Witam wszystkich forumowiczów. Przepraszam, że zakładam temat, który dotyczy problemu poniekąd wcześniej poruszanego. Mam jednak wrażenie, że mój problem różni się w kilku kwestiach.
Posiadam Toyotę Avensis T22 z 2001 r., wersja po liftingu. Silnik benzynowy 2.0 (1AZ-FSE) - oryginalny przebieg 120.600 km.
Problem dotyczy dość silnych drgań jakie powstają przy wolnych obrotach silnika. Drgania te przenoszone są na kokpit, kierownicę i praktycznie cały samochód. Zjawisko ma miejsce w najniższym przedziale obrotów tj. do 1000 obr. / min.
Kiedy podczas postoju odpalę auto i silnik pracuje na luzie drgania są na prawdę bardzo delikatne, z tego co wiem to typowe dla Toyoty Avensis. Problem zaczyna się kiedy wrzucę 1 bieg i delikatnie zaczynam puszczać sprzęgło. Mniej więcej w połowie długości sprzęgła silnik zaczyna silnie drgać i wibrować - pracuje nierówno i trzęsie samochodem. Od połowy sprzęgła do jego całkowitego zwolnienia auto rusza i drgania ustępują. Wibracje nie są odczuwalne również kiedy wciskam pedał gazu i zwiększam obroty. Wówczas kiedy ruszam praca silnika jest praktycznie płynna. Podobna sytuacja ma miejsce na biegu wstecznym przy jeździe na pół - sprzęgle, tak jak na 1 biegu.
Strasznie denerwuje mnie tak nierówna praca silnika i jest uciążliwa szczególnie w korach i zatłoczonym ruchu kiedy bardzo często zatrzymuję i rozpędzam pojazd.
Moja sytuacja jest odmienna od tych, które opisują inni użytkownicy pod kilkoma względami:
- problem pojawia się na niskich obrotach silnika, podczas ruszania i na biegu wstecznym,
- wykluczam tym samym złe wyważenie opon czy ich uszkodzenie,
- ok. 500 km. temu miałem wykonaną kompletną wymianę sprzęgła (tarcza + docisk + łożysko) marki AISIN.
- wszystkie biegi wchodzą płynnie, praca silnika na wyższych obrotach jest płynna,
- pedał sprzęgła chodzi płynnie i mam tym samym możliwość precyzyjnego określenia problemu,
- Z TEGO CO PAMIĘTAM PROBLEM NIE WYSTĘPOWAŁ PRZED WYMIANĄ SPRZĘGŁA, na starym sprzęgle przy puszczeniu go do połowy auto zwyczajnie gasło ponieważ sprzęgło było zużyte, a ja tym samym nie mogłem ruszyć z pół - sprzęgła i doświadczyć drgań, które mają miejsce na nowym sprzęgle.
Przepraszam, że opisałem problem tak dokładnie ale nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić. Jestem młodym kierowcą, Toyota jest moim pierwszym samochodem. Chciałbym uniknąć wizyty u mechanika i wymiany - poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów, przegubów, wałów itp., a na samym końcu okaże się, że to zupełnie co innego. Autko ma oryginalny przebieg, jest w bardzo dobrej kondycji. Nie mam pojęcia czy przy przebiegu 120.600 km. któraś z części mogła się zużyć i powoduje to wyżej opisany problem.
Typ: Inne
Silnik: Inny
Rok: 2001
Nadwozie: Sedan
Wiek: 41 Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 12 Skąd: Kowary
Wysłany: 2010-07-02, 12:48
Przepraszam jesli napisze bzdury ale jestem informatykiem nie mechanikiem. Na logike może masz za nisko ustawione obroty biegu jałowego i kiedy auto jest na luzie wszystko jest niby ok ale kiedy ruszasz na półsprzegle (co wiaże się z obciażeniem silnika bez zwiekszenia jego obrotów) obroty spadaja na tyle, że zaczyna dławić silnik co zawsze sprowadza się do drgań silnika i przenosi się na reszte budy. Może jak wymieniali sprzegło regulowali też obroty biegu jałowego i za nisko ustawili ?
Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-03, 12:57
RAFAŁ napisał/a:
sprawdź czy te drgania też będą występowały kiedy będziesz ruszał, ale na zwiększonych obrotach tak minimum 2000
Wczoraj upewniłem się raz jeszcze i przyznam, że ruszając z ok. 2000 obr./min. drgań praktycznie nie ma. Ma to miejsce tylko wtedy kiedy ruszam bez dodawania gazu lub dodaję gazu bardzo delikatnie. Na pół - sprzęgle silnik wpada w drgania i następnie kiedy zwalniam sprzęgło i dodaję gazu lub wrzucam na 2 bieg, drgania ustępują.
Jupek napisał/a:
Przepraszam jesli napisze bzdury ale jestem informatykiem nie mechanikiem. Na logike może masz za nisko ustawione obroty biegu jałowego i kiedy auto jest na luzie wszystko jest niby ok ale kiedy ruszasz na półsprzegle (co wiaże się z obciażeniem silnika bez zwiekszenia jego obrotów) obroty spadaja na tyle, że zaczyna dławić silnik co zawsze sprowadza się do drgań silnika i przenosi się na reszte budy. Może jak wymieniali sprzegło regulowali też obroty biegu jałowego i za nisko ustawili ?
Być może jest to właściwa diagnoza, jednak mój brak doświadczenia tego nie potwierdzi.
Z tego co wiem, jest tam jakaś link lub coś podobnego i może gdyby te obroty początkowe były wyższe, silnik by nie wibrował.
Może ktoś z Was ma jeszcze jakiś pomysł lub sposób aby zdiagnozować przyczynę problemu?
Ja mam co prawda Diesla, ale pamiętam jakie miałem drgania przed wymianą dwumasa. Okazało się że całe łożysko na tarczy nie nadawało się już do niczego.
Spróbuj najpierw z tymi obrotami, dodaj minimalnie gazu na jałowym i delikatnie ruszaj. Wtedy będziemy wiedzieć na czym stoimy.
W grę może wchodzić jeszcze któraś z poduszek silnika, być może jak wymieniali sprzęgło to którąs w jakiś sposób uszkodzili i stąd masz drgania
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-07, 12:29
Przejechałem się dzisiaj do ASO Toyoty na Czerniakowskiej w Warszawie. Mechanik po rozpoznaniu problemu zalecił aby drganiami się na chwilę obecną nie przejmować bo dramatu nie ma. Zalecił tylko zrobić jeszcze trochę kilometrów. Powiedziano mi, że po wymianie sprzęgła te ok. 1000 km, które już zrobiłem to trochę mało na jego pełne dotarcie.
W najbliższym tygodniu zrobię ok. 2300 km więc wówczas będę mógł coś więcej na ten temat powiedzieć.
[ Dodano: 2010-09-01, 19:00 ]
Niestety... wróciłem z wakacji, zrobiłem w sumie ponad 4 tys. km i problem występuje nadal:/
Czy możecie polecić jakiś dobry serwis aut japońskich w Warszawie? Będę musiał chyba poradzić się dobrego mechanika w W-wie czy mam zgłosić się do człowieka, który mi sprzęgło zakładał bo spartolił robotę czy problem leży po innej stronie?
[ Dodano: 2010-09-02, 15:05 ]
Jadąc na 1 biegu po płaskim terenie obroty silnika wynoszą tyle ile zaznaczyłem czerwoną kreską na fotografii. Czy nie są za niskie? Wskazują na 700 obr./min, może nawet 650 obr./min.
Niepokojące jest również to, że np. chcąc podjechać tyłem na parking znajdujący się na lekkim wzniesieniu z auta wydobywa się czasami dziwny smród, jakby przypalonego sprzęgła, a jest przecież nowe?!
Czy problem został rozwiazany, bo mam podobny problem podczas ruszania na polsprzegle zarówno do przodu jak i do tyłu.Auto wpada wtedy w wibracje i wydaje sie jakby sprzęgło miało mało mocy na ruszenie autem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum