Dotyczy to nie mojego auta, ale ojca.
Gdy jest zimna, kopci dość mocno na czarno. Silnik 2.0 diesel w Ave T22 z 2000r.
Sprawdzany był EGR, wymienione filtry, świece żarowe.
Auto ma w sumie moc, jeździ ok, ale ostro dymi.
Jaki przebieg ma auto? Czy to dzieje się przy zimnym silniku, czy przy rozgrzanym, czy przy gwałtownym przyśpieszaniu? Trzeba napisać więcej szczegółów. Pozdrawiam!
Auto ma ~200 000
Kopcenie objawia sie jak depne jej gazu.
Wiem, ze ma prawo lekko, ale u mnie dosc mocno na czarno sadzi.
na wolnych obrotach tego raczej nie ma.
Z mojego doświadczenia powiem Ci, że to mogą być wtryski. Trzeba byłoby je sprawdzić. Biorąc pod uwagę jakość paliwa na naszych stacjach to bardzo możliwe przy tym przebiegu.
Wysłany: 2009-07-12, 20:48 Czy da się regenereować wtryski common raila ?
Witam.Jestem tu nowy dlatego jeszcze raz bardzo serdecznie wszystkich pragnę powitać
też miałem i wciąż mam problem z kopceniem na czarno ,to wina wtrysków jeden padł całkowice musiałem go wymienić (używany około 1000 zł 3 lata temu) silnik lekko "kuleje" na wolnych obrotach ale mocy nie stracił ,Ztego co się dowiadywałem koszt nowego wtryskiwacza 2 tys.
plesser napisał/a:
Ja mam to samo. Ma moc wszystko jest ok EGR czyszczony ale jak jadę to dymi na czarno.
Z tego co wiem to jest kilka powodów dymienia:
1. Złej jakości paliwo - dolej czegoś do czyszczenia układu i wtrysków zalej SHELL V POWER i daj ostro po garach tak ze 2-3 razy na 2 i 3 biegu.
2. Turbinka się kończy i puszcza "bokiem" olej -na to nie ma rady albo regeneracja albo wymiana
3. Wtryski - zmień paliwo i dodaj czegoś do czyszczenia wtrysków jeśli nic nie da trzeba regenerować/wymieniać
Poza tym powodów kopcenia jest wiele (jeśli odrzucasz filtry) sprawdź przepływomierz i wyczyść kolektor ssący i przepustnicę
W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.
Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.
Niebieski
Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.
Biały
Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.
Czarny
Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.
Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.
I dopowiem do tego jedno nie ma Diesla, który nigdy nie puszcza dymku. Takie cos nie istnieje przy małym obciążeniu w zdrowym D-4D nie ma prawa być dymka, natomiast przy wcisnięciu pedału do oporu przy ok 2000 obr lekki dym to podstawa, bowiem silnik nie jest w stanie wymierzyc aż w 100% idealnej dawki powietrza i paliwa przy takim obciążeniu, a Diesel jeździ na oleju napędowym, a jeśli olej to dymek musi być. Co innego jest w D-Cat. D-CAT kopci przy małym obciążeniu, bo wtedy oczyszcza się DPNR, ale to całkiem inna technologia silnika
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Hej, jestem tutaj nowy. mam takie pyanie czy ktos z Was mial problem z dymieniem tylko przy odpalaniu? U mnie eve kopci tylko wlasnie przy odpalaniu... Pozniej juz NIC, nawet przy ostrym grzaniu nic nie leci... Dzieki za info.
_________________ Avensis 2006 po liftingu 2.0 diesel
Ja mam przy przyciśnięciu i wina turbiny. Przy odpaleniu czasem dymnie ale leciutko, że prawie nie widać. Tylko czasem zdarzy jej się mocniej zadymić przy odpaleniu ale przeważnie nie zakopci wcale. Ja bym się skłaniał ku sprawdzeniu wtryskiwaczy, bo od tego się zwykle zaczyna. Ale to dziwne, że poźniej nic a nic nie kopci. Ewentualnie jeszcze zawór EGR może wymagać czyszczenia.
Jeśli masz ponad 100 tys przebiegu i jesteś pewny, że nie był wczesniej czyszczony to polecam ten zabieg wraz z czyszczeniem kolektora ssącego. Ręczę, że poczujesz różnicę
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Ja bym nie powiedział, że normalne w Toyocie. W sillnikach TDI to chleb powszedni, ale zdrowy D-4D nie powinien dymić. Owszem minimalny dymek jest przewidziany, gdyż paliwo jakie spala to OLEJ NAPĘDOWY, co jak nazwa wskazuje musi dawać dym, jednakże jest to tak zaawansowany technologicznie samochód, że powiem szczerze nie widziałem jeszcze dymiacego D-4D a tym bardziej D-CAT
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 7 Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-05-28, 15:19
Witam
Muszę się przyłączyć do tematu, ponieważ mam podobny problem. Samochód dymi prawie cały czas przy przekroczeniu 2500 obrotów. Widać to w szczególności w tylnym lusterku po zmierzch. Byłem u znajomego Który podłączył Mi samochód pod kompa i stwierdził że wtryskiwacze są OK (sprawdzał przy niskich i wysokich obrotach). Zapobiegawczo dolał Mi jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków. Sytuacja się nie poprawiła. Więc wyczyściłem zawór EGR oraz cały intercoller i znów z marnym efektem. Nadmieniam iż niema żadnych przedmuchów na rurach intercollera a turbina dmucha całkiem dobrze i nie ciągnie oleju (w przewodach intercollera kilka kropel oleju).
Koledzy proszę o pomoc!! Co mogę jeszcze sprawdzić aby zdiagnozować usterkę?
[ Dodano: 2012-05-28, 17:17 ]
Witam
Muszę się przyłączyć do tematu, ponieważ mam podobny problem. Samochód dymi prawie cały czas przy przekroczeniu 2500 obrotów. Widać to w szczególności w tylnym lusterku po zmierzch. Byłem u znajomego Który podłączył Mi samochód pod kompa i stwierdził że wtryskiwacze są OK (sprawdzał przy niskich i wysokich obrotach). Zapobiegawczo dolał Mi jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków. Sytuacja się nie poprawiła. Więc wyczyściłem zawór EGR oraz cały intercoller i znów z marnym efektem. Nadmieniam iż niema żadnych przedmuchów na rurach intercollera a turbina dmucha całkiem dobrze i nie ciągnie oleju (w przewodach intercollera kilka kropel oleju).
Koledzy proszę o pomoc!! Co mogę jeszcze sprawdzić aby zdiagnozować usterkę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum