Wysłany: 2013-12-04, 21:06 [Avensis T25] pompa hamulcowa do wymiany
Witam. Teraz przy przebiegu 135 tys. zepsuła mi się pompa hamulcowa. Wydaje mi się, że niewiele wytrzymała, a ja u Was? wymieniał ktoś już? Pytałem w serwisie Toyoty cena nowej Boscha 1584zł. W internecie najtaniej znalazłem za 1020zł to i tak chyba lekka przesada.
u mnie 210tyś i nic nie wymienione,wiem bo samochód od rodziny kupiony.wydaje mi się że wada fabryczna pompy bo mały ten przebieg lub samochód do tyłu musiał jeżdzić jak kupiony od handlarza.
Auto kupione bezpośrednio od Niemca, może miałem pecha z pompą hamulcową. Wydaje mi się też, że Bosch coraz gorsze podzespoły robi, pompa wody mi nie dawno padła, była z Boscha.
Wiem że w T27 siadały pompy hamulcowe po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy (producent przegiął w którymś z elementów postarzając produkt).
Mogłeś trafić felerną pompę - zdarza się, może układ hamulcowy był czymś zanieczyszczony.
Pompy wody lepiej stosować Aisina (koszt około 300zł). 100tys one wytrzymują. Mogło też tak być, że ktoś wymieniając rozrząd nie wymienił pompy, a po 120tys zazwyczaj się ona kończy.
Wiele aut kupionych z zagranicy ma zamiast 170tys km 300, 400, 500tys. Widać to po cenach ile kosztuje za granicą auto z faktycznym przebiegiem 170tys a ile z "takim samym przebiegiem" w Polsce. Różnice przy kilkulatkach jak dla Avensis to nawet 15tys zł. Nie ma siły... auto z małym przebiegiem zawsze jest drogie, dlatego handlarze kupują zjeżdżone auta, a potem człowiek ma pretensje, że auto nie przejechało jeszcze 200tys a padło już turbo, wtryski, poduszki silnika, alternator, rozrusznik itp....
Ale prawda jest też taka.. im nowszy model, to każdy podzespół mniej kilometrów wytrzymuje.
Z tym, że ja nie kupiłem tego auta po okazyjnej cenie. Wydałem 9500 euro plus opłaty. Czyli razem mi wyszło dobrze ponad 40tys. Autko stało u Niemca pod domem. Mam od niego książkę serwisową. Zresztą auto 1 rejestracja czerwiec 2009 jeżdżone przez Niemca do końca 2012. Dzisiaj zakupiłem używaną pompę i też walnięta jedna sekcja. Zamówię chyba oryginał ale ponad 1000zł to przesada, do t27 kosztuje 480zł. Wszędzie pytałem i mają tylko oryginał Boscha bez zamienników. Co dziwne patrzę na wszystkie inne silniki Avki po lifcie i pasują zamienniki np tutaj: http://www.motocentrum.pl...19246-100026,kp tylko do mojej 2.0 d4d niby nie pasuje. Moja prośba mógłby ktoś na to zerknąć? ta pozycja http://www.motocentrum.pl...0-121-050648,pr wydaje mi się, że powinna być do mojej Toyoty.
W porównaniu do mojego auta to Twoje jest dużo nowsze i ma 4x większą wartość. Wg mnie warto zainwestować 1,5tys i kupić oryginał. Powierz auto dobremu mechanikowi, żeby sprawdził ten układ hamulcowy, żeby się nie okazało, za zaraz kolejna pompa wysiądzie. Rzadko się słyszy, żeby w tych modelach siadała pompa hamulcowa, więc jeżeli z układem hamulcowym jest wszystko ok i wstawisz oryginalną pompę jaka powinna tam być, to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że zapomnisz już o temacie i jedyne co będziesz robił z hamulcami to wymiana tarcz, klocków i płynu hamulcowego raz na 2 - 3 lata.
Msblondyn co masz na myśli konkretnie? pisząc: "Powierz auto dobremu mechanikowi, żeby sprawdził ten układ hamulcowy, żeby się nie okazało, za zaraz kolejna pompa wysiądzie"
Co można jeszcze sprawdzić, wydaje mi się, że tutaj pompa hamulcowa jest głównym tematem i od niej jest cała reszta zależna, na co można jeszcze zobaczyć? może cylinderki.
Zamówiłem oryginał Boscha i czekam.
Tak już poza tematem, nie sprzedawałem swojej staruszki ave 1.6 z 98 roku i teraz nią śmigam, całkiem przyjemnie mi się jeździ i przynajmniej w niej przez 15 lat nie było żadnej awarii.
Dzisiaj słyszałem od taty, że mechanik z Mazdy powiedział, że w wymianie pompy hamulcowej jest jeden ważny szczegół, trzeba ją odpowietrzyć przez komputer, w Ave też tak jest, ktoś wie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum