Otóż silniki VVT-i tym różnią się od VVT (czyli starej technologii ze stałą fazą rozrządu) że mają zmienne fazy rozrządu. Działa to mniej więcej tak: komputer steruje w zależności od obciążenia momentem otwarcia zaworów dolotowych co skutkuje jako takim momentem obrotowym w niskim zakresie obrotów i rozsądnym spalaniem.
Istnieje jeszcze VVTL-i na dwóch wałkach rozrządu (ale nie orientuje się w jakich motorach jest on montowany) i tu komputer steruje jedncześnie i zaworami ssącymi i dolotowymi co jeszcze bardziej poprawia sprawność pracy silnika.
Więc na pytanie czy są lepsze potrafisz już sobie odpowiedzieć sam
Z kwesti technicznych to tyle
Teraz tak motor 1.6 bym sobie raczej darował nie że jest awaryjny czy coś w tym stylu, tylko jest to jednostka dla ludzi ceniących jazdę raczej emerytalną (Wybaczcie posiadacze 1.6 )
Ja osobiście to zająłbym się jednostką 1.8 2.0 z naciskiem na tą ostatnią.
Co do gazu to silniki VVT-i są na plastikowym dolocie więc gaz dla nich jest niewskazany oprócz tego podobno tak uwielbiają LPG jak motory BMW (czyli wcale :lol: )
Natomiast chodzić one chodzą
Teraz co do ogłoszeń ja bym patrzył modele od 2000 w górę (czyli po FL) mają znaczek Toyoty w atrapie. I tak jak powiedziałem silniki 1.8 2.0
Co do ogłoszeń to wole nie doradzać bo wiadomo że ze zdjęć nic nie wynika najlepiej podjechać i obejrzeć
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Co do silnika 1.8 to moge sie wypowiedziec, bo mialem i starszy model (1.8 GS) a teraz jezdze 1.8 VVTi.
Praktycznie to, co powiedzial przedmowca by sie zgadzalo, z tym, ze ja bym ten starszy silnik 1.8 dodal do silnika 1.6. Jest on praktycznie bezawaryjny, ale wolny strasznie i dosc halasliwy na wysokich obrotach. Niby ma okolo 109 koni, ale nie za bardzo je widac, bo zeby zyskac w miare sensowna dynamike (o ile mozna o niej mowic w ogole) to trzeba go trzymac w gornym zakresie obrotow. Ot, do kulania sie po miescie ewentualnie z miejsca A do B bez zbytenigo stresu i predkosciach nie wiekszych niz 120 - 130 to nadaje sie jak najbardziej - jezeli zas ktokolwiek mierzy w wyzsze parametry - wtedy 1.8 VVTi bedzie rozsadniejszym wyjsciem.
Po pierwsze ma 129 koni, a nie 109. Po drugie te konie widac i przyspieszanie jest latwe i czuc ze samochod "rwie" do przodu a nie po prostu sie kula. Na wyzszych predkosciach, zalozmy 150 -160 i wiecej samochod jest dosc cichy i spokojnie predkosc do 160 km/h mozna uznac jako podrozna i nie meczaca kierowcy ani pasazerow.
No i co sie w sumie liczy Ave po FL jest po prostu ladniejsza
W tych silnikach jest łańcuch (właściwie dożywntni) więc jeśli właściciel pisze że wymieniał rozrząd, to albo mi coś tu śmierdzi ściemą (dla laików którzy nie wiedzą że jest łańcuch) albo ktoś musiał być nieźle pogięty że czepiał się łancucha (chyba że ma napykane już milion km )
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum