Wysłany: 2015-01-28, 22:50 [Avensis T25][2.2 D4D] Problemy z odpalaniem na zimnym.
Witam,
dwa tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Avensis 2.2 D4D. Po kilku dniach od zakupu pojawił się jednak pewien problem.
[ok. 3 dzień po zakupie]
Samochód stał całą dobę przy temeraturze ok. 0*C. Gdy odpalilem silnik ten natychmiast zgasł. W pierwszej chwili myślałem, że za którtko trzymałem kluczyk i może nie zaskoczył i przez brak wprawy mi zgasł. Za drugim razem odpalił praktycznie na dotyk - generalnie bez problemu.
[ok. 5 dzień po zakupie]
identyczna historia jak w dniu 3.
[7-8 dni po zakupie]
Tego dnia auto również stało okrągłą dobę przy ok. 0*, może lekko poniżej zera. Kręcę raz, gaśnie zaraz po odpaleniu. Za chwilę drugi i trzeci - znowu to samo. Odpalił troszkę z problemami ale gdzieś dopiero za 5 razem a może i później.
Następnego dnia postanowiłem po pierwszej nieudanej probie "podpompować" ręcznie na filtrze paliwa i zapalił na dotyk. Eksperymen ten, żeby upewnic się czy coś daje powtórzyłem przez dwa następne dni z tym samym skutkiem.
[Obserwacja]
Jeżeli już uda mi się odpalić silnik to potem juz nie ma problemu - nie ważne czy odpalam na ciepłym, czy jak kilka godzin postoi i ostygnie - za każdym razem na dotyk.
[dzisiaj - ok. 2 tyg po zakupie]
Pojechałem do ASO i tam powiedzieli mi, że na ciepłym silniku nic nie da się sprawdzić, że mogą na zimnym sprawdzić i wykonać badanie, tylko musiałbym zostawić auto na noc - narazie się jeszcze wstrzymałem. Dodam, że auto miało jednego właściciela, było kupione w polskim salonie i ma pełna dokumentację serwisową w ASO Toyoty. Wg ostatniego przeglądu, który był robiony co 15 tys. km nic nie wyszło co wskazywałoby na ten problem (wg. Pana z ASO). W ramach tej wizyty był wymieniany m.in. filtr paliwa. (Ten przegląd był robiony w 11.2014, 6 tys. km mniej niż jest dzisiaj)
Moje pytanie do Was byłoby następujące: czy można w jakiś sposób na podstawie tych informacji ukierunkować się, co może być przyczyną takiego zachowania?
Najważniejsze wg mnie fakty to:
- gaśnie tuż po odpaleniu jeśli dość długo postoi (ok. doby)
- podpompowanie na filtrze paliwa pomaga właściwie od razu
- jeśli jest ciepły lub postoi tylko kilka godzin to pali od razu na dotyk
- generalnie jeśli auto odpala to "na dotyk"
EDIT:
Dodam jeszcze, że jeździłem praktycznie codziennie ok 30-50 km od dnia zakupu.
witam,mialem podobny problem kiedys w mercedecie,okazalo sie ze oringi od gumowych przewodow paliwowych przy filtrze paliwa byly nieszczelne i przez noc cofalo sie paliwo i zasysal powietrze przy filtrze.i rano najpierw szlo powietrze puzniej paliwo,u mnie bylo to widac bo przewod byl przezroczysty.
Miałem to samo w swoim aucie. Przy wymianie filtra paliwa któryś z wężyków był słabo zaciśnięty i paliwo cofało się do baku, dlatego podpompowanie paliwa do filtra rozwiązuje problem. Ten silnik nie ma pompki paliwa, tylko sama pompa wtryskowa sobie zasysa paliwo i na samym starcie mamy chwilę takiego jakby zapowietrzenia zanim wypełni się filtr paliwa, więc tutaj szukałbym problemu. Jak nic nie znajdziesz, to może pomóc wstawienie zaworka zwrotnego.
Miałem dokładnie tak samo. Zostawiłem auto na noc w ASO podpięli pod kompa posprawdzali wszystko i okazało się, że wszystkiemu winien był zaworek SCV. Dodatkowo wgrali mi nowszy soft i odpalanie się mocno poprawiło. Zaworek tani nie jest bo mi powiedzieli 1300 zł, ale w związku z tym że auto było serwisowane w ASO to wymienili mi go na swój koszt. Po wymianie zaworka nawet przy -20 pali od strzała a kiedyś -1 i męczarnie jak cholera. Tylko trochę to trwało bo musieli uzyskać zgodę z TMP. Także może warto spróbować i zostawić im auto do sprawdzenia?
Dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi, problemem okazał się tak jak wskazaliście, zawór SCV. Wymiana zaworu i przeprogramowanie kosztowały w ASO 1300 zł. Teraz nie ma już problemów z odpalaniem na zimnym (sprawdzałem po nocy przy -8*C).
Jeszcze raz dziękuję za wskazówki i udzieloną pomoc. Życzę udanych diagnoz przy podobnych problemach, pozdrawiam,
@martinezz: na wydruku, który dostałem jest napisane, że to była zmiana oprogramowania modułu ECU.
Stara wersja: 305A7000
Nowa wersja: 305B4000
typ silnia: 2AD-FTV
typ pojazdu: W/OBD
typ układu: ENG & ECT
Po tej wymianie i przeprogramowaniu ustało również "falowanie" wolnych obrotów. Niestety nie zapytałem, czy przyczynę usunęła wymiana scv, czy nowe oprogamowanie.
a rozumiem , czyli albo faktycznie przeprogramowali ci sterownik do nowszej wersji albo żeby uzasadnić taka dużą kwotę , po prostu dopisali taka opcję żeby ładniej wyglądało .
jeżeli chodzi o falowanie to na 99% naprawiło sie po wymianie SCV a nie po oprogramowaniu .
czy zauważyłeś jeszcze jakąś zmianę ?? powiedzmy przyrost mocy ?? lepsze odpalanie powiedzmy na ciepłym ?? w ile obrotów odpala ??
Jeśli chodzi o kwotę to rozłożyła się ona mniej więcej tak:
badanie (podpięcie do komputera): 260 zł
zawór: ok. 900 zł
przeprogramowanie: kojarzy mi się, że koło 100 zł, musiałbym dokładnie sprawdzić, na rachunku - mogę to zrobić wieczorem.
Poza falowaniem i zniknięciem problemu z odpalaniem na zimnym nie zauważyłem innych zmian. Z mocą nie było problemu, myślę, że jest była i jest duża. Na ciepłym paliła na strzał, także tutaj też nie ma różnicy.
Obroty po odpaleniu są około 900-1000 (dokładnie ile nie pamiętam z głowy) o ile wentylator i klima są wyłączone. Jeśli są włączone to ok. 1100-1200 póki się silnik nie zagrzeje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum