Wysłany: 2013-10-10, 14:35 [Avensis T25] Jest moc, nie ma mocy... Dziwne błędy.
Hej.
Moja avka to t25 2.0 d4d 2007 126 KM.
Początkowo na desce przy odpalaniu czasem pojawiał się "check" i gasł po paru dniach. Żadnych efektów złych nie było. Błędy odczytane metodą na spinacz to:
41 Throttle Position Sensor signal
45 EGR System malfunction
55 Knock Sensor signal
Ale, że nie było żadnych objawów to sprawę olewałem.
Niestety ostatnio problem się objawia inaczej. Podczas przyspieszania na różnych biegach i w różnych momentach i na niskich obrotach i na wysokich samochód "zawiesza" się. Tak jakby mu ktoś odcinał paliwo. Jeśli trzyma się pedał gazu wciśnięty to po chwili problem znika i samochód dalej przyspiesza by znowu zawiesić się. Jeśli bym nie cisnął gazu tylko utrzymywał obroty to on pozostaje w tym stanie zawieszenia. Jak na przykład jadę koło 100 i go złapie, a są światła i wyhamuję bez odblokowania ciśnięciem gazu to ciężko ruszyć ze świateł, bo przyspiesza jak syrenka, dopiero na dwójce po dociśnięciu gazu odpuszcza i jedzie. Jednocześnie da się samochód rozpędzić nawet do 200 km/h i nic się złego poza tymi przycinkami nie dzieje. Podczas przycinek samochód nie wydaje żadnego dźwięku innego niż zwykle.
No i to już są objawy ciężkie do ignorowania.
Teraz powiem co zrobiłem do tej pory:
- zanim jeszcze zaczął się przycinać to wlałem mu do paliwa dodatek czyszczący, niestety żaden z polecanych tylko jakiś losowy, potem po kolejnym tankowaniu i dotankowaniu przy połowie baku zaczął się przycinać,
jak już się przycinał zrobiłem:
- wyczyściłem cały EGR łącznie z jego dolotem, był zatkany tak, że prawie nie chodził,
- wymieniłem filtr paliwa i powietrza na MANNa,
- wyczyściłem przepływomierz powietrza,
- wyczyściłem to "oczko", które komp pokazuje jako błąd czujnika pedału przyśpieszenia, mimo, że na oko było czyste i raczej to jest bezobsługowe.
Efekt jest taki, że samochód ma coraz więcej mocy i jeździ super, ale... nadal się zacina, a komputer po skasowaniu i wystąpieniu przycięcia, dalej zgłasza te trzy błędy.
Czy jest tu ktoś kto może ma koncepcję co to może być?
A jeśli radą ma być jedynie podłączenie do komputera to czy możecie wskazać kto w Warszawie dysponuje Toyota Inteligent Tester II i zna się na tym na tyle by to zdiagnozować?
Albo coś z pedałem gazu albo zaworki SCV. Więcej nie przychodzi mi do głowy.
Dzięki za nowy trop. Idę w kierunku SCV, bo z opisów innych to one mogą powodować przycinki. Tylko nigdzie nie mogę namierzyć zdjęcia w którym miejscu one się znajdują w mojej T25. Może ktoś opisowo je zlokalizować?
coś mi się wydaje, że po 2002 roku też były zawory SCV w T25 do 2005 roku 2 (zielony i czerwony) a w T25 po lifcie jest już tylko jeden. Szukaj zawora w okolicy pompy. Poniżej przesyłam link który porusza trochę Twój problem
brak mocy przez dwa zaworki dotyczy tylko silnika cd 110 km w avensis i 116 km ale w ave verso ,previa,rav 4 pozdrawaim
Oczywiście masz rację, moja pompa nie ma scv. Nie masz może po tych objawach jakiegokolwiek pomysłu co to może być? Albo możesz polecić kogoś ze stolicy kto to zdiagnozuje?
Mój DPF już był co najmniej dwa razy przepalany i to jest już jego któreś zatkanie, więc szkoda czasu na kolejne palenie, bo za każdym razem starcza to na krótszy przebieg. Zresztą nie mam jak tego sam zrobić, więc skazany byłbym na ASO, a tam chcą za to 400 zł. Modulator załatwiłem w takiej cenie, że nie jest to oferta zbyt konkurencyjna, biorąc pod uwagę, że pewnie za mojej kadencji musiałbym to robić jeszcze ze 3 razy.
[ Dodano: 2013-10-26, 15:30 ]
Pierwsze kilkaset km zrobione po wycięciu. Jest super. Przestał się dusić, zniknęła choinka z kontrolek, nic nie dymi, jest po prostu dobrze. Jest moc Póki co na P2002 mogę śmiało polecić wycinkę DPF.
Mam nietypowe objawy zaniku mocy w silniku D-CAT 177KM 2.2. tzn. brak mocy do obrotów na poziomie 2000, a dalej jest jak było zawsze. Gdzieś uciekają KM do obrotów 2000.
Nie ma żadnych palących się kontrolek lub komunikatów.
Obserwuje cały czas zachowanie się auta i nic, zużycie paliwa na tym samym poziomie, nie mam żadnych białych dymków świadczących o zapchanym DPF itp. Pojazd użytkuję od dwóch lat i nie było żadnych problemów.
Czy ktoś może miał podobne objawy?
Proszę o pomoc bardziej doświadczonych użytkowników. :?:
Dziękuję za podpowiedź. Dokonałem czyszczenia EGR i faktycznie moc wróciła.
Zabieg z opisu mechanika bardzo prosty. Moje koszty to 150 zł. Oczywiście nie był to service.
Jeszcze raz dzięki za sugestie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum