Wysłany: 2011-06-28, 09:20 [Avensis T25] co zrobic turbospreżarka ?
Witam Avensis D4D model 126KM z silnikiem 2 litrowym model T25
Dzisiaj zauważyłem świst w silniku, powyżej 2600 obrotów silnik mi piszczy
jesli odpale samochod i dodam gazu powoli powyzej 2600 obrotów slysze delikatny swist
jesli jade powyzej 2000 obrotow swist jest bardzo slyszalny
pozatym smierdzi tak jakby cos sie palilo
podczas jazdy dzisiaj poczulem smrod potem swiszczenie
Możesz bardzo łatwo samemu oszacować stan turbosprężarki. Zdejmij gumową rurę wlotową do turbosprężarki i sprawdź czy jest ona ubrudzona olejem, jeśli tak to masz turbinę do regeneracji lub wymiany.
Nie zauważyłeś przypadkiem ubywania oleju silnikowego?
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Jakies jeszcze inne objawy wystepuja przy tym?
(niestety u mnie to samo, swist z okolic turbo przy zwiekszaniu obrotow). A propos gumowej rury - bardzo tlusta od oleju. Moze da sie ja wyczyscic, ale czy jest sens, czy to pomoze?
Pozdrawiam
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-04, 08:42
plesser napisał/a:
Jeśli jest cała w oleju to odpowiedź jest prosta wymiana/regeneracja turbosprężarki.
Możesz wyjąć całą tą rurę i wytrzeć ją w środku, ale turbo tak czy inaczej prosi o naprawę
rura dolotowa zawsze jest tłusta!!!! bo opary oleju z odmy silnika są wprowadzane na ssanie przed turbiną. więc tłustość rur o niczym nie świadczy kolego.
stan turbo sprawdzasz tak:
- zdejmujesz rurę dolotową i sprawdzasz luzy promieniowy (max 0,16mm) i poosiowy (max 0.09mm)
- zdejmujesz rury intercoolera i patrzysz czy nie wylewa się olej - tłusty może być!!!!
- robisz jazdę na wysokich obrotach i puszczasz gaz tocząc się na luzie - jak nie ma zasłony dymnej z tyłu to turbo ok.
turbina zawsze świszczy przy akceleracji i zmianie obciążeń - gdyby był to gwizd to wtedy nalezy się martwić, głośniejszy świst świdczy o nieszczelności w układzie dolotowym (dziurawe węże lub intercooler, luźnie opaski)
Ale cieknąca rura a tłusta od oleju to różnica. Nie rozumiem po co bawić się w sprawdzanie luzu jak można po prostu pozdejmować rury z turbiny i sprawdzić czy sprężarka pływa w oleju czy nie. Jeśli pływa w oleju to diagnoza prosta siadły uszczelniacze w turbinie i masz ją do regeneracji.
wtom, nie każdy jest takim fachowcem, żeby we własnym garażu sprawdzić luzy w turbosprężarce. Znacznie prostym i rownie skutecznym sposobem jest organoleptyczne sprawdzenie
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-04, 19:31
ale ja opisałem sprawdzanie luzu organoleptyczne - paluchami . faktem jest, że ciężko to zrobić w t25 bo ma zakręcony wlot turbiny . ogólnie jest tak jak napisaliśmy - tłuste tak, zalane nie
Dzieki panowie za wszelkie rady. Wczoraj posprawdzalem wszystko dokladniej.
Otoz wyglada to nastepujaco:
1.przewody dolotowe do sprezarki sa troche tluste
2.przewody dol.do intercoolera rowniez
3.wnetrze trubiny przy wlocie - minimalnie tluste, jakby przykurzone
4.luz na wirniku zasysajacym nie wykrylem (sam wirnik wyglada na czysty, srebrny, lekko pracuje)
5.ubytek oleju - jest po 15tys km stan MIN
6.Kopcenia ani innych objawow nie mam (poza delikatnym swistem, gdy odpuszczam gaz na biegu jalowym, z wysokich obrotow)
7.opaski, kolektor dolotowy, itd.wszystko dokrecone mocno
Auto sprawuje sie dobrze, nie ma ubytku mocy, poziom spalania super.
Prosze o rady, czy jest sie czym przejmowac? Moze kupic zestaw naprawczy do turbin Garrett?
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Dokładnie. Na razie wszystko jest okej. Nie ma się czym przejmować. Dopiero, gdy od wymiany do wymiany będziesz musiał oleju dolewać i poczujesz że auto nie rwie tak jak powinno to powinieneś pomyśleć o wymianie turbosprężarki.
Aha i dodam od siebie, że gdy moja sprężarka pobierała kosmiczne ilości oleju żadnego luzu na wirniku nie było. W Garettach do Avensis najczęściej wysiadają uszczelnienia i to przez nie jest taki pobór oleju silnikowego
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Panowie załamka :(((
Kupiłem turbo spręzarkę uzywana po 60 000 km
warsztat zalozyl mi przejachalem dwa dni i ok!
dzisiaj zauważylem co innego po dodaniu gazu na biegu jałowym slysze głosna prace brrrrum wydobywająca się z silnika albo z kolektora sam niewiem, na jalowym nie wyje ale jak sie doda gazu to słychać tak jakby kolektor, silnik normalnie przyspiesza, czarny dym nie ucieka może cos mi źle podlaczyli a moze wina kupionej spręzarki ale dziala 2 dni
[ Dodano: 2011-07-26, 14:37 ]
Panowie udało sie
turbospręzarkę używana na alegro kupilem za 400 PLN
wymiana to koszt 250 PLN
nie bylo potrzeby wymieniac nic poza tym co wymienilem
samochod dostal pary i jezdzi jak nowy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum