 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony