Wysłany: 2013-10-21, 08:13 [Avensis T25] Jaki najlepszy model avensis t25
Witajcie planuje zaczac rozgladac sie za nowszym avensiskiem, możecie mi doradzic jaki jest najlepszy silnik do tego samochodu? Benzyna czy diesel? Jaka moc i pojemnosc?jesli to wazne chodzi o sedan
Znalazłem na stronce z ogloszeniami regionalnymi taki samochod
klik 1,8 benzyna 139koni. Co sadzicie? Sa lepsze wyjscia? Pozdrawiam Daniel
Daniel- masz kilka możliwości - wszystko zależy od tego co potrzebujesz.
Najpierw odpowiedz sobie na pytanie: Jakie masz fundusze. W tej chwili na T25 po lifcie trzeba mieć ponad 30 tyś, przed liftem ok. 25 tyś na dość zadbane egzemplarze.
Czyli po pierwsze:
- przed liftem czy po lifcie.
Po drugie:
- jak dużo jeździsz - tłuczesz mnóstwo km lub zasuwasz dużo po mieście to lepszy będzie diesel, jak mniej - śmiało benzyna
Po trzecie:
- jeśli diesel - praktycznie bardziej dopracowane są wersje po liftingu (mam na myśli wersje 2,0). Ogólnie nie znam się na dieslach więc nie będę się wypowiadał w tym temacie. Najbardziej kosztowne problemy to chyba dwumasa+komplet sprzęgła oraz wtryski. Za awaryjne uchodziły też jednostki D-Cat
- jeśli benzyna - wersja 1.6 jest za mała do tego auta, chyba że chcesz oszczędzać na paliwie i jeździsz raczej ostrożnie i nigdzie Ci się nie śpieszy - będzie ok. Silnik 1,8 - wersja przed liftem - tylko gdy jest po wymianie short blocka - inaczej będzie dużo pił oleju. Po lifcie już silnik nie miał tego problemu. Wersja 2,0 - sam jeżdżę - przy kupnie wypadałoby sprawdzić dodatkowo sondy lambda (posiada aż 4) i stan katalizatora, bo to są chyba największe bolączki tego silnika. Wersja 2,4 dużo pije benzynki i nie ma dużej różnicy w osiągach w porównaniu z 2,0.
Generalnie temat rzeka - proponuję poczytać forum i zaznajomić się z problemami jakie mają użytkownicy danych silników. Ja osobiście proponuję 1,8 lub 2,0 benzynę.
Temat wyższości diesla nad benzyną, silnika A nad silnikiem B jest raczej tematem typu "Wyższość świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi" - czyli wszystko zależy od potrzeb i własnego uznania. Powodzenia!
Hmm zawsze mialem benzynke i raczej przy niej pozostane wiesz mieszkam poza granicami kraju (norwegia), rocznie robie ok 20 -25 chyba ze jade do Polski to ok 35tys. I tak sie zastanawiam nad tym 1,8 i 2,0 patrzyles ten link co dalem? Co sądzisz o tym egzemplarzu? Dzis mam spotkanie to zapytam o short boxa no i poszukam dalej, moze jakiegos 2,0. A tak w sumie czym sie rozni przed i po lifcie? Bo ja jakos zbyt roznicy nir widzę.
Zależy gdzie jeździsz. Jak po mieście to tylko benzyna jak w trasy to diesel. Benzyna 1.8 i 129KM to na pewno bardzo stateczny samochód, 2.0 zresztą też chociaż parę koni więcej. Na pewno w trasie ze względu na elastyczność 300Nm najlepszym wyborem byłby dla Ciebie diesel. Wersja bo lifcie różnie się sporo. Jest poprawiona, szczególnie zawieszenie, pierdoły to wygląd czy lepsze audio. Wiadomo diesel po lifcie to też już całkiem inna bajka niż przed.
Miałem podobny problem co ty, między 2.0 benzyną a dieslem, myślę, że wybrałem dobrze, jest bardziej żwawy i pali mi średnio na jednym baku (stosunek 80%trasa/20miasto%) 6-6,5 litra, benzyna by pewnie ze 2 litry więcej. Co byś nie wybrał to i tak powinieneś mieć trochę spokoju;-).
Ps. Ten co podałeś w linku to tak niezbyt zadbany no i ma hak to dla mnie od razu odpada. Chyba, że w Norwegii to taka ozdoba;-)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum