Wysłany: 2009-05-06, 23:15 podlaczam sie pod pytanie
jakie realne szanse na zwiekszenie mocy? czy ktos probowal wsadzic do tego d4 turbo? jaki to bedzie koszt?
jesli poprawa wydechu to moze ktos podac realne koszta?
chcialbym troche podniesc moc u siebie tak do okolo 190km
ozit, osobiście nie próbowałem, ale znajomy kombinował z T22, 2.0 D4 i turbina.
Ma szrot, wiec dojście do części.
Powiem Ci tak... zamontować ją się udało, ale wieczne późniejsze problemy z elektroniką, przepływomierzem itd spowodowały to, ze prędko wracał do stany poprzedniego i sprzedał ją.
Musiałby to zrobić naprawdę poważny warsztat znający się na toyotach.
Co do wydechu, zapewne da Ci to kilka KM. Jest długi, dość wąski, do tego katalizacja konkretna. Tylko czy warto kosztem hałasu ? to w sumie auta komfortowe i mało sportowe.
Nie wiem jak Twoja działa, ale przede wszystkim przyjrzyj się przepustnicy, kanałóm dolotowym i klapom tychże kanałow.
To może Ci dać kilka koni, bo dzisiaj możesz mieć ich mniej niż fabryka dała w dole obrotów zwłaszcza. To niestety czułe bardzo punkty D4.
_________________ Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl
Z tego co wiem to daj sobie z tym spokój bo koszt jest nieziemski, gdyz oprócz samej turbiny musisz albo mocować dodatkowy zbiornik oleju i łączyć go z turbina albo połączyć go z istniejącym juz zbiornikiem. Kolejna sprawa intercooler - bez niego nigdzie nie zajedziesz moment turbina wysiądzie. I z tym wiąża sie kolejne koszty zmiana układu dolotowego powietrza. Szczerze jeśli chcesz się porywać na taki tuning to proponuje oddac samochod w rece fachowcow, gdyż koszt i tak wyniesie pewnie ok 8k zł a specjalisci zrobia to lepiej.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V benzyna
Rok: 1998
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 12 Skąd: Sępólno Krajeńskie
Wysłany: 2009-06-16, 19:02
Tomek napisał/a:
Czy da się w jakiś sensowny sposób podnieść moc w Avensis 2.0 benzyna ?
W sensowny sposób - NIE
Tomek napisał/a:
Możliwe jest czipowanie tego auta?
Wszystko jest możliwe, bo dla chcącego nic trudnego, ale nie warto. W Toyotach nie założysz turbo, bo blok strzeli. Chip to wiadomo, koszt nieziemski a da tylko pare HP - benzyna to nie diesel. Wydech? Jakoś nie wyobrażam sobie Avensis z ryczacym silnikiem, poza tym pewniejszy jest spadek mocy niż jego wzrost, ale to już pretensje do producenta.
Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie podkręcania, podobno jest firma w Krakowie która, podobno się tym zajmuje, (słyszałem ze słyszenia) ale nie wiem jaka i gdzie sie znajduję, ale montują czipy do diesli, kolega mówił że zamontowali do Ave 2,2 D4D 150km i uzyskali 180km na hamowni, i to za cenę do przejścia, bez większych przeróbek w aucie, nie wiem czy to prawda i chciałbym się coś na ten temat dowiedzieć może ktoś coś o tym słyszał i czy jest to możliwe, pozdrawiam.
serartur, czipowanie turbo diesla to nie odkrycie Ameryki. Koszt ok 1500-2000 zł, aby było dobrze. Licz się oczywiście ze zużywającymi sie podzespołami typu dwumas, sprzęgło.
Czip musi być bardzo dobrze i dokładnie zrobiony + hamowanie auta.
Żadnych rzemieślniczych, allegro czipów.
Dzięki Andrzej za słowo prawdy i z tego co zrozumiałem to również trzeba wzmocnić inne podzespoły jak hamulce i inne, to podejrzewam że koszt nie zamknie sie w 2 tyś. Ale dzięki za podpowiedź, pozdrawiam.
z tego co zrozumiałem to również trzeba wzmocnić inne podzespoły jak hamulce i inne, to podejrzewam że koszt nie zamknie sie w 2 tyś
No nie koniecznie.
To byłby już tuning ekstremalny.
Podnosząc moc o 20 KM nie musisz wzmacniać hamulców, ale musisz zdawać sobie sprawę, że na sprzęgło, przeniesienie napędu działają wieksze siły. Podobnie sprężarka pracuje mocniej, więcej i ciężej. Coś za coś.
Najczęstszą wadą niedopracowanego cziptuningu jest nagły i krótki strzał mocy.
Charakterystyka na hamowni rysuje się jak szczyt w tatrach, a musi się moment ładnie rozkładać dość płasko.
cziptuning powinien zacząć się od dokładnego zbadania auta, osiągów, zużycia, a mapa, program musi być dedykowany do tego samochodu. Nie ma dwóch takich samych Avensis, nie ma uniwersalnego programu. Później ewentualne korekty programu. Dlatego nie warto korzystać z byle jakiego warsztatu.
Dobrze zrobiony program nie oznacza niszczenia auta, bo to ty odpowiadasz za nie kierując, ale pamiętaj, że musi to być profesjonalista. W przeciwnym wypadku nawet jeżdząc jak Bóg przykazał auto bedzie dostawało po dupie. Turbina może przeładowywać i wiele innych problemów.
Nalezy pamiętać, że wszelkie cziptuningi ofetowane na odległość czy w garażu wuja Stasia są nic nie warte. domorośli tunerzy wymieniają się programami i wgrywają badziewie w sterownik bez badania auta, lub udając, że je badają.
Ci cwańsi domorośli tunerzy mają pseudo hamownię zakładana na koło, to też nic nei jest warte.
cziptuning to koszt ok 1500 - 2000 zł + późniejsze już gratisowe dostrajanie i przeglądy.
Dobry tuner nie podejmie się czipowania auta 10, 15 letniego, z przebiegiem 250 000 km, itp. Wie, że to może zabić auto, a efekt będzie byle jaki. Cwaniak nawet w strychninie zamontuje nowy program, aby zarobić kasę.
No nie koniecznie.
To byłby już tuning ekstremalny.
Podnosząc moc o 20 KM nie musisz wzmacniać hamulców, ale musisz zdawać sobie sprawę, że na sprzęgło, przeniesienie napędu działają wieksze siły. Podobnie sprężarka pracuje mocniej, więcej i ciężej. Coś za coś.
Najczęstszą wadą niedopracowanego cziptuningu jest nagły i krótki strzał mocy.
Charakterystyka na hamowni rysuje się jak szczyt w tatrach, a musi się moment ładnie rozkładać dość płasko.
cziptuning powinien zacząć się od dokładnego zbadania auta, osiągów, zużycia, a mapa, program musi być dedykowany do tego samochodu. Nie ma dwóch takich samych Avensis, nie ma uniwersalnego programu. Później ewentualne korekty programu. Dlatego nie warto korzystać z byle jakiego warsztatu.
Dobrze zrobiony program nie oznacza niszczenia auta, bo to ty odpowiadasz za nie kierując, ale pamiętaj, że musi to być profesjonalista. W przeciwnym wypadku nawet jeżdząc jak Bóg przykazał auto bedzie dostawało po dupie. Turbina może przeładowywać i wiele innych problemów.
Nalezy pamiętać, że wszelkie cziptuningi ofetowane na odległość czy w garażu wuja Stasia są nic nie warte. domorośli tunerzy wymieniają się programami i wgrywają badziewie w sterownik bez badania auta, lub udając, że je badają.
Ci cwańsi domorośli tunerzy mają pseudo hamownię zakładana na koło, to też nic nei jest warte.
cziptuning to koszt ok 1500 - 2000 zł + późniejsze już gratisowe dostrajanie i przeglądy.
Dobry tuner nie podejmie się czipowania auta 10, 15 letniego, z przebiegiem 250 000 km, itp. Wie, że to może zabić auto, a efekt będzie byle jaki. Cwaniak nawet w strychninie zamontuje nowy program, aby zarobić kasę.
Bardzo ładnie to ująłeś. Do Chipa (dla benzyn) i boxa (dla diesli), bo Diesla w ave T25 jeszcze nikt nie zawirusował polecam znane firmy np: V-Tech, 44Tuning i inne posiadające certyfikaty oraz hamownię
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
tu masz link do tej strony w krakowie - nie wiem czy akurat o nia Ci chodzilo ale znajomy robil tam audi i byl zadowolony - koszty rzeczywiscie ok 1500
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum