Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 1 Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-10-11, 21:30 [Avensis T22] 1AZ-FSE Przeskok przy 3000obr/min,Max obroty,
Witam,
to mój pierwszy Post na tym forum, nie mogłem znaleźć odpowiedzi na dręczące mnie pytania więc wstępie trochę opowiem:
Auto z 2003 roku 265 tys km. Dwa lata męczyłem się z przeskokami przy 3tys obr.
W końcu zdecydowałem się na wizytę w serwisie (Poznań).
W jednym przetrzymali auto i nic nie zrobili. Postanowiłem zmienić więc serwis. Wcześniej jednak poczytałem trochę forum i od razu chcąc przyśpieszyć naprawę i odbiór sprawnego auta zasugerowałem czyszczenie kanałów dolotowych wg:
Nie chcieli tego słuchać(prawie mnie wyśmiali) bo " W tym silniku nie ma kanałów podstawowych i tych drugich, zamian jest bęben VVTI".
Wymienili więc bęben następnie dostałem telefon, że łańcuszek równiez kwalifikuje się do wymiany.
Wymienili. Auto jeździło przy próbach o niebo lepiej żadnych przeskoków .
Pojawił się za to inny problem.
Niecały tydzień po powyższej naprawie miałem okazję przejechać się autostradą.
To przecisnąłem. Auto idzie z trudem 180km/h w maju tego roku pozwoliłem sobie również wykonać taki test i szło 190km/h nawet była szansa że będzie 200 ale odpuściłem.
Wracając do bieżącego stanu...
Jak nie chciał iść więcej jak 180 (nawet z górki) Wcisnąłem sprzęgło i gaz do dechy. Okazało się, że obrotomierz dochodzi max do 5500 tys, czasami tylko 5000 dodatkowo przy tym takie delikatne szarpanie jak by świece albo przebicie na przewodach.
Wróciłem więc do serwisu z wiadomych względów. Dwóch wsiadło z komputerem. Po powrocie stwierdzili że auto działa "książkowo" i że kręci max obroty i że odcina paliwo.
Z racji, że nie mam auta do porównania zapytuję kolegów:
1. Na ile obrotów potrafi wkręcić się wasz silnik?
2. Jak wygląda odcięcie paliwa w tym samochodzie?
3. Jak wygląda u was sprawa maksymalnej prędkości?
Muszę ich przekonać, że są w błędzie. Ale nie mam wystarczających informacji jakie powinny być te obroty. Zresztą tabela mówi że ten silnik ma 150KM przy 6000 obr.
Raz, że nie osiąga tych 6000 a dwa, odnoszę wrażenie, że moc tutaj spada lub nie wzrasta wraz z obrotami.
Czy możliwe jest że źle zamontowany bęben VVTI by powodował taki stan? Lub przestawiony rozrząd?.
Niestety nie robiłem testu prędkości bezpośrednio przed tą naprawą nie mam więc pewności czy naprawa ma bezpośredni związek z obecnym stanem czy to jednak zbieg okoliczności.
Mam nowszy model ale silnik w zasadzie ten sam.
Obawiam się, że wcisnęli ci kit i wycisnęli kasę, choć niech mądrzejsi się wypowiedzą.
Do 200 km/h można mój spokojnie rozpędzić. Odcięcie paliwa łatwo wychwycić, na 4 biegu kręcisz do oporu i w którymś momencie samochód przestaje ciągnąć, obroty spadają o 1-1,5 tys obrotów w dół i zaczyna od nowa nie da się tego z niczym pomylić - na pewno nie polega to na tym, że nie chce przekroczyć 5tys obr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum