Wysłany: 2021-12-19, 16:37 Zapchany DPF po przejechaniu 400 km
Szanowni.
Silnik BMW 2.0 143 hp, zrobione około 172 tyś km z czego pierwsze 150 tyś po autostradach/ekspresówkach, potem miasto/trasa 70/30. 6 grudnia odebrałem auto z warsztatu, gdzie zleciłem wymycie filtra DPF (specjalizuje się w tym, ma własne maszyny). Prosiłem też mechaników o sprawdzenie czy nie ma usterki w wyniku której doszło do zapchania filtra, ale niczego nie znaleźli (teraz zastanawiam się, czy w ogóle szukali). 18 grudnia po przejechaniu niespełna 400 km, w tym dwukrotnie pokonana trasa około 60 km po autostradzie aby uruchomić procedurę wypalania, ponownie jest komunikat o zapchanym filtrze. Zanim pojadę składać reklamację chciałbym zapytać Szanowne Grono o inne niż źle wykonana usługa powody, dlaczego tak szybko doszło do awarii. Nie podejrzewam paliwa, tankuję wyłącznie diesel premium na Shell więc chyba nie wciskają mazutu. Z wydechu też nie dymi. Jeżdże z wyłączonym start/stop. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Witaj
Mam podobnie.Silnik 2 D4D 126 KM.
Przebieg 133 tyś. Jeżdżony w trasie/miasto 80%/20%.
Zleciłem wypalenie programowe serwisowi toyoty.
Wypalili ,wgrali nowy soft,i miało być dobrze.
Przejechałem 250 km i zapchany ponownie.
Reklamacji nie ma , rozbrajający uśmiech przyjmującego w serwisie -trzeba wymienić na nowy
albo znaleźć firmę która zrobi czyszczenie chemiczne lub inne.
Moja dwukrotna próba wypalenia w trasie (trzeci bieg i 2500-3000)obrotów i około 40 km
bez rezultatu.
Tak ,u mnie błąd 2002.
Nie był demontowany,może zgromadził się popiół,zobaczymy ,jestem umówiony po świętach
z firmą która robi czyszczenie .
Swoją drogą ,serwisowany w Toyota,przebieg niski i już problemy.
Dla forumowiczów "Wesołych Świąt i pomyślnego Nowego Roku" a auta niech zawsze dowiozą do celu.
[quote="lupus_arctos"]Jeżeli wywołuje to błąd P2002, to zerknijcie na tę stronę [URL=http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repair2/html/contents/rm0000018x6008x.html][b]link[/b][/URL]. Tam jest cała procedura rozpisana.
Natomiast przy tym czyszczeniu DPF był ściągany i czyszczony z popiołu? Wypalenie to jedno, ale fizyczne wypłukanie popiołu to drugie.[/quote]
XIONIC, nie znam silników 2WW i nie wiem jak to może tam być rozwiązane. Ale tak szybko powracający problem bym zaczął diagnozować od początku cyklu spalin - jak wygląda praca EGR, ciśnienie a kolektorze wylotowym, czy wszystko zostało zgodnie ze sztuką zamontowane itd. Nie wiem czy jest tam przepustnica spalin, jeśli jest to wszystko w tym łańcuchu bym sprawdził by zawęzić grono podejrzanych.
Witam
W nawiązaniu do mojego poprzedniego wpisu , zrobiłem czyszczenie dpf-a.
Od czyszczenia przejechałem około 1 tys. kilometrów.
Specyfikacja: 60% trasa,40% miasto ,jak na razie super , dzisiaj byłem na kontroli z podłączeniem pod skaner , brak błędów,dpf czysty.
Firma przed czyszczeniem sprawdziła stan wtrysków,turbo,itp.
Wydaje się że podeszli do sprawy profesjonalnie i uczciwie.
Czyszczenie polegało na demontażu filtra i wypłukaniu sadzy oraz popiołu przy użyciu
maszyny czyszczącej pod ciśnieniem.
Dalej będę informował po następnych kilometrach o stanie dpf-a
Pozdrawiam
Sterownik silnika, po analizie wielu informacji o pracy silnika, warunków jazdy, stopniu zapchania DPF-a itp. sam decyduje, kiedy uaktywni procedurę wypalania DPF-a.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum